De beste film over 'The Battle of the Bulge' volgens jou???

Films, series en documentaires over WOII
Tim Y.
Lid

Bericht door Tim Y. »

Speelt deze zich niet af in het Hurtgenbos?
- Voorheen: Lt. Tim_NL
A man is not dead, until he is forgotten.
Tim Y.
Lid

Bericht door Tim Y. »

Ik heb battleground nog niet gezien, maar tot nu toe vind ik toch BoB het betse.
- Voorheen: Lt. Tim_NL
A man is not dead, until he is forgotten.
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Il_Monco schreef:er zijn er niet zoveel beschikbaar dus de keuze zal altijd battleground of battle of the bulge zijn.
Plus "A Midnight Clear", plus "Saints and Soldiers", en nog een paar.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Il_Monco
Lid
Lid

Bericht door Il_Monco »

Lt. Tim_NL schreef:
Speelt deze zich niet af in het Hurtgenbos?
klopt
"Any trouble boy?" "No old man. Thought I was having trouble with my adding, it's all right now."
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

Voor mij is de beste "Saints and Soldiers" , zeker aangezien deze film met een laag budget is gedraaid. Knappe prestaties, goede sfeer, beetje misplaatste muziek af en toe maar toch dat BoB-gevoel.

En ja, Battle of the Bulge.... '60's amerikaanse tanks als KönigsTiger :lol:
De enige scene uit die film die wel goed is is meteen een 'instant-classic', namelijk als men het 'Panzerlied' gaat zingen... heeeerlijke scene :mrgreen:
"Ob's stürmt oder schneit,
Ob die Sonne uns lacht,
Der Tag glühend heiß
Oder eiskalt die Nacht.
Bestaubt sind die Gesichter,
Doch froh ist unser Sinn,
Ist unser Sinn;
Es braust unser Panzer
Im Sturmwind dahin."
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Sbf.Koch schreef:Voor mij is de beste "Saints and Soldiers" , zeker aangezien deze film met een laag budget is gedraaid. Knappe prestaties, goede sfeer, beetje misplaatste muziek af en toe maar toch dat BoB-gevoel.
Maar wat doen die Amerikaanse paras bij Malmédy?
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Narcolepticus
Lid

Bericht door Narcolepticus »

Harro schreef:
Sbf.Koch schreef:Voor mij is de beste "Saints and Soldiers" , zeker aangezien deze film met een laag budget is gedraaid. Knappe prestaties, goede sfeer, beetje misplaatste muziek af en toe maar toch dat BoB-gevoel.
Maar wat doen die Amerikaanse paras bij Malmédy?
De spijker op de kop. Zeker als die Airborne officier daar begon van 'when we were at Elsenborn a couple of days ago.'
Opgeheven account 1427

Ik weet dat de film historisch niet helemaal correct is (al hebben ze wel hard hun best gedaan om de Uniformen authentiek te krijgen/doen lijken) maar het gaat mij hier om de gehele indruk, de sfeer, het verhaal en de aankleding. Ik ben ook helemaal waus van SPR en die heeft toch ook aardig wat goofs... Probeer jij maar eens een 100% correcte film te maken!
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Nou, het is wel leuk dat de uniformen historisch correct waren maar als de eenheden dat niet zijn is dat weer net jammer. Een para met het juiste uniform die daar nooit geweest is. Volgens mij dachten de producers: hey, Band of Brothers is populair, laten we er wat para's in stoppen.
Opgeheven account 1427

Yep :D en dat is ook wel aan de filmstijl af te zien... al met al steekt 'ie toch met kop en schouders boven de meeste oorlogsfilms uit wat mij betreft... b.v. When Trumpets Fade viel mij lichtelijk tegen...
Arjen
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Ik vond zelf "when trumpets fade" erg goed; dit omdat alle helden (zo ook de hoofdrolspeler) feitelijk sneuvelen en dat is een belangrijk deel van oorlog. Dit vond ik zo treffend omdat je vaak op televisie allerlei mensen onder luid trompetgeschal glorie ziet krijgen voor "heldendaden". Uiteindelijk bestaat dit niet zo in een oorlog volgens mij. Iedereen doet wat ie doet omdat ie moet en er geen andere oplossing (meer) is. Hoezeer het iedereen ook tegen de borst stuit...

Maar er zijn vele goeie oorlogs films.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Peter M
Lid

Bericht door Peter M »

Arjen schreef:Ik vond zelf "when trumpets fade" erg goed; dit omdat alle helden (zo ook de hoofdrolspeler) feitelijk sneuvelen en dat is een belangrijk deel van oorlog. Dit vond ik zo treffend omdat je vaak op televisie allerlei mensen onder luid trompetgeschal glorie ziet krijgen voor "heldendaden". Uiteindelijk bestaat dit niet zo in een oorlog volgens mij.
Helemaal mee akkoord, de acteerprestaties sloegen mij wel ietwat tegen, de verhaallijn vond ik sterk. Deze film maakt duidelijk dat niet iedereen bereid was te 'sterven voor de vrijheid'.
Arjen
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Doet me denken aan Gen. Patton:
Men, no sorry dumb bastard ever won a war by dying for his country,
he won it by making the other bastard die for his country!
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Plaats reactie