vannacht op belgische tv docu over reenactment in usa

Films, series en documentaires over WOII
marloes
Lid

Bericht door marloes »

jacob schreef:Nou zal ook wel even gaan kijken.....zijn toch geen rondrennende dikzakken met tattoos en zonnebrillen op he?........sommigen neme het niet zo nauw met het accuraat weergeven van den geschiedenis 8)
Er zitten er wel een paar bij....
Zonnebrillen zijn trouwens niet altijd onauthentiek!
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht"
HM van Randwijk 1909-1966
jacob
Lid

Bericht door jacob »

marloes schreef:
jacob schreef:Nou zal ook wel even gaan kijken.....zijn toch geen rondrennende dikzakken met tattoos en zonnebrillen op he?........sommigen neme het niet zo nauw met het accuraat weergeven van den geschiedenis 8)
Er zitten er wel een paar bij....
Zonnebrillen zijn trouwens niet altijd onauthentiek!
nee maar plastieken ala model terminator wel denk ik.......
marloes
Lid

Bericht door marloes »

ja die best wel!
maar ik ben gek op mijn mooie celluloid zonnebrilletje en mijn opklip zonnebrilletje uit de jaren 30. mjam!
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht"
johan willaert
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Want alle andere mogelijkheden vond je niet leuk genoeg?

Neen, dat is het niet.....
Ik was er een beetje op uitgekeken..... en ik had alleen maar originele spullen en prijsgewijs was het niet meer aan te raden origineel dingen te gaan misbruiken...... Ik had geen zin mij een complete garderobe in kopie aan te schaffen; ik geef mijn centen liever aan origineel dingen....
Ik re-enacte van 1982 tot ongeveer 1994 en dan had ik het wel zowat gezien.....
Hoogtepunten waren figurantenrollen in

*Klein London, Klein Berlijn (1987)
*Memphis Belle (1989)
*Rama Dama (1990)

Er staan nog een paar verloren foto's van mijn re-enactment days op mijn site.......

Ik heb je site bekeken, Marloes, en ik vind wat je doet en hoe je het doet wel tof. Je steekt er tenminste een verhaal achter en je personage is iemand van jouw leeftijd, taal, land, enz...........

Ik ga nog graag naar re-enactments kijken, maar deelnemen is niet echt mijn ding meer.....

Johan
Laatst gewijzigd door johan willaert op 20 aug 2004, 22:27, 1 keer totaal gewijzigd.
29th Let's Go!!!!!
jacob
Lid

Bericht door jacob »

marloes schreef:ja die best wel!
maar ik ben gek op mijn mooie celluloid zonnebrilletje en mijn opklip zonnebrilletje uit de jaren 30. mjam!
zolang het jaren 30/40 is ben jij gek ja.....ik ben ook gek...maar anders gek..anders is goed........denk ik... :P
marloes
Lid

Bericht door marloes »

johan willaert schreef:Want alle andere mogelijkheden vond je niet leuk genoeg?

Neen, dat is het niet.....
Ik was er een beetje op uitgekeken..... en ik had alleen maar originele spullen...... Ik had geen zin mij een complete garderobe in kopie aan te schaffen; ik geef mijn centen liever aan origineel dingen....
Ik re-enacte van 1982 tot ongeveer 1994 en dan had ik het wel zowat gezien.....
Tja als het op is is het op.
Dat je op een gegeven moment op iets uitgekeken raakt kan ik me voorstellen, vooral als het een militaire impressie is.
Maar er zijn nog vele andere impressies en als ik op een gegeven moment genoeg krijg van een impressie of omdat ik te oud of te dik ben dan zoek ik een andere.
Een nieuwe rol kan je hele idee van reenactment omdraaien.
En dan kun je natuurlijk ook nog een keer een 15e eeuws harnas aantrekken of Napoleon een schop onder zijn gat gaan verkopen...
Hoogtepunten waren figurantenrollen in

*Klein London, Klein Berlijn (1987)
*Memphis Belle (1989)
*Rama Dama (1990)
Mephis belle...mjam daar liepen wat fyne heeren in rond,... :wink:
Ik heb je site bekeken, Marloes, en ik vind wat je doet en hoe je het doet wel tof. Je steekt er tenminste een verhaal achter en je personage is iemand van jouw leeftijd, taal, land, enz...........
Dank je wel!
We beleven er ook erg veel plezier aan en krijgen veel waardering van de "burger veteranen", de mensen die de oorlog als burger hebben meegemaakt.
En er zijn heel veel verschillende mogelijkheden, burger, evacuee, verzet, bevrijding, bezetting, je kunt echt alles reenacten, allerlei verschillende kanten van de oorlog, allerlei verschillende scenarios, etc.
Daarnaast kun je voor burger nooit te oud of te jong zijn en zelden te dik.
marloes
Lid

Bericht door marloes »

jacob schreef:
marloes schreef:ja die best wel!
zolang het jaren 30/40 is ben jij gek ja.....ik ben ook gek...maar anders gek..anders is goed........denk ik... :P
Hoe gekker hoe beter :wink:
johan willaert
Lid
Contacteer:

marloes schreef:Memphis belle...mjam daar liepen wat fyne heeren in rond,... :wink:
De vliegveldopnames werden in de zomer van 1989 gedraaid in Binbrook op een oud RAF vliegveld.....
'The Dance' duurde een ganse dag............................Fantastisch.....

Weet je waar ik de kriebels van krijg?????
Van zoiets:
Afbeelding

De dikste US para ooit, om nog maar van hun gedrag te zwijgen.....
of
van die kerels die uit hun warme kamer buiten komen en dan wat schieten, en dan zeggen: "Vond je het niet net echt???" en zich daarna gaan bezatten in één of nader uniform....
Meestal zeg ik dan: "Neen, de hersens van je beste kameraad hangen niet in je gezicht............"

En schiet me nu niet af, ik weet heus wel dat er ook andere zijn....

Ik stelde ooit de vraag aan een US veteraan op het kerkhof in Normandië wat ze vonden van al die 'Clowns' die op dat kerkhof rondlopen met wapens, toeters en bellen, enz........

Die kerel (die notabene een been verloren was tijdens de oorlog) zei: "Whatever makes their clock tick....."

Dus: whatever.......

Johan
29th Let's Go!!!!!
marloes
Lid

Bericht door marloes »

johan willaert schreef:
marloes schreef:Memphis belle...mjam daar liepen wat fyne heeren in rond,... :wink:
De vliegveldopnames werden in de zomer van 1989 gedraaid in Binbrook op een oud RAF vliegveld.....
'The Dance' duurde een ganse dag............................Fantastisch.....
Oeh toen was ik 17, maar helaasch nog geen reenactor, daar had ik bij willen zijn!
Harry Connick jr die Danny Boy zingt...zucht ende zwijmel...
Weet je waar ik de kriebels van krijg?????
Vlooien? :P
Die gasten die uit hun warme kamer buiten komen en dan wat schieten, en dan zeggen: "Vond je het niet net echt???"
Meestal zeg ik dan: "Neen, de hersens van je beste kameraad hangen niet in je gezicht............"
Ja en nee, soms komen die evenementen wel dichtbij hoe het was en eruit zag...maar wel maar een heel klein beetje.
Ik vertel het publiek vaak dat we misschien nog niet eens 1% de belevenis van toen benaderen, maar das altijd nog meer dan je uit een boek of film krijgt.
Je moet je inderdaad realiseren dat we natuurlijk niet in de buurt komen van hoe het toen was maar sommige ervaringen maak je wel voor een deel mee.
IK heb een veldslag gezien in Engeland die behoorlijk in de buurt kwam van hoe het er toen van een afstandje uitgezien moet hebben, maar natuurlijk niet de geur van bloed, jongens die gillend om hun moeder hun darmen proberen terug te duwen, etc.
Ik stelde ooit de vraag aan een US veteraan op het kerkhof in Normandië wat ze vonden van al die 'Clowns' die op dat kerkhof rondlopen met wapens, toeters en bellen, enz........
Die kerel (die notabene een been verloren was tijdens de oorlog) zei: "Whatever makes their clock tick....."
Tja maar zo heb ik weer veteranen gesproken die het prachtig vonden en niets dan complimenten hadden voor ons soort tuig.
Tja het is in ieder geval weer iets beter dan het gemiddelde puber tuig dat niet eensch weet dat er uberhaupt een oorlog was...
Dus: whatever.......
Watdanook!
Spreek je moerstaal man! :wink:
hehehe
johan willaert
Lid
Contacteer:

Marloes,

Whatever........

:wink: Johan :wink:
29th Let's Go!!!!!
marloes
Lid

Bericht door marloes »

Ik heb trouwens wel dikkere paras gezien...
Dit soort twijfelachtige fotos zijn meestal niet altijd representatief voor wat deze gasten op evenementen doen.
Zelf heb ik ook wel eens stoute fotos gemaakt....maar die staan natuurlijk niet op onze officiele website en datr soort rare dingen gebeuren niet als er publiek bij is
marloes
Lid

Bericht door marloes »

johan willaert schreef:Marloes,

Whatever........

:wink: Johan :wink:
Jeugd van tegenwoordig!
Zeker weer zo'n yank :lol:

Het word Yank is trouwens van Nederlandschen oorsprong, zoo weer wat geleerd.
johan willaert
Lid
Contacteer:

marloes schreef:Zelf heb ik ook wel eens stoute fotos gemaakt....maar die staan natuurlijk niet op onze officiele website en datr soort rare dingen gebeuren niet als er publiek bij is
Marloes goes naughty!!! Dat wil ik wel eens zien..... :wink:
marloes schreef:Harry Connick jr die Danny Boy zingt...zucht ende zwijmel...
Niet echt op gelet.... Mijn aandacht ging meer naar die English Gals...... We waren tenslotte aan het re-enacten..... en ik was 23 en vrijgezel..... :wink:
marloes schreef:Het woord Yank is trouwens van Nederlandschen oorsprong, zoo weer wat geleerd
Leg eens uit...... is het van Jan en Kees??????

Misschien ben ik wel liever een Southern boy.......

Johan
Laatst gewijzigd door johan willaert op 20 aug 2004, 23:12, 1 keer totaal gewijzigd.
29th Let's Go!!!!!
earlymb
Moderator
Moderator
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Bericht door earlymb »

Ik vond die dikke GI aan het eind wel vermakelijk. Knalt een paar keer in de lucht met z'n karabijn, en kan ondertussen maar ternauwernood z'n jeep op de weg houden. Ik zag wel een paar van dat soort sprookjesfiguren laatst in Ursel: een ranger van 150 kg. schoon aan de haak, een GI met een volledige uitrusting, paardenstaart en een aantal oorpiercings..... :roll:

Grtn

David
marloes
Lid

Bericht door marloes »

johan willaert schreef:
marloes schreef:Zelf heb ik ook wel eens stoute fotos gemaakt....maar die staan natuurlijk niet op onze officiele website en datr soort rare dingen gebeuren niet als er publiek bij is
Marloes goes naughty!!! Dat wil ik wel eens zien..... :wink:
Stuur uw credit card gegevens maar naar 0900-1942
johan willaert schreef:
marloes schreef:Harry Connick jr die Danny Boy zingt...zucht ende zwijmel...
Niet echt op gelet.... Mijn aandacht ging meer naar die English Gals...... We waren tenslotte aan het re-enacten..... en ik was 23 en vrijgezel..... :wink:
Nou neem het van mij maar aan dan; de heren mochten er wezen.
johan willaert schreef:
marloes schreef:Het woord Yank is trouwens van Nederlandschen oorsprong, zoo weer wat geleerd
Leg eens uit...... is het van Jan en Kees??????
Ja, waarschijnlijk komt het inderdaad van de hollanders in amerika die zoo Jan-Kees heetten, het kan ook van Jan en Kaas komen.
Plaats reactie