_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
Edit Proos:
Deze thread is geplitst uit topic "De grootste misdadiger uit wo2" en gaat over de film Rise of Evil.
Dat is mij niet opgevallen, maar ik heb ook geen verstand van medailles.Roel R. schreef:Een Generaal die in 1922 het lintje van de in 1933 ingestelde Hindenburg medaille draagt,
Himmler ontbreekt inderdaad in de film. Maar hij was vaandeldrager in de groep van Röhm bij het oorlogsministerie niet in hitler zijn groep. Ga ik even nachecken in de film dus.Tijdens de putsch word de vlag door de verkeerde gedragen, dat moest Himmler zijn,
Nee, hoor in 1926 werd hij nog assistent van de partijrechtbank USCHLA en ik geloof ook lid van de Reichstag. Zoeken we op...Ulrich Graf leeft nog na de putsch terwijl hij toch echt door politiekogels stierf tijdens de putsch,
Hij kreeg tijdens de confrontatie met de politie een kogel in zijn hoofd en het kan zijn dat hij Hitler meesleurde in zijn val.Max Erwin von Schbenuer-Richter liep naast Hitler tijdens de putsch maar zit niet in de film,
Hij schijnt rechtop te hebben gelopen met zijn adjudant in de richting van de politie...Ludendorff staat rechtop na het schieten terwijl hij in het echt wegdook,
Dit was inderdaad Goebbels, kijk ik even na in de film.Volgens de film was Hitler de aanstichter van de Kristalnacht, toch was Goebbels die het plande,
Dat zoeken we op...Hitler was helemaal niet dicht bij Geli in de buurt toen ze zelfmoord pleegde, hij zat in Munchen,
Politiek onbelangrijke scene, toont alleen de rare relatie van Hitler en Geli aan.De scene van Geli en Hitler bij de boom heeft nooit plaatsgevonden,
Kan me de scène niet herinneren, weet ook niks van de relatie Geli - Maurice, maar zou dus best fout kunnen zijn,De scene tussen Geli, Hitler en Maurice is verzonnen, Hitler heeft Maurice nooit bedreigt. In het echt mochten Geli en Maurice elkaar ontmoeten als Hitler erbij was en als hij twee jaar zou wachten met een aanzoek,
Volgens mij niet, maar er schijnt wat verwarring hierover te zijn. Zoeken we dus ook op...De Hitler wint zijn ijzeren kruis scene bestond niet, hij kreeg hem voor het gevangen nemen van franse krijsgevangenen,
Iets wat niet te zien is, is niet fout.Bij de echte putsch stierven 4 agenten, niet te zien in de film.
Ja en Hitler was ook geen EngelsmanGeli had donker haar, geen blond,
Het zou best kunnen dat deze collega zijn meerdere was. Interessant is trouwens dat hij het IJzeren kruis eerste klas kreeg van een joodse officier. Dit zie je ook in The Rise of Evilantwerpx schreef:Kreeg hij dat niet voor het redden van zijn meerdere?KevinP schreef:Het IJzeren Kruis tweede klas kreeg hij vanwege het redden van een collega-soldaat.
Ulrich Graf
Hier moet ik je gelijk geven, Graf stierf niet maar raakte zwaar gewond toen hij zich voor Hitler gooide. Hij leefde zelfs nog tot 1950 volgens de Bio op mike zijn site!Nee, hoor in 1926 werd hij nog assistent van de partijrechtbank USCHLA en ik geloof ook lid van de Reichstag. Zoeken we op...
Max Erwin von Schbenuer-Richter liep naast Hitler tijdens de putsch maar zit niet in de film,
Then the column arrived at the narrow Residenzstrasse. At the other end of the street, a large group of police waited. Hitler was in the front with his left arm linked with the right arm of Scheubner-Richter. Graf shouted to the police to inform them that Ludendorff was present.Hij kreeg tijdens de confrontatie met de politie een kogel in zijn hoofd en het kan zijn dat hij Hitler meesleurde in zijn val.
Ludendorff staat rechtop na het schieten terwijl hij in het echt wegdook,
Hier heb je gelijkHij schijnt rechtop te hebben gelopen met zijn adjudant in de richting van de politie...
Hitler was helemaal niet dicht bij Geli in de buurt toen ze zelfmoord pleegde, hij zat in Munchen,
Ik verwisselde twee plaatsen. Hitler zat in Hamburg, Geli in Munchen. In iedergeval niet bij elkaar zoals in de filmDat zoeken we op...![]()
De scene van Geli en Hitler bij de boom heeft nooit plaatsgevonden,
Wil je een film over een historisch onderwerp goed maken. Dan moet men geen scenes zelf verzinnen!Politiek onbelangrijke scene, toont alleen de rare relatie van Hitler en Geli aan.
Geli had donker haar, geen blond,
Ik vind zoiets een belangrijke fout,Ja en Hitler was ook geen Engelsman
Uiterlijk lijkt niet nee, maar heb je de film gezien? Ook iemand die qua uiterlijk niet zoveel lijkt op de rol die hij/zij vertolkt, kan een zeer goede rol spelen.Harsha schreef:LOL
Röhm en Hess lijken beslist niet!
Goring ook niet
Raubel valt nog mee