Everyman's war

Films, series en documentaires over WOII
Plaats reactie
jurgen
Lid

Everyman's war

Bericht door jurgen »

Heeft iemand deze ooit gezien?

Ik heb hem gisteren bekeken via prime. Ik had vooraf niets opgezocht over de film, dus ik ben zonder vooroordelen beginnen kijken.
Ik vind hem echter niet zo geweldig. Het begin was vrij saai en ging veel te snel, men wilde zonodig iedere soldaat die er later in voorkwam in beeld brengen, zelfs al was het maar 30 seconden. De film is helemaal volgestopt met onnodig veel dialogen, boordevol clichés dan nog. Het feit dat de Duitsers Duits spraken kon ik wel appreciëren, al hadden de meesten duidelijk een Amerikaanse accent waar ik me wel weer aan stoorde.

Een ander vervelende zaak was dat zogoed als alle actie zich in het donker afspeelde. Wanneer men dan toch 2 seconden iets liet zien wanneer het lichter was, zag je erg goed dat er met 'special effects" gewerkt was, en die waren niet geweldig goed gelukt.
Nu ik toch aan het zagen ben, het moment dat de eerste man sterft schakelt men meteen over op dramatische muziek, de situatie zelf is al dramatisch genoeg en door dit uit te melken met tragische muziek werd de authenticiteit weggenomen. In plaats van mee te leven met het verhaal en de gebeurtenissen was ik geërgerd door dit overbodige melig gedoe.

Ik was dan ook verbaasd toen ik op de IMDB zogoed als enkel maar positieve commentaren tegenkwam: http://www.imdb.com/title/tt1209319/usercomments

Is hier iemand die de film al gezien heeft en kan zeggen wat hij ervan vond? Misschien ben ik gewoon te kieskeurig?
S1991
Lid
Contacteer:

Re: Everyman's war

Bericht door S1991 »

Heb hem idd eens bekeken. Herinner het me vaag, maar vond het wel een leuke film om naar te kijken.
Maar niet dat ik echt zeg wow, sommige delen waren erg vaag dat wel.
Maar voor een keer te kijken geen probleem.
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
wardverheijen
Lid

Re: Everyman's war

Bericht door wardverheijen »

Ik had hem gekocht voor 15 euro de voorkant zag er Erg goed uit. Maar Wat Een slechte film! Volgens mij is de sneeuw van schuim. En als er Een machinegeweer schiet. Gaat de band niet in het geweer
Plaats reactie