Meest interessante documentaire?
- Mooyman
- Lid
Meest interessante documentaire?
Hallo mede forum leden,
We hebben het hier al eens gehad over een ieders favoriete oorlogsfilm, nu is mijn vraag wat is jullie favoriete documentaire?.
We hebben het hier al eens gehad over een ieders favoriete oorlogsfilm, nu is mijn vraag wat is jullie favoriete documentaire?.
- robin.h
- Lid
- Contacteer:
Daar zou ik niet tussen kunnen kiezen,er zijn zoveel docu's en de helft heb ik misschiens niet gezien.
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
- Roel R.
- Lid
- Contacteer:
- Brianlinden
- Lid
- Mooyman
- Lid
- robin.h
- Lid
- Contacteer:
Dan vond ik van wat ik nog kan herrineren de docu van Hitlers atlantikwall(Afgelopen week)en die docu's van discovery.
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
- Mooyman
- Lid
Hallo Guido,Guido schreef:Mooyman schreef:, over de strijd bij Overloon en Venrayquote]
is hier een docu over?
toevallig op tape ?
Ja zeker, had jij als inwoner van Boxmeer toch moeten weten

Het is wel is waar een documentaire van eind jaren tachtig maar zeer zeker de moeite waard al was het alleen al om zijn vele ooggetuige verklaringen van zowel, burgers, Geallieerde en Duitse soldaten.
Je kunt deze documentaire nog altijd kopen in de museum kiosk van het Oorlog en Verzets museum in Overloon, waar ik hem zelf een aantal jaren geleden heb aangeschaft.
- Tim
- Lid
- Contacteer:
Ik herinner mij een documentaire uit ik geloof begin de jaren '90, die vooral ging over het herbegraven van soldaten in Vlaanderen uit WO1 en WO2, ze volgden oa de Diggers die opgravingen doen rond de Ijzer, maar ook filmden ze het blootleggen van een Duits WO2 soldatengraf in een Vlaamse boomgaard, met aanwijzingen van de oude boer die er woonde, die natuurlijk nog verhalen kon vertellen. Erg fascinerend vond ik dat.
-
- Lid
- Peter M
- Lid