Dit lijkt me toch overdreven. Het echte verhaal van Easy Company is dit zeker niet. Om maar een voorbeeld te geven: in aflevering 1 zie je David Webster tussen de mannen van E-company staan wanneer Lt. Meehan meedeelt dat de invasie is uitgesteld. In werkelijkheid kreeg Webster zijn opleiding als onderdeel van F-Company en sprong hij op D-day als onderdeel van het bataljonshoofdkwartier. Verder zijn de verschillen met het boek al vrij duidelijk wanneer je het leest en het boek is waarschijnlijk ook niet helemaal accuraat. En E-company, 506 PIR, 101st Airborne Division een van de belangrijkste eenheden noemen? Ok, hun verhaal spreekt tot de verbeelding, maar er zijn nog wel andere eenheden die uitzonderlijke dingen hebben meegemaakt (zoniet elke groep frontsoldaten). De belevenissen van die eenheden zijn gewoon niet gepubliceerd, verfilmd en ten slotte buiten proportie opgeblazen.neverforget schreef:[...] vertelt het echte verhaal over easy company en echt het hele verhaal van ww2 in Europa. [...] Het hele verhaal van de een van de belangrijkste groep soldaten van die tijd de Easy Company, 506 paratroopers van de 101 Airborne.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het ook een hele goede serie en hierdoor is mijn interesse voor WOII alleen nog maar groter geworden. Maar overdrijven moet nou ook niet.