The grey zone
The grey zone
Heren en dames, wie heeft de film "the grey zone" gezien en wat vonden jullie ervan?
Ik persoonlijk vond het een goede film die de realiteit van de Holocaust goed weergeeft en de uitzichtloze toestand van de Sondercommando's in Auschwitz-Birkenau pijnlijk hard in beeld brengt. Zeer aangrijpend!
Ik persoonlijk vond het een goede film die de realiteit van de Holocaust goed weergeeft en de uitzichtloze toestand van de Sondercommando's in Auschwitz-Birkenau pijnlijk hard in beeld brengt. Zeer aangrijpend!
- Martijn
- Lid
- Contacteer:
- Roel R.
- Lid
- Contacteer:
Daar ben ik het geheel mee eens, ik denk dat het goed is dat mensen worden geconfronteerd met de gruwelijke werkelijkheid van de holocaust en bovendien wordt in de film duidelijk pijnlijk gemaakt waartoe mensen in staat zijn om te overleven.Roel R. schreef:Bijzonder interessante film, er is toen hij uitkwam gepraat of hij niet te gruwelijk was.... In mijn ogen een rare discussie want waarom zou men het minder erg voor willen doen dan het was!?
-
- Lid
- Contacteer:
Deze film is vermoedelijk ook niet in de bioscoop te zien geweest is omdat het een film is die het grote publiek niet of nauwelijks aan zal spreken. Mensen kijken liever naar een indrukwekkende film met een relatief positief einde dan naar een zwartgallige film als The Grey Zone. Vergelijk de film bijvoorbeeld eens met The Pianist en Schindler's List. Twee films waarin ellende absoluut een enorme rol speelt maar waar ook de hoop op overleving een rol speelt.
The Grey zone is inderdaad realistisch maar als film is het naar mijn mening geen aantrekkelijke film om te kijken.
The Grey zone is inderdaad realistisch maar als film is het naar mijn mening geen aantrekkelijke film om te kijken.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
-
- Lid
Ben ik het ook mee eens.Peter schreef:Daar ben ik het geheel mee eens, ik denk dat het goed is dat mensen worden geconfronteerd met de gruwelijke werkelijkheid van de holocaust en bovendien wordt in de film duidelijk pijnlijk gemaakt waartoe mensen in staat zijn om te overleven.Roel R. schreef:Bijzonder interessante film, er is toen hij uitkwam gepraat of hij niet te gruwelijk was.... In mijn ogen een rare discussie want waarom zou men het minder erg voor willen doen dan het was!?
Vond het een erg aangrijpende en goede film
- Brianlinden
- Lid
- YPPY
- Lid
- Contacteer:
Goed gezien! Deze is langer, dus ik kopieer even van daar.
Uit: http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=1630&highlight=grey
Uit: http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=1630&highlight=grey
Brianlinden schreef:IK heb een nieuwe film gekocht. The grey zone het gaat over een Sonderkommando (die zorgde voor de verbranding enz.. van de lijken) ik dacht eerst dat dit een nep 2de rangs film was maar dat was niet zo. het shindlers list gehalte was hoog met veel indrukkwekende scene's waar je soms een brok van in je keel heb.
Trailer: http://www.moviemaze.de/media/trailer/546.html
ik heb hem gekocht bij de free record shop
Adrian schreef:Goed om te weten dat hij te koop is.
Ik wacht daar al een tijdje op.
Adrian.
Brianlinden schreef:Je moet wel goed zoeken ik kwam hem per toeval tegen
Stijn schreef:Ik vond het wel jammer dat de Acteurs niet even een cursus Duits hebben genomen
Adrian schreef:Generatie van SPR en BoB zeker?Stijn schreef:Ik vond het wel jammer dat de Acteurs niet even een cursus Duits hebben genomen
BjornSpiN schreef:Hoe duur is íe ongeveer? (en waar is íe te koop???)
Bjorn.
ace schreef:Hier online te bestellen. http://www.dvdsales.be/V5-02/main.php?l ... D&art=6807
- Brianlinden
- Lid