'Unsere Mütter, unsere Väter', Miniserie (2013)

Films, series en documentaires over WOII
Gebruikersavatar
Mr Mojo Risin
Lid
Berichten: 1524
Lid geworden op: 15 jun 2006, 15:45
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 8 keer

Re: 'Unsere Mütter, unsere Väter', Miniserie (2013)

Bericht door Mr Mojo Risin »

Ik had eigenlijk graag nog 1,5 uur meer gezien over het leven vlak na de oorlog. Had denk ik nog een interessante aflevering opgeleverd. Dat vond ik bijvoorbeeld bij The Pacific een van de beste afleveringen.
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: 'Unsere Mütter, unsere Väter', Miniserie (2013)

Bericht door Jan Klaassen »

Mr Mojo Risin schreef:Ik had eigenlijk graag nog 1,5 uur meer gezien over het leven vlak na de oorlog. Had denk ik nog een interessante aflevering opgeleverd. Dat vond ik bijvoorbeeld bij The Pacific een van de beste afleveringen.
Weet niet precies hoe dit bij The Pacific zat, maar als het had uitgedraaid op een "happily ever after" had het waarschijnlijk alleen maar afgedaan aan de serie... Het heeft wel wat, het geheel zo abrupt eigenlijk afkappen op dat moment - waarop nog helemaal niets "ok" is.
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
Mr Mojo Risin
Lid
Berichten: 1524
Lid geworden op: 15 jun 2006, 15:45
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 8 keer

Re: 'Unsere Mütter, unsere Väter', Miniserie (2013)

Bericht door Mr Mojo Risin »

Jan Klaassen schreef:
Mr Mojo Risin schreef:Ik had eigenlijk graag nog 1,5 uur meer gezien over het leven vlak na de oorlog. Had denk ik nog een interessante aflevering opgeleverd. Dat vond ik bijvoorbeeld bij The Pacific een van de beste afleveringen.
Weet niet precies hoe dit bij The Pacific zat, maar als het had uitgedraaid op een "happily ever after" had het waarschijnlijk alleen maar afgedaan aan de serie... Het heeft wel wat, het geheel zo abrupt eigenlijk afkappen op dat moment - waarop nog helemaal niets "ok" is.
Ik bedoel het ook niet in de zin van een happy end. In The Pacific gingen ze net wat meer in op de (psychologische) problemen waarmee soldaten worstelden na hun terugkeer uit de oorlog. Neem dit aspect en daarbij nog eens de complete chaos in Duitsland dat volledig in puin ligt, de nazi's die zich opnieuw inpassen in het gewone burgerleven en op vrije voeten blijven,... Dat had ik graag nog gezien. Maar ja, duidt er ook op dat het een goede serie is, als je er niet genoeg van kunt krijgen natuurlijk. :)
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
Plaats reactie