Longest day, fouten

Films, series en documentaires over WOII
robin.h
Lid
Contacteer:

Bericht door robin.h »

gilles schreef:1 bunker??????Ik denk dat je je vergist :?
Ik heb afgelopen week de dvd : The longest day gekocht,en bij de extra's was een docu over hoe de bunkers en het landschap er nu aan toe is.En toen kwamen ze bij omaha,en toen zeiden ze tot dit(die bunker lieten ze toen zien)nog de enigste bunker op omaha was.
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Peter M
Lid

Bericht door Peter M »

Er staat wel degelijk meer dan 1 bunker op omaha hoor :)
robin.h
Lid
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Ow,dan zal dat wel zo zijn.Maar bij die documentaire zeiden ze dat :?
ironmarc
Lid

Bericht door ironmarc »

staan er eigelijk op de stranden nog de obstakels of zijn alleen de bunkers over?
Peter M
Lid

Bericht door Peter M »

Aleen de bunkers.

Op Utah beach, ter hoogte van de Duinen van Varreville staan er veel ijzeren paaltjes in de zee, ze zijn te zien bij laagtij. Of dit overblijfselen zijn van de Atlantikwall of gewoon bedoeld zijn voor oesteroogst weet ik niet.
robin.h
Lid
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Bij het utah beach Museum staan ze nog wel(Overigens niet op het strand maar naast het museum.)
Sjoerd
Lid

Bericht door Sjoerd »

Ik meen dat ik ooit eens gelezen heb dat de obstakels al vlak na D-Day werden geruimd omdat de kunstmatige havens bij de stranden lagen. Bovendien hadden veel opstakels mijnen op of rond zich waardoor het waarschijnlijk is dat de meeste zijn verwijderd.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
ironmarc
Lid

Bericht door ironmarc »

das wel jammer, zou toch nog iets extra's toevoegen (voor zover dat nog nodig moet zijn op de landingsstranden natuurlijk)
Paul Siemons
Lid

Bericht door Paul Siemons »

Hallo,

Antwerp X ,in verband met die "eigenaardige" vliegtuigen, als mijn geheugen me niet in de steek laat zouden dat "Messerschmitt Bf 108" moeten zijn.

Mvg,

Paul Siemons
Peter M
Lid

Bericht door Peter M »

Dat moeten ze voorstellen, er is ook een BF 108 te zien door de cockpit van de piloot die de Luftwaffe 'prijst', maar als je ze ziet overvliegen lijken het mij allerminst Me Bf108's.
Sjoerd
Lid

Bericht door Sjoerd »

Bf 108's????? Bedoelen jullie niet toevallig Bf 109's? van een Me. bf 108 heb ik nog nooit gehoord.

Hier een foto van een Me109:

Afbeelding

(Bron: http://www.airliners.net)
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
gilles
Lid

Bericht door gilles »

Hier een bf. 108 :

Afbeelding

greetz
gilles
Peter M
Lid

Bericht door Peter M »

Frankrijk heeft de Pingouin geproduceerd vanaf 1945, gebaseerd op de Bf 108. Het legermuseum van Brussel heeft ook een Frans exemplaar staan dat op Duitse wijze is geschilderd.
jacob
Lid

Bericht door jacob »

de bf was dat dan een jager??..ik dacht altijd dat het lestoestellen waren of als koerierstoestel werden ze gebruikt
Miesjel
Lid

Bericht door Miesjel »

Sjoerd schreef:Ik meen dat ik ooit eens gelezen heb dat de obstakels al vlak na D-Day werden geruimd omdat de kunstmatige havens bij de stranden lagen. Bovendien hadden veel opstakels mijnen op of rond zich waardoor het waarschijnlijk is dat de meeste zijn verwijderd.

Het grootste deel van de obstakels had inderdaad explosieven aangehecht, een paar eenheden kregen de specifieke opdracht dat op te ruimen tijdens de invasie.. (dat het op bepaalde plaatsen dermate mis ging dat er een hele eenheid zich opblies is een ander verhaal, als mensen iets meer willen weten over dit laatste wil ik het nog wel even opzoeken btw)

In de weken na de invasie hebben ze het strand al ontdaan van de obstakels omdat die nogal in de weg lagen..
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Plaats reactie