Nee idd König heeft nooit bestaan, en pvt. Ryan ook niet. Maar de film SPR is wel degelijk echt gebeurt, ik weet niet of je het boek Band of Brothers hebt gelezen...? Maar daarin staat (ok ik geef toe, niet met zoveel woorden) dat een soldaat van de 82nd A/B (Fritz Niland) een vriend van Skip Muck en Don Malarkey (506E) al zijn broers was kwijtgeraakt in de oorlog... en het is wel degelijk zo, de film Saving Private Ryan is op deze gebeurtenis gebaseert... (gedeeltelijk maar ik vind ook sommige dingen moeten regiseurs wel bij verzinnen om het verhaal aantrekkelijk te maken voor een breed publiek, want heus niet iedereen die SPR heeft gezien is geinteresseerd in de tweede wereld oorlog, die gaan voor de aktie naar die bios... anders had Spielberg ook wel een documantaire kunnen maken en die op discovery laten uitzenden...Sbf.Koch schreef: "Heel die König heeft nooit bestaan." Nee, dat klopt. Maar Pvt. James Ryan heeft ook nooit bestaan, laat staan een groepje rangers die kilometers achter de vijandelijke linies een enkele para-soldaat zouden redden. Veel mensen begrijpen nog steeds niet dat een film verzonnen verhaal(lijntjes) moét hebben om het entertainments-gehalte op een aanvaardbaar niveau te houden.