The grey zone

Films, series en documentaires over WOII
Peter
Lid
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

The grey zone

Bericht door Peter »

Heren en dames, wie heeft de film "the grey zone" gezien en wat vonden jullie ervan?
Ik persoonlijk vond het een goede film die de realiteit van de Holocaust goed weergeeft en de uitzichtloze toestand van de Sondercommando's in Auschwitz-Birkenau pijnlijk hard in beeld brengt. Zeer aangrijpend!
Ruben
Lid

Bericht door Ruben »

Is die nieuw?
War is something human...
Peter
Lid
Contacteer:

Bericht door Peter »

Nee, uit 2001 maar heeft hier de bioscoop niet gehaald om een onbegrijpelijke reden. Ik kwam de film per toeval tegen bij een DVD-discounter en heb 't op de gok gekocht. Absoluut geen spijt van!
Jurryt
Lid

Bericht door Jurryt »

Ja, heb hem gezien. Ik heb hem al een jaar ofzo. Het is ene zeer interessante film met, wat ik vond, vele emotionele stukken. Sommige dingen misschien wat "Te hollywood" achtig. Maar verder een zeer interessante film...
Martijn
Lid
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Verplaatst naar boeken en Films...Het gaat tenslotte om een film over wo2.
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
Roel R.
Lid
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Bijzonder interessante film, er is toen hij uitkwam gepraat of hij niet te gruwelijk was.... In mijn ogen een rare discussie want waarom zou men het minder erg voor willen doen dan het was!?
Peter
Lid
Contacteer:

Bericht door Peter »

Roel R. schreef:Bijzonder interessante film, er is toen hij uitkwam gepraat of hij niet te gruwelijk was.... In mijn ogen een rare discussie want waarom zou men het minder erg voor willen doen dan het was!?
Daar ben ik het geheel mee eens, ik denk dat het goed is dat mensen worden geconfronteerd met de gruwelijke werkelijkheid van de holocaust en bovendien wordt in de film duidelijk pijnlijk gemaakt waartoe mensen in staat zijn om te overleven.
KevinP
Lid
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Deze film is vermoedelijk ook niet in de bioscoop te zien geweest is omdat het een film is die het grote publiek niet of nauwelijks aan zal spreken. Mensen kijken liever naar een indrukwekkende film met een relatief positief einde dan naar een zwartgallige film als The Grey Zone. Vergelijk de film bijvoorbeeld eens met The Pianist en Schindler's List. Twee films waarin ellende absoluut een enorme rol speelt maar waar ook de hoop op overleving een rol speelt.

The Grey zone is inderdaad realistisch maar als film is het naar mijn mening geen aantrekkelijke film om te kijken.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
ironmarc
Lid

Bericht door ironmarc »

Peter schreef:
Roel R. schreef:Bijzonder interessante film, er is toen hij uitkwam gepraat of hij niet te gruwelijk was.... In mijn ogen een rare discussie want waarom zou men het minder erg voor willen doen dan het was!?
Daar ben ik het geheel mee eens, ik denk dat het goed is dat mensen worden geconfronteerd met de gruwelijke werkelijkheid van de holocaust en bovendien wordt in de film duidelijk pijnlijk gemaakt waartoe mensen in staat zijn om te overleven.
Ben ik het ook mee eens.

Vond het een erg aangrijpende en goede film
vincent
Lid

Bericht door vincent »

Hij was op 4 of 5 Mei op Canal+, een zéér goede film die aangrijpend het verhaal vertelt zonder dat je meteen denkt dat het een hollywood film is.
Ik heb er geen kracht meer voor
ironmarc
Lid

Bericht door ironmarc »

klopt, ik heb hem ook op canal+ gezien
Brianlinden
Lid
Lid

Bericht door Brianlinden »

YPPY
Lid
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Goed gezien! Deze is langer, dus ik kopieer even van daar.

Uit: http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=1630&highlight=grey
Brianlinden schreef:IK heb een nieuwe film gekocht. The grey zone het gaat over een Sonderkommando (die zorgde voor de verbranding enz.. van de lijken) ik dacht eerst dat dit een nep 2de rangs film was maar dat was niet zo. het shindlers list gehalte was hoog met veel indrukkwekende scene's waar je soms een brok van in je keel heb.

Trailer: http://www.moviemaze.de/media/trailer/546.html

ik heb hem gekocht bij de free record shop
Adrian schreef:Goed om te weten dat hij te koop is.
Ik wacht daar al een tijdje op.

Adrian.
Brianlinden schreef:Je moet wel goed zoeken ik kwam hem per toeval tegen
Stijn schreef:Ik vond het wel jammer dat de Acteurs niet even een cursus Duits hebben genomen :+
Adrian schreef:
Stijn schreef:Ik vond het wel jammer dat de Acteurs niet even een cursus Duits hebben genomen :+
Generatie van SPR en BoB zeker?
BjornSpiN schreef:Hoe duur is íe ongeveer? (en waar is íe te koop???)

Bjorn.
ace schreef:Hier online te bestellen. http://www.dvdsales.be/V5-02/main.php?l ... D&art=6807
Brianlinden
Lid
Lid

Bericht door Brianlinden »

Treaths van me eigen vergeet ik nooit :d
Peter
Lid
Contacteer:

Bericht door Peter »

:oops: Niet opgemerkt dat daar al een draadje over was........ :oops:
Plaats reactie