Enemy at the gates

Films, series en documentaires over WOII
Plaats reactie
dwayne
Lid

Re: Enemy at the gates

Bericht door dwayne »

C. Works schreef:
Jonhy Frost schreef: Ik vond het wel een erg leuke film, begint precies het zelfde als Call of Duty (1), maar ik vind het wel nep als ze door de kijker filmen, dan beweegt het beeld maar zo absurd weinig, dat kan een echte sniper niet zo goed.
Echt wel!!! Waarom denk je dat het de 2 beste snipers van Duitsland en de Sovjetunie zijn??? Ondersteund kan iedereen zo richten!
idd, ik schiet ook wel eens met het jachtgeweer van me vader (sniper, of iig met kijker), en ondersteunend schiet ik ook zo stil hoor!
rutger
Lid

Bericht door rutger »

SUPERFILM :!:
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''

Nelson Mandela
Sgt. Gallée
Lid

Bericht door Sgt. Gallée »

goede film het romanitsche onderdeel zorgt ervoor dat je ook met je vriendin naar deze film kan kijken:P:D
Gezocht: Patches 104th Infantry Division 'Timberwolf' en US Uniformen (Ike jackets, M-1943 en Sercive Officer Dress)
rutger
Lid

Bericht door rutger »

Romatische deel :P ? Ik zie alleen maar mensen die een kogel door hun hoofd krijgen. :D
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''

Nelson Mandela
Paul Siemons
Lid

Bericht door Paul Siemons »

Hallo,

"2 beste snipers..."?

Zaitsev kwam nog niet in de buurt van de beste sniper.
(kwam ergens rond plaats 50 in de sniperrangschikking)

Mvg,

Paul Siemons
BBB
Lid

Bericht door BBB »

rutger schreef:Romatische deel :P ? Ik zie alleen maar mensen die een kogel door hun hoofd krijgen. :D
der zit een "gewriemel scene in" ,daar tussen al die gore snurkende russen gebeurd blijkbaar iets :wink:
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Foxley
Lid

Bericht door Foxley »

Het verhaal van deze film is waarschijnlijk in het leven geroepen door de Sovjet propaganda-machine. Er heeft nooit een majoor Köning bestaan en er is geen scherpschutters school in het plaatjes wat ze in de film aanduiden als de scherpschuttersschool van König. Ik kan me best indenken dat dit een propaganda verhaal is, ze moesten toch iets doen om het moreel van de soldaten hoog te houden. In dit geval moesten ze een voorbeeld nemen aan een man die al veel Duitsers gedood heeft. Ze wilden laten zien dat iedereen een goede soldaat kan zijn, zelfs deze herder uit de Oeral. Mooi verhaal om het moreel op te krikken van het Rode Leger.
Better to fight for something than live for nothing.
Jim
Lid
Ontvangen: 25 keer

Bericht door Jim »

Sbf.Koch schreef:
harvester schreef: Ik meen ook dat Jackson wel herlaad, wanneer hij zelf in de kerktoren zit, en ik ben verrast dat de Duitse tanks tijdens de aanval zelf niet eerst op de toren schieten.

Maar ja, tis en blijft een film hé
Hij herlaadt niet, wat hij doet is doorladen, dus de grendel omhoog, naar achter trekken (oude huls er uit, nieuwe kogel in de kamer) terug duwen en weer naar beneden (vergrendelen).

Een Springfield '03 had ruimte voor maximaal 5 kogels die stuk voor stuk in het geweer geladen moesten worden (zoals in bv. MoH:AA).

En ja, het is een film, maar toch...
Jackson herlaad wel degelijk. In mijn DVD versie wel, maar het gaat dusdanig snel dat het lijkt of hij alleen maar doorlaad. En een springfield hoef je de patronen niet 1 voor 1 te laden. Je hebt springfield stripper clips.

En ik heb ook de opmerking gelezen dat Duitse sluipschutters zich niet in kerktoren mochten verbergen.
Niet iedere (Duitse) soldaat heeft zich daar aangehouden. In de kerktoren van Ranville hebben de Britten er een met een piat uitgeschoten. Van het resultaat hebben ze zelfs een foto gemaakt.

Maar er wordt vaak de verwarring gemaakt tussen scherp- en sluip schutters.

Scherp schutter = soldaat die gewoon verdraaid goed kan schieten en een scope krijgt voor op zijn geweer of een echt sniper geweer.

Sluipschutter= soldaat die verdraaid goed kan schieten en een speciale opleiding heeft gevolgd in het besluipen van de vijand en vaak achter vijandelijke linies opereert. Soms samenwerkt met een spotter die de doelen met een kijker zoekt en doorgeeft aan de schutter. Een sluipschutter leert zich ook te verplaatsen na eenmaal geschoten te hebben zonder op te vallen.

Wie weet was de schutter in Ranville een scherpschutter onervaren en niet op de hoogte dat ondanks het uitzicht een kerktoren niet altijd de beste plaats is om je activiteiten te ontplooien.
rutger
Lid

Bericht door rutger »

Paul Siemons schreef:Hallo,

"2 beste snipers..."?

Zaitsev kwam nog niet in de buurt van de beste sniper.
(kwam ergens rond plaats 50 in de sniperrangschikking)

Mvg,

Paul Siemons
Komt vooral doordat ze veel propaganda hebben gemaakt over Zaitsev waardoor mensen denken dat het 1 van de beste snipers was.

Nelson Mandela
Plaats reactie