Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Een nieuwe Duitse speelfilm over concentratiekamp Auschwitz zorgt in Duitsland tot veel opschudding. De film van regisseur Uwe Boll toont tot in detail de gruwelijkheden van de nazi’s in het vernietigingskamp in het huidige Polen.
De trailer staat al online. Daar in is te zien hoe Joden tevergeefs proberen te ontsnappen uit een gaskamer. Ook worden er in de trailer gouden tanden getrokken bij de gevangenen en worden er kinderlijkjes verbrand.
Duitse filmcritici willen de film gaan boycotten. De film verschijnt begin volgend jaar in de Duitse bioscopen. Boll verdedigt zijn film fel: "Het publiek heeft al veel te lang de softe beelden gekregen door films als Schindler’s List en La vita e bella. Zo was het niet. Het was de hel op aarde en dat laat ik zien.''
Boll maakte eerder ook een comedy over de Holocaust, Bluberella genaamd. Kenners hebben hem verscheidene keren gekozen tot slechtste levende filmregisseur ter wereld.
Hieronder de trailer van de film Auschwitz. Met de waarschuwing dat de beelden inderdaad erg schokkend en confronterend (kunnen) zijn.
Ben benieuwd naar deze film. Dat het een niet al te plezierig onderwerp is, wil niet zeggen dat het niet op film mag verschijnen. Zo krijgen mensen ook de 'waarheid' onder ogen..
In the War, that changed the world, no one fought alone!
Ja dit is zeker en heftig onderwerp, en er zijn ook zeker al erge en helaas waargebeurde beelden te zien in de Trailer
dit weerhoudt mij er niet van om deze film niet te kijken,
zoals ik zie is hij benoemd tot slechte regisseur, dus dat is voor mij een extra reden om deze film te bekijken en te zien of dat daadwerkelijk zo is.
en het is goed dat de mensen een sterk indruk krijgen over hoe het eraan toe ging.
ook al moet het dan op deze manier.
-Winston Churchill; “If you are going through hell, keep going.”
Ik heb uit nieuwsgierigheid deze film gedownload. Was niet bereid tot eventuele koop over te gaan, omdat de regisseur sowieso al bekend staat als 'slecht'. Dat kan ik ook wel begrijpen.
In the War, that changed the world, no one fought alone!
Ik heb zo juist deze film gezien.. Persoonlijk vind ik deze film echt slecht gemaakt.
Maar de gruwelijkheden.. Zoals SS'ers die baby's een kogel in het hoofd schieten, dat vind ik echt schokkend.
Verder zoals Peeters al zegt, veel verhalen met studenten, wat eigenlijk het merendeel van de film is.