Overlord (2018)

Films, series en documentaires over WOII
Plaats reactie
Gebruikersavatar
013
Lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 13 aug 2019, 13:28
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer

Overlord (2018)

Bericht door 013 »

Overlord (2018)

IMDB rate 6.6

Laat je niet misleiden door de codenaam voor D-Day! Zonder een trailer te hebben gezien (of imdb te hebben geraadpleegd), heb ik deze aangezet op Netflix. Ik moet zeggen, het begin is zeker niet slecht! Sterker nog, realistisch goed. Totdat ze die hond vinden. Blijkt het een horrorfilm te zijn a la Death Snøw. Leuk als je ervan houdt, maar niet als je van 'normale' oorlogsfilms houdt.

Oftewel een dikke No-Go voor mij.
p15423448_v_v8_ad.jpg
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: Overlord (2018)

Bericht door Jim »

013 schreef:Overlord (2018)

IMDB rate 6.6

Laat je niet misleiden door de codenaam voor D-Day! Zonder een trailer te hebben gezien (of imdb te hebben geraadpleegd), heb ik deze aangezet op Netflix. Ik moet zeggen, het begin is zeker niet slecht! Sterker nog, realistisch goed.
Hier de trailer.https://www.youtube.com/watch?v=USPd0vX2sdc

Als een wo2 airborne geintereseerde /verzamelaar heb ik hoofdzakelijk de parachute / landings scene gekeken. Als je historisch acurate scenes / acties wil zien inderdaad laat het merendeel maar aan je voorbij gaan. Maar dat wist ik al toen de film uitkwam.
Zelf heb ik meestal geen probleem met enige afwijking van echte gebeurtenissen. Inglorious Basterds was voor mij te veel. Dat de hoofdpersoon Afro-Amerikaans is bij de 101e op D-Day, liever neit maar goed. Dat hij denkt 3 maanden geleden was hij nog thuis gras aan het maaien! In 3 maanden een parachutisten opleidng en dan naar Engeland en D-Day! Neeee! Een verkeerd model Britse na-ioorlogse D-ring voor een reserve chute. Jammer.Geen wapentassen voor de wapens. Zucht oke :( . Wordt uit de dakota geduwd zonder dat de staticline bevestigd is en zijn hoofd parachute gaat toch open! :shock: Zoiets als een geweer dat spontaan zelf gaat schieten.
Maar ja is een speelfilm en geen documentaire. De Amerikaanse parachutisten bij de Longest day zagen er qua uniform -uitrusting echt tenenkrullend erg uit.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Plaats reactie