Kan iemand me helpen?
- Bolt Action
- Lid
Kan iemand me helpen?
Hallo,
Ik wil graag de naam van een film weten die ik in het verleden ooit deels heb gezien. Zover ik weet gaat het over amerikaanse/britse soldaten die uit een italiaans POW kamp weg zien te komen. Ze worden daarna echter weer gevonden, maar kapen daarna een trein waarmee ze door half duitsland reizen.
Das eig. alles wat ik me ervan kan herinneren. Daarnaast werd die Italiaanse POWkampleider(?) in een zweethok opgesloten door de geallieerde soldaten.
Ik wil graag de naam van een film weten die ik in het verleden ooit deels heb gezien. Zover ik weet gaat het over amerikaanse/britse soldaten die uit een italiaans POW kamp weg zien te komen. Ze worden daarna echter weer gevonden, maar kapen daarna een trein waarmee ze door half duitsland reizen.
Das eig. alles wat ik me ervan kan herinneren. Daarnaast werd die Italiaanse POWkampleider(?) in een zweethok opgesloten door de geallieerde soldaten.
-
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 4 keer
- Contacteer:
- Bolt Action
- Lid
-
- Lid
Re: Kan iemand me helpen?
Ik wil gelijk even je topic kapen om een soortgelijke vraag te lanceren.
Lang geleden zag ik een film over twee Amerikaanse soldaten die op een verlaten plek aankwamen bij een groot huis waar plaatselijke inwoners (geen idee van welk land) een hele hoop kinderen hielp onderduiken. Op een bepaald moment komt er een compagnie Duitsers met een tank naar het huis omdat de commandant weet heeft van een hoop kunst (schilderijen) die in het huis verborgen zitten. Maar omdat de Amerikanen (en de onderduikers) weerstand bieden vallen er nog veel slachtoffers, hoewel de oorlog geloof ik officieel (bijna) over was.
Heeft iemand een idee welke film ik bedoel?
Lang geleden zag ik een film over twee Amerikaanse soldaten die op een verlaten plek aankwamen bij een groot huis waar plaatselijke inwoners (geen idee van welk land) een hele hoop kinderen hielp onderduiken. Op een bepaald moment komt er een compagnie Duitsers met een tank naar het huis omdat de commandant weet heeft van een hoop kunst (schilderijen) die in het huis verborgen zitten. Maar omdat de Amerikanen (en de onderduikers) weerstand bieden vallen er nog veel slachtoffers, hoewel de oorlog geloof ik officieel (bijna) over was.
- S1991
- Lid
- Contacteer:
Jep..jurgen schreef:Ik wil gelijk even je topic kapen om een soortgelijke vraag te lanceren.
A Midgnight Clear. Speelt zich trouwens in de Ardennen af.
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
- panzer lehr
- Lid
-
- Lid
Ik dacht ook al zoiets, het enigste gemeenschappelijke is het feit dat er sneeuw ligt en er Amerikanen in meespelen.panzer lehr schreef:Dat is nog een andere film .
-
- Lid
Jurgen, bedoel je misschien de film "Castle Keep" Die gaat over Amerikanen die in de Ardennen een kasteel (groot huis?) met veel kunstschatten en schilderijen verdedigen tegen de Duitsers met tanks en felle gevechten. Van kinderen is hierin echter geen sprake.
Burt Lancaster speelt de rol van de Amerikaanse major.
Burt Lancaster speelt de rol van de Amerikaanse major.
-
- Lid
De plot lijkt al veel meer overeen te komen met de film die ik bedoel. Maar ik geloof niet dat het een film van 40 jaar geleden was. Bij mijn weten waren er overigens ook echt maar twee amerikanen in de buurt van dat huis.
Ik herinner me ook nog dat één van de twee naar het einde van de film toe het blijkbaar nodig vond om volledig onnodig, heldhaftig te sneuvelen waarbij hij nog een hoop Duitsers eerst kon neerleggen. De andere overleefde het als ik het me goed herinner.
Ik herinner me ook nog dat één van de twee naar het einde van de film toe het blijkbaar nodig vond om volledig onnodig, heldhaftig te sneuvelen waarbij hij nog een hoop Duitsers eerst kon neerleggen. De andere overleefde het als ik het me goed herinner.
- S1991
- Lid
- Contacteer:
Is inderdaad niet A Midnight Clear zie namelijk net dat het idd die niet is.. Want die kinderen waar jij het over hebt hebben toch ook een handicap? Waar een jongetje waar het onderlijf er af was door een Duitse tank al eerder in de oorlog. De Duitsers wat dan bij het huis komen waren SS'ers of ja moesten het voorstellen. De tankcommandant van de Duitse tank wou die schilderijen hebben omdat het een fortuin waard was? Dat jongetje offerde zichzelf uiteindelijk op om de tank op te blazen?jurgen schreef:De plot lijkt al veel meer overeen te komen met de film die ik bedoel. Maar ik geloof niet dat het een film van 40 jaar geleden was. Bij mijn weten waren er overigens ook echt maar twee amerikanen in de buurt van dat huis.
Ik weet welke film je bedoeld maar op de een of andere manier vind ik hem tussen mijn DVD's niet meer..
Want dat "huis" wat jij bedoeld is eigenlijk gewoon een flat waar dan die gehandicapte kinderen in wonen samen met een man en vrouw wat die kinderen opvingen. En in de kelder lag die kunst?
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
-
- Lid
Ik weet niet meer of er een gehandicapt kind bij was en of het SS'ers waren of niet, daarvoor is het te lang geleden.
Maar ik denk wel dat je de juiste film voorhebt. Moest je het terugvinden dan hoor ik het graag.
Maar ik denk wel dat je de juiste film voorhebt. Moest je het terugvinden dan hoor ik het graag.
- S1991
- Lid
- Contacteer:
Ik zal je wel wat laten weten.jurgen schreef:Ik weet niet meer of er een gehandicapt kind bij was en of het SS'ers waren of niet, daarvoor is het te lang geleden.
Heb paar dagen geleden de film nog zien staan alleen nu niet meer...

- broeloe
- Lid
Ik zoek een film over een groep paratroopers die in Normandië die op de verkeerde plaats worden gedropt en zich nu vechtend een weg moeten zien te banen naar de geallieerden.
Wie vrede wil bereidt zich voor op oorlog