Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route" The Lorraine offensive 1944
Is ook geen wonder dat je zulke reacties krijgt want de poll klopt natuurlijk niet, het is OF zwart Of wit terwijl er nog een heel grijs gebied in ligt. Persoonlijk zou ik gestemd hebben "wel aardige film, maar ik zou er geen geld voor uitgeven". Dat zit dus ergens tussenin.
MBT de film zelf; Er wordt gesproken over science fiction door meerdere leden maar die hebben de film dan denk ik niet echt begrepen. Waar het om gaat is dat die soldaten hun eigen angsten tegenkomen en hun eigen geweten; bijvoorbeeld de executie van deserteurs.
In dat opzicht vind ik het een heel goede film. Wat ik minder vind is dat Duitsers engels praten en dat iemand die zo ongeveer verbrand is vervolgens weer opstaat en nog heel actief een gevecht kan aangaan. Dat is zo in strijd met de werkelijkheid dat ik dat een behoorlijke afknapper vind.
gvdbor schreef:Is ook geen wonder dat je zulke reacties krijgt want de poll klopt natuurlijk niet, het is OF zwart Of wit terwijl er nog een heel grijs gebied in ligt. Persoonlijk zou ik gestemd hebben "wel aardige film, maar ik zou er geen geld voor uitgeven". Dat zit dus ergens tussenin.
MBT de film zelf; Er wordt gesproken over science fiction door meerdere leden maar die hebben de film dan denk ik niet echt begrepen. Waar het om gaat is dat die soldaten hun eigen angsten tegenkomen en hun eigen geweten; bijvoorbeeld de executie van deserteurs.
In dat opzicht vind ik het een heel goede film. Wat ik minder vind is dat Duitsers engels praten en dat iemand die zo ongeveer verbrand is vervolgens weer opstaat en nog heel actief een gevecht kan aangaan. Dat is zo in strijd met de werkelijkheid dat ik dat een behoorlijke afknapper vind.
Ik sluit me hierbij aan. Misschien dat de film wel niet helemaal 'historisch verantwoord' is vond ik het wel een leuke film om te kijken.
Hoe vergelijkt deze film zich met andere Oorlog/Horrorfilms zoals "Deathwatch"? (die was ook niet historisch verantwoord maar nog steeds interessant voor een avondje op de bank met een pilsje en een bak chips)
Maar ik vond The Bunker best de zit waard, toch wel onderhoudend. In het begin blijf je toch denken dat een of ander monster uit die tunnels tevoorschijn zou komen. Naarmate het einde vordert blijkt dus hun eigen geweten het monster te zijn.
Mr_Flibble schreef:Hoe vergelijkt deze film zich met andere Oorlog/Horrorfilms zoals "Deathwatch"? (die was ook niet historisch verantwoord maar nog steeds interessant voor een avondje op de bank met een pilsje en een bak chips)
is dat die film over wo1 met zon monster in een loopgraaf?
Ja, dat is 'm. Deatwatch vergeleken met The Bunker, dan zal ik toch voor Deatwatch moeten gaan. Ik vind die beter in gekleed en hij is ook 'moeilijker'. En dat allemaal voor een briljante Andy Serkis
The Bunker daarentegen is wat zwakjes, om het plot wat spannender te maken laten ze daar een half afgebrande 'slechterik' nog eff iemand anders een bayonet inde buste steken etc;..