Het Bombardement (2012)

Films, series en documentaires over WOII
Plaats reactie
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Het Bombardement (2012)

Bericht door okke »

Wie heeft de film Het Bombardement met Jan Smit gekeken? Mijn poging om het te kijken mislukte.

Moviemeter.nl schrijft erover: "Liefdesdrama tussen de jonge bokser Vincent (Jan Smit) en de verloofde Eva (Roos van Erkel). Terwijl de oorlog in Nederland uitbreekt, ontvlamt ook hun even heftige als onmogelijke liefde. Dan breekt 14 mei 1940 aan, de dag dat het centrum van Rotterdam gebombardeerd wordt en de jonge geliefden elkaar uit het oog verliezen."

Ik heb het begin geprobeerd te kijken, maar werd niet gegrepen door het verhaal hoe de arme Vincent verliefd wordt op de rijke Eva. Iets verder in de film fietsten de troetelduifjes gezellig samen met zijn bakfiets langs de Rotterdamse haven toen de Duitse soldaten met hun rubberbootjes de haven kwamen binnenroeien en met de Nederlandse strijdkrachten in een vuurgevecht raakten. Gelukkig konden Vincent en Eva achter de bakfiets schuilen terwijl de soldaten om hen heen rennen. Toen er handgranaten heen en weer gegooid werden, werd de grond hen iets te heet onder voeten en sprong Eva in de bakfiets en trapte Vincent zo snel hij kon de bakfiets van het strijdtoneel.

Toen had ik genoeg gezien en heb de film gestopt. Het romantische verhaal boeit mij niet en het historische verhaal komt niet realistisch op mij over.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Iwan
Lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 18 feb 2013, 20:34

Re: Het Bombardement (2012)

Bericht door Iwan »

Ben der niet eens aan begonnen, bij t zien van de naam Jan Smit ben ik al afgehaakt..
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Het Bombardement (2012)

Bericht door Jan Klaassen »

Nooit gezien: heb er vanaf het moment dat het hele idee (inclusief de cast) bekend werd geen positief woord over gehoord...
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Het Bombardement (2012)

Bericht door Erik »

De groep "Nederland Paraat" is in de voorbereiding betrokken geweest bij deze film, voor zowel het historisch onderzoek alswel de uitvoering door de mannen van de groep.
Al vanaf het begin bevreemde het ons dat we niet onze eigen uniformen en uitrusting mochten dragen. Wat we dan wel aanmoesten werd niet bekend gemaakt. Daarna werd een leeftijdsgrens gesteld waaraan de meesten niet konden voldoen. Het einde van het liedje was dat de groep niet meer benodigd was; in het kader van "we belonen de sponsors" werden de rollen van de soldaten aan anderen vergeven. Anderen die nog nooit een geweer hadden vastgehouden of een uniform gedragen. In de hele film is alleen een wielrijder van onze groep te zien. Verder hebben we er, vooral achteraf gezien erg gelukkig!, geen bemoeienissen mee gehad.

Ook ijzersterk dat een Nederlandse film in het buitenland opgenomen moest worden.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
laurens jan
Lid
Berichten: 1117
Lid geworden op: 16 jun 2012, 11:04
Gegeven: 18 keer
Ontvangen: 6 keer

Re: Het Bombardement (2012)

Bericht door laurens jan »

Ben er ook niet zo'n hele grote fan van,
Heb de film wel zelf gezien maar viel me redelijk tegen lettende op de details.
Ook een merkwaardig verhaal van Erik, Lekker geregeld!
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Het Bombardement (2012)

Bericht door jurgen »

Het begin is inderdaad niet zo geweldig. Dat ze door de zoo van Antwerpen fietsen terwijl overal om hen heen valschermspringers naar beneden vallen vond ik wel het komische hoogtepunt. Niettemin moet je er wat doorheen bijten. Ik kon eigenlijk best wel genieten van de rest van de film en het verhaal erachter. Zeker niet slecht maar je moet niet kijken omdat het 'een oorlogsfilm' is, dan kun je beter andere films bekijken.
journalist23
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 jan 2014, 16:27

Re: Het Bombardement (2012)

Bericht door journalist23 »

Vreselijke film, acteer prestaties wel zo laag.
Plaats reactie