Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Marc 82 Recon schreef:kheb zelf geen bewijs ervan nee maar kijk die dingen zijn tot 1942 gemaakt en in stockhuizen opgeslagen geweest dus dat wil zeggen dat er zo duizenden tot honderduizenden pakjes zijn die gebruikt werden in die rantsoenen en andere dingen. heb ergens gelezen dat een soldaat rond eind 44 toch nog een lucky green pakje heeft uitgedeeld gekregen net als enkele van zijn strijdmakkers toen dusja
je moet mij niet geloven hoor dat is aan jou de keus of je het wil geloven of niet maar je kan niet zomaar zeggen van dat kan niet want die zijn maa rtot 42 gemaakt tjah die zijn mss wel tot 42 gemaakt ma da wil ni zeggen dat ze in 1943 al die pakjes opnieuw gaan inpakken he
De enige rantsoenen waar pakjes van 20 sigaretten inzaten waren de 10/1 rantsoenen vanaf laat 1944..... In de 10/1 van daarvoor zaten pakjes van 10 sigaretten......
Het zou mij evenzeer verwonderen dat ze in 1944 nog oude groene pakjes in de rantsoenen verwerkten....
Ik moet trouwens nog altijd een groen pakje zien met de juiste (gele) militaire takszegel.......
Zolang ik dit niet heb gezien, ga ik er van uit dat ze er niet meer waren....
Ik schreef wel dat dat één van de zaken was die mij tegenviel......
Wat mij het meest stoorde was de voorstelling van de 101AB in Baugnez.....
Het zijn inderdaad details, maar sedert SPR en BoB staan de filmmakers op een punt dat ze enorm veel invloed hebben op verzamelaars hebben omdat die ervan uitgaan dat als ze het in een film zien, het dan wel goed zal zijn.......
En dan moet je weten dat SPR en BoB ook niet 100% correct waren......
Prijzen op beurzen voor originele groene pakjes Luckies zijn enorm hoog.... Het gevaar zit erin dat een verzamelaar zich laat misleiden door deze film, veel geld uitgeeft, en dan nog niet historisch correct is...... terwijl hij een historisch correct wit pakje Luckies voor minder dan de helft van de prijs vindt....
Ik heb vandaag de film Saint and Soldiers gezien , wat een prachtige film is dat zeg. Wat vinden jullie daarvan?
groetjes , Tim
Shifty schreef:Heel erg mooie film !
De Soundtrack maakt hem helemaal af !
Foxley schreef:Het is een leuke film om te kijken, maar ik prefereer toch films die (bijna) historisch correct zijn. Ik denk niet dat deze film waar gebeurd is, maar als het wel zo is wil ik het graag horen.
C. Works schreef:De "Malmedy massacre" is wel echt gebeurd.
Het klopt alleen niet dat bij deze slachting 101 A/B betrokken was.
C. Works schreef:De "Malmedy massacre" is wel echt gebeurd.
Het klopt alleen niet dat bij deze slachting 101 A/B betrokken was.
Er klopt iets meer niet aan de verfilming dan enkel die paras.
C. Works schreef:Wat dan? Uniformen zijn in elk geval goed (behalve te groot hart op 502nd PIR helm)
johan willaert schreef:
C. Works schreef:Wat dan? Uniformen zijn in elk geval goed (behalve te groot hart op 502nd PIR helm)
Da's ook nieuw....
Het is een flutfilm die zelfs niet goed genoeg was om hier in de bioscoop te draaien...
Slecht scenario, slecht geacteerd, slecht plot, slechte uniformen, slechte dialogen, ongeloofwaardig verhaal, verdraaiing van echt gebeurde feiten enz.... Hierdoor heeft alweer een hele generatie een verkeerd beeld van wat er in Baugnez gebeurd is.....
ALs je je wat meer zou gaan verdiepen in de gebeurtenissen rond Baugnez, dan zou je dit wel inzien....
Een miskleun evenwaardig aan 'Battle of the Bulge'....
Johan
Foxley schreef:Er zijn slechts enkele films over WO2 die historisch compleet kloppen. De meeste films zijn gebaseerd op waargebeurde feiten maar de regiseurs geven er altijd een draai aan. Zoals 'Enemy At The Gates' daar verknalt dat romantische gedeelte de hele film, zonder dat klef gedoe was het veel sjieker geweest, eerlijk waar,
Foxley
C. Works schreef:Slechte uniformen?
Wat klopt er dan niet (behalve de 101st A/B patches )?
timm schreef:K heb een klein vraagje, k zie van verschillende personen verschillende meningen over de uniformen , de één zegt dat ze goed zijn en de ander niet. Waar zien jullie dat aan dan ?
Groetjes Tim
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.