The Bunker

Films, series en documentaires over WOII

Huren?

Beslist niet huren!
69
70%
Aanrader!
29
30%

Totaal aantal stemmen: 98

dannywireless
Lid
Contacteer:

Bericht door dannywireless »

kvond de making of op de dvd leuker dan de film zelf
het is namelijk een horror film met gasten die toevalig een dutis uniform aan hebben :lol:
HMS Renown
Lid

Bericht door HMS Renown »

Ach gewoon verstand op nul en kijken. Ik vond het niet echt een horrorfilm eerlijk gezegd.
YPPY
Lid
Contacteer:

Bericht door YPPY »

dannywireless, wil je in het vervolg hoofdletters en punten gebruiken in je zinnen? Dat staat verzorgder en leest makkelijker. :)

Echt eng vond ik de film niet, maar wel ontzettend fout. Ik heb tussendoor een boek zitten lezen, omdat ik het zonde van mijn tijd vond alleen naar de film te kijken. Ik wilde hem niet uitzetten, omdat ik hoopte dat het beter zou worden. Maar goed dat hij uit de opruimingsbak kwam.
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.

*Weer alleen*
Panthera Tigris Tigris
Lid

Bericht door Panthera Tigris Tigris »

Ik heb me wel geamuseerd, maar toch wachtte ik eerlijk gezegd op een "echt" monster of zo. Was wat flauw zo zonder.
Voor de rest nog wel redelijk ok sfeer: Duitsers die zitten te wachten op de vijand, nerveus, schichtig. Al bij al amuzant.
Samuel.
Lid

Bericht door Samuel. »

Op zich vind ik zelf het wel een leuke film, Het gaat inprincipe over de angsten van soldaten. Leuk om een keer gezien te hebben.

groetjes Samuel
Rick de G.
Lid

Re: The Bunker

Bericht door Rick de G. »

Ik vond 'm wel wat sterke scènes hebben, dus al met al best aardig.
Dit stoorde mij:
de britse accenten (dus niet zomaar engels, maar echt posh!)
de toespelingen naar het verleden van de plek, en dat er iets "kwaads" zit die later niet uitkomen (zit ze allemaal tussen de oren blijkbaar)
De te snelle wisselingen tussen flashback en heden. (kon soms moeilijk vaststellen wie wie was in de flashback.)

Eindoordeel:

Als je 'm tegenkomt, en je hebt niet veel beters te doen: Zeker even kijken.
Grenadier Markus Schenk
RedDevil1944
Lid

Bericht door RedDevil1944 »

Ik heb hem gisteren bekeken, had hem bij MediaMarkt gekocht.
Mijn mening: Historisch niet correct, mager verhaallijn, Qua horror gehalte meer een thriller..
Ik weet niet of het een verfilmd boek is, want als ik het schript had geschreven had ik eerst Duitse acteurs gebruikt, of Engelse militairen ipv Duitse.
Er voor gezorgd dat iedereen daar aan de Benzidrine zat, en meer een dieper verhaallijn...
Op een gegeven moment schoot er 1 groep duitsers op de andere, met het idee dat het Amerikanen waren, mijn kommentaar hierop gelijk, je kan toch horen dat het duitse wapens zijn, en geen amerikaanse..
Voor de rest qua details een aanfluiting..
Bij deze zonde van mijn centjes...
HumptyDumpty
Pretorian
Lid

Bericht door Pretorian »

Is beetje een rare film,maar staat wel in mn collectie :lol:
Sjoerd
Lid

Re:

Bericht door Sjoerd »

dannywireless schreef:kvond de making of op de dvd leuker dan de film zelf
het is namelijk een horror film met gasten die toevalig een dutis uniform aan hebben :lol:
Voortaan leestekens gebruiken.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
jurgen
Lid

Bericht door jurgen »

Is het een beetje te vergelijken met de film "deathwatch". Dat is een soort SF film in de eerste wereldoorlog.
Die film vond ik zeker wel goed meevallen, dus wie weet is the bunker dan ook niet zo slecht.
Rick de G.
Lid

jurgen schreef:Is het een beetje te vergelijken met de film "deathwatch". Dat is een soort SF film in de eerste wereldoorlog.
Die film vond ik zeker wel goed meevallen, dus wie weet is the bunker dan ook niet zo slecht.
The Bunker is écht zo slecht.
Als een flick met smaakje WOII is 'ie wel te doen.
Grenadier Markus Schenk
Rick de G.
Lid

Heb net de trailer even bekeken van Death Watch, deze lijkt me al veel beter uitgevoerd dan the Bunker.
Ook is het duidelijk waar het hier om gaat, bij the Bunker blijft het erg onduidelijk.

Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=Jhv_8DiEqNE

(Leuk detail: Alle films die hier op het forum als slecht worden bestempeld zoals the Bunker en the Last Drop staan bij verwante video's o.i.d. ;))
Grenadier Markus Schenk
Amstelwijck
Beste Avatar 2017
Beste Avatar 2017
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Amstelwijck »

Ooit gekocht voor € 5,00 en na één keer gezien te hebben is ie in de zwarte bak verdwenen. :? Wat een bagger. Of het nu in de categorie horror of oorlog geplaatst moet worden maakt niet uit. Gewoon bagger !!! :frownno: :r
Om mijzelf te dwingen meer geld te verdienen, besloot ik meer uit te geven.
fritz derochebrune
Lid

Bericht door fritz derochebrune »

Ik weet niet, ik kijk 'The Bunker' wel redelijk graag. Niet voor historische feiten of bloedstollende horror, nee voor het psychologische aspect.

Het is wel interessant om te kijken hoe die mannen langzaamaan gek worden. Oorlogsspanning, onderlinge ruzies, verdriet, spijt, trouw, naar mijn mening komen veel verschillende personages en situaties aan bod. Het horror-element van deze film kan verklaard worden op (bij wijze van spreken) honderden manieren. Enkele voorbeelden:

- De gebeurtenissen onder in de bunker zijn enkel aan de gevoelens van de karakters te danken. Zij denken dat ze iets meemaken, maar dat is niet zo.
- Gassen, bij het uitgraven van de tunnelgangen zijn de werkers op gasbellen gestuit. Het gas heeft een hallicunatie-effect en vulde langzaam de tunnels
- De gebeurtenissen zijn echt, het is echt niet pluis in de bunker

Kortom, er zijn zoveel invalshoeken, dat ik de film eigenlijk wel goed vind. Maarja, ieder zijn eigen keus :wink:
In persecutione extrema S.R.E. sedebit Petrus Romanus, qui pascet oves in multis tribulationibus: quibus transactis civitas septicollis diruetur, et Iudex tremendus iudicabit populum. Finis.
Rick de G.
Lid

Ach, die opties kloppen wel, maar als het daar echt niet pluis was komt dat niet genoeg naar voren...
Grenadier Markus Schenk
Plaats reactie