Stauffenberg (de aanslag op Hitler)
- Proos
- Technisch beheerder
- Gegeven: 14 keer
- Ontvangen: 35 keer
- Contacteer:
Vanavond om 22:32 op Nederland 1
Stauffenberg (2004), regie Jo Baier. Ik weet niet of het wat is, maar het heeft een 6.8 op IMDb.
http://www.imdb.com/title/tt0388437/
Stauffenberg (2004), regie Jo Baier. Ik weet niet of het wat is, maar het heeft een 6.8 op IMDb.
http://www.imdb.com/title/tt0388437/
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
-
- Lid
- Roel R.
- Lid
- Contacteer:
- Dodo
- Lid
-
- Lid
ben nu Stauffenberg aan het kijken 
EDIT:
begon met kijken vanaf het moment dat Hitler werd weggedragen, maar dat was genoeg om zoveel respect te krijgen voor Stauffenberg en al die anderen!!! echt, wat die mannen hebben gedaan, die moed, helden!
de rillingen liepen me over de rug zeg...

EDIT:
begon met kijken vanaf het moment dat Hitler werd weggedragen, maar dat was genoeg om zoveel respect te krijgen voor Stauffenberg en al die anderen!!! echt, wat die mannen hebben gedaan, die moed, helden!
de rillingen liepen me over de rug zeg...
Laatst gewijzigd door Yorick op 21 jul 2004, 00:02, 1 keer totaal gewijzigd.
"Arnhem bridge. And hold it!"
- Brianlinden
- Lid
- Roel R.
- Lid
- Contacteer:
- Dodo
- Lid
- YPPY
- Lid
- Contacteer:
Even dit onderwerp uit het algemene topic gehaald.
Gisteren heb ik de film gekeken en ik vond hem erg goed. Het aantal personage vond ik wel meevallen. Ik kon Stauffenberg goed onderscheiden van de rest en de anderen waren 'vrienden' of 'vijanden' van hem. Wel ontzettend dapper dat ze geprobeerd hebben van Hitler af te komen.
Gisteren heb ik de film gekeken en ik vond hem erg goed. Het aantal personage vond ik wel meevallen. Ik kon Stauffenberg goed onderscheiden van de rest en de anderen waren 'vrienden' of 'vijanden' van hem. Wel ontzettend dapper dat ze geprobeerd hebben van Hitler af te komen.
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.
*Weer alleen*
*Weer alleen*
- Dodo
- Lid
ik kon de namen niet uit elkaar houden. Stauffenberg wel, maar de rest...YPPY schreef:Even dit onderwerp uit het algemene topic gehaald.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
- Dodo
- Lid
- Zitadelle
- Lid
- Contacteer:
Ik vond de film erg spannend. Ondanks dat je weet hoe het afloopt, zit je toch in spanning op de een of andere manier.
Mijn vermoeden is dat als er meer mensen (Fromm, Von Witzleben etc.) Von Stauffenberg hadden gesteund, dat er de opstand meer kans van succes gehad zou hebben. En dan had het weinig uitgemaakt of Hitler was gestorven of niet. Vooral als figuren als Rommel, Von Rundstedt, Guderian etc. (de mannen aan het front dus) de opstand gesteund zouden hebben, dat de oorlog in 1944 al beeindigd kon worden...
Maar in mijn ogen is Claus Graf Schenk von Stauffenberg even zeer een held als bijvoorbeeld Luitenant-kolonel John D. Frost.
Mijn vermoeden is dat als er meer mensen (Fromm, Von Witzleben etc.) Von Stauffenberg hadden gesteund, dat er de opstand meer kans van succes gehad zou hebben. En dan had het weinig uitgemaakt of Hitler was gestorven of niet. Vooral als figuren als Rommel, Von Rundstedt, Guderian etc. (de mannen aan het front dus) de opstand gesteund zouden hebben, dat de oorlog in 1944 al beeindigd kon worden...
Maar in mijn ogen is Claus Graf Schenk von Stauffenberg even zeer een held als bijvoorbeeld Luitenant-kolonel John D. Frost.
- Dodo
- Lid
misschien was het simpeler geweest om cyaankali in de koffie van Hitler te stoppen...
Weet je ook meteen dat ie dood is, hoewel ik ook niet verwacht zou hebben dat ie nog zou leven.
Hij is (hotler) in ieder geval doof geweest aan 1 oor. het rechter
Weet je ook meteen dat ie dood is, hoewel ik ook niet verwacht zou hebben dat ie nog zou leven.
Hij is (hotler) in ieder geval doof geweest aan 1 oor. het rechter

"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"