The Bunker

Films, series en documentaires over WOII

Huren?

Beslist niet huren!
69
70%
Aanrader!
29
30%

Totaal aantal stemmen: 98

Ruben
Lid

Bericht door Ruben »

Bestond er zo geen film over WOI ook? Iets met horror, waaronder prikkeldraad die je wurgt enzo? Ik geloof dat hij deathwatch noemt. De horrror bleek er allezins ook teveel aan
War is something human...
Narcolepticus
Lid

Bericht door Narcolepticus »

Ja, maar deathwatch was knap gefilmd/geregisseerd/geacteerd. Voor een horrorfilm was ie steengoed
Mooyman
Lid

Bericht door Mooyman »

Maar goed dat ik eerst deze poll gestart heb, het is mij wel duidelijk dat ik als liefhebber van een WWII film niet aan het juiste adres ben met deze film daar het meer een horrorfilm is :zapped: :lol: .
Collector of uniforms of the enemy
Jelle H.
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht door Jelle H. »

Nee Mooyman, het is ook niet echt een horrorfilm. Het is gewoon een vage (typische) C-film.

Deze film is absoluut niet te vergelijken met SPR of andere gelijksoortige films. Dat wist ik wel maar toch kon ik het niet laten om deze film te huren. Ik heb me er prima mee vermaakt op de zondagmiddag. De sfeer van de film stond me wel aan.

Het begin was ook goed, Duitsers die heel hard wegrennen, kennelijk achterna gezeten door de Yanks. Deze Yanks zie je overigens geen enkele keer! (behalve aan het einde dan). Daardoor lijken het haast wel of de yanks spoken zijn. Goede scene!

Op een gegeven moment komen die Duitsers bij toeval een Duitse bunker tegen die bemand wordt door een broekie van 17 en een bejaarde man. In de eerste instantie voelen ze zich er veilig maar niet voor lang.. Ze gaan de tunnels onder de bunker in omdat ze denken dat de yanks via deze tunnels naar binnen proberen te komen.. Meer zal ik niet vertellen.

Voor de rest zaten er wel leuke dingen in, een boobytrap die ze maakten van een steelgranaat, een MG42 voorzien van een scope.. dat soort dingen.

Best wel een leuke film maar ga het niet vergelijken met SPR!! Dan kom je er bedrogen uit..

Het ligt overigens niet aan de kwaliteiten van de acteurs, dat zit wel goed. Het is gewoon een low-budget film. Ik vind het wel wat hebben, af en toe een C filmpie.
I am unaware of any such activity or operation, nor would I be disposed to discuss such an operation if it did in fact exist.
Mooyman
Lid

Bericht door Mooyman »

Nu breng jij me weer aan het twijfelen :lol: .
Collector of uniforms of the enemy
Jelle H.
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht door Jelle H. »

Tip Mooyman, als je je verveelt op de zondagmiddag.. en je wilt een filmpie huren.. en alle goeie films zijn al weggekaapt of nog niet terug gebracht, neem dan The Bunker mee ;)
I am unaware of any such activity or operation, nor would I be disposed to discuss such an operation if it did in fact exist.
YPPY
Lid
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Alle offtopic posts heb ik naar de Babbelbox gemikt. Alleen is er een post teveel mee gegaan, vandaar dat ik die even quote, dan kan die daar weg:

mark schreef:ik had m helaas al gekocht...... :cry:
Inderdaad een ontzettende domme film. Ik had een horror verwacht.
Blijkt t een film te zijn over Duitse soldaten (met keurige Engelse accenten :? ) die langzaam gek worden in donkere tunnels doordat ze herinnerd worden aan een of andere executie die ze in t verleden hebbne moeten doen en elkaar dan maar gaan afmaken.
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.

*Weer alleen*
Edgar
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Ik vind het een best leuke film eigelijk :? :oops: :lol: 8)
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
ronhui
Lid
Contacteer:

Bericht door ronhui »

Huren kan altijd, bepaal je eigen smaak, kopen zou ik niet doen!
"We zullen ze er wel even uitgooien en er met de blanke klewang op in gaan"
De laatste woorden van majoor J. H. A. Jacometti, mei 1940
Jurryt
Lid

Bericht door Jurryt »

ik heb hem NET gezien. Ook al kan hij niet hystorisch correct zijn, hij was wel spannend. Het valt mij zeer zeker mee dan ik had verwacht!
monmax
Lid

Bericht door monmax »

LAHsoldier12 schreef:ik heb een gezien, zou hem niet huren. is een beetje een horror film.

de duitsers die er in voorkomen dragen ook nog eens verkeerde uniformen ( in de film wordt gesproken over een wehrmacht elite eenheid)
De soldaten zijn deel van de elite eenheid Gross-Deutschland. Inderdaad een Wehrmacht eenheid. Gegroeid van bataljon tot korpsniveau. Deel van Gross-Deutschland was het Wach-bataillon, welke o.a. A.H. beschermde.

Wat betreft inhoud etc. sluit ik me aan bij de mening van gvdbor.
kokstok
Lid

Bericht door kokstok »

Kwalitatief Uitermate Teleurstellend (KUT) als je het als oorlogs film bekijkt. Uniformen en onderscheidingen zijn een lachertje.
COUNT YOUR BLESSINGS.
YPPY
Lid
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Uit http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=11686
Soviet:German schreef:Ik vond hem wel leuk maar het laatst met die zogenaamde dode soldaten vond ik niks! :bonk:
symen schreef:Welke bunker heb jij gezien?
En welke dode soldaat vond je niets?
Eric schreef:De film : The bunker bedoelt ie denk.
Dat is toch een horror film?
Peter schreef:
Eric schreef:De film : The bunker bedoelt ie denk.
Dat is toch een horror film?
Yep....
glen666benton schreef:Ik heb er niet met veel plezier naar gekeken, en een horror kan je het toch ook niet noemen
pvt_Ed schreef:Ik vind die film een van de ergste oorlogsfilms ooit. Ik vond er werkelijk geen bal aan.
glen666benton schreef:The Iron Cross met James Coburn en Maximilian Schnell is nog eens de moeite waard om te bekijken
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.

*Weer alleen*
the_king88
Lid
Contacteer:

Bericht door the_king88 »

The Bunker kun je beter kopen is in verhouding veel goedkoper als huren. :)
Ik heb hem gekocht voor 6,95 euro.
Film was trouwens wel mooi gemaakt maar veel dingen erin wat gewoon niet kan!
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
Jim
Lid
Ontvangen: 24 keer

Bericht door Jim »

Ik heb het gevoel dat sommigen The bunker verwarren met de Nederlandse film De bunker. Maar er is ook een Duitse film Der Bunker.
The bunker = slap had nog leuk kunnen worden maar helaas.
De bunker = best leuk op waarheid gebaseerd en bijna niet te geloven wat een mens kan uithouden.
Der Bunker= nooit gezien iets met Hitler
Plaats reactie