"De NL'se versie" ... is er dan al een ondertitelde versie van? Mijn Duits is wel OK ... maar hier en daar gaat het toch wat te vlugD-nose schreef:Paar dagen geleden besteld, de NL'se versie. Ben benieuwd...

Thanks,
Peter aka COLLECTORWWII
"De NL'se versie" ... is er dan al een ondertitelde versie van? Mijn Duits is wel OK ... maar hier en daar gaat het toch wat te vlugD-nose schreef:Paar dagen geleden besteld, de NL'se versie. Ben benieuwd...
Los van of de verzetsgroepen dat nu wel of niet hebben gedaan: antisemitisme was een wijdverbrijd fenomeen: niet alleen Duitsers, maar ook Engelsen, Fransen, Russen & Oekraïners (in veel grotere mate) en Polen (in nog grotere mate) stonden er in die tijd (en ook nu nog) om bekend. Dat dat later dan natuurlijk niet meer politiek correct was... Tja, maar dat doet niets af aan dat het antisemitisme in Europa gewoon heel normaal was. Ik zou niet weten waarom verzetsstrijders dat niet zouden hebben kunnen doen... De Poolse staat heeft daar later natuurlijk helden en martelaars van gemaakt (ook omdat ze anti-communistisch waren) - en die vinden dan deze scenes niet zo leuk.779 schreef:Ik snap de scene niet geheel met de trein vol met joden op weg naar éen of ander kamp. Waarom moest het Poolse verzet hier neer worden gezet als jodenhaters? Hoe zat dat in het echt..?
Deze reactie verplaatst vanuit dit topic: http://wo2forum.nl/viewtopic.php?f=38&t=25974&start=15 MMR
Boek Escape from Sobibor met ISBN-13: 9780252064791, geschreven door Richard Rashke.yente schreef:Een goed boek over de verzetsgroepen die anti-semistisch waren is: Ontsnapping uit Sobibor. De auteur ontschiet me even want ik vind het boek nu niet. Ik denk dat er meerdere auteurs hierover hebben geschreven dus de auteur ga ik nog proberen te vinden.
Mvg Yente