Precies!jacob schreef:leuk dat die ene man voertuigen verzamelt.....minder leuk dat die ene jongen trots is op die veteraan.......belachelijk dat die veteraan zich daar vertoont en (dat zei de verslaggever) wegloopt zodra het over de SS wandaden gaat.....ik kan mij niet ontrekken van de gedachte dat een groot deel van die reënactors er een rare gedachtegoed op nahouden.
spullen verzamelen is 1 ding...maar een SS er gaan vergelijken met een vietnamveteraan???....nee sommigen laten hun ware aard wel zien zo.
Ik vind reënacten een leuk iets.....als het maar tot doel heeft om mensen te laten zien hoe het was in die tijd...en niet omdat je zelf stiekem een ssertje wilt zijn.
Naast dat veel menschen gewoon liever geen SS wil zien komt er daarbij nog kijken dat je de motieven van die reenactors vaak niet helemaal vertrouwd.
Dat iemand Duitsch reenact is iets waar we aan wennen en wat op sommige evenementen onder bepaalde omstandigheden toegestaan is.
Maar om dan gelijk zo nodig een elite eenheid te willen reenacten... veel reenactors vragen zich af waarom iemand dat zo graag wil en geloven niet altijd de motieven die SS reenactors geven.