Der Untergang: Poll
- Dodo
- Lid
Der Untergang: Poll
Iedereen roept dat t een goede film is, misschien kunnen diegene die de film gezien hebben, een cijfer hiervoor geven! Natuurlijk wel even vermelden waarom...
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
The Lorraine offensive 1944
- timberwolfje
- Lid
-
- Lid
- Contacteer:
Heb hem gezien en vond het een goede film. Er zijn vast wel wat dingen op aan te merken, zo is het wel heel erg alleen het verhaal van de 'secretaresse van' misschien. De die-hards zullen ook vast wel een verkeerd embleem op een uniform kunnen vinden ofzo maar ik vond het een goede film.
Temeer ook omdat dit verhaal in mijn ogen verteld moest worden. Het geeft aan hoe ver een aantal personen een volk kunnen krijgen in hun waanzin. Ik vind het zelf ook erg goed dat het een Duitse film is, als de film door Hollywood-achtige maatschappijen was gemaakt was het een heel ander verhaal geworden.
Temeer ook omdat dit verhaal in mijn ogen verteld moest worden. Het geeft aan hoe ver een aantal personen een volk kunnen krijgen in hun waanzin. Ik vind het zelf ook erg goed dat het een Duitse film is, als de film door Hollywood-achtige maatschappijen was gemaakt was het een heel ander verhaal geworden.
- Zhukov
- Lid
- Contacteer:
-
- Lid
- gvdbor
- Lid
- Contacteer:
Ben gisteravond naar de film geweest. Was wel een hele zit (incl. pauze 3 uur) maar ik vind de film goed in mekaar zitten en, wat al eerder gemeld werd, het voldoet aan je fantasie.
Bruno Ganz zet een goed gelijkende Hitler neer, zoals ik me hem ook voorstel. Heel aardig is dat de secretaresse Traudl Junge na de film nog aan het woord komt.
Wat ik vernieuwend vond was de galgenhumor op het moment dat Berlijn instort en de enorme zuippartij waarmee dat gepaard gaat.
Duitse officier: Heel Berlijn staat vol warenhuizen: Hier waren huizen, daar waren huizen.
Bruno Ganz zet een goed gelijkende Hitler neer, zoals ik me hem ook voorstel. Heel aardig is dat de secretaresse Traudl Junge na de film nog aan het woord komt.
Wat ik vernieuwend vond was de galgenhumor op het moment dat Berlijn instort en de enorme zuippartij waarmee dat gepaard gaat.
Duitse officier: Heel Berlijn staat vol warenhuizen: Hier waren huizen, daar waren huizen.
-
- Lid
Zeker een aanrader. De kritiek dat Hitler te menselijk wordt neergezet vind ik ongegrond. Ik heb niet echt sympathie voor de figuur Hitler gekregen na het zien van deze film. Ganz zet Hitler overigens wel goed neer. Ze lijken veel op elkaar, ook door die rollende R. De engste van allemaal was trouwens niet Hitler, maar Goebbels.
- Narcolepticus
- Lid
-
- Lid
Dat vind ik nou ook. Je krijgt zelfs meer antipathie tegen hem. Daarom snapte ik niets van die kritiek. Je ziet een verwarde, helemaal in zijn eigen wereld levende, man in die film. Niet iemand om positieve gevoelens voor te krijgen.Narcolepticus schreef:Wel John McCrae in sommige opzichten doen die 'vermenselijking' van Hitler je nog meer walgen van hem.
Zo moet je bedenken na op bezoek geweest te zijn in het vernietigingskamp Auschwitz II is hij rustig tee gaan drinken en cake gaan eten en lachen en grollen.
- Narcolepticus
- Lid
- Willem ter Haar
- Lid
- Contacteer:
Wat heel indrukwekkend was was dat na afloop terwijl de aftiteling liep echt iedereen bleef zitten en stil heel stil was. Hier en daar zag ik een zakdoek gepakt worden. De bezoekers waren ook al wat op hogere leeftijd, dus daar kan het mee te maken hebben.
Maar echt dit had ik nog nooit mee gemaakt. Zo stil na afloop. We zaten achteraan en zijn maar heel stil opgestaan en via de achterdeur weggeslopen.
Maar echt dit had ik nog nooit mee gemaakt. Zo stil na afloop. We zaten achteraan en zijn maar heel stil opgestaan en via de achterdeur weggeslopen.
Als iedereen hetzelfde denkt, dan denkt er iemand niet na. (generaal George S. Patton)
- Michiel M.
- Lid
- Contacteer:
- Zitadelle
- Lid
- Contacteer:
Ik kom net terug van de film, bekeken te Zwolle. In één woord: overdonderend. Hoe die Ganz een waanzinnige Hitler neerzet, is echt ongelofelijk. Het is één van de weinige films waar ik direct echt 'in' zat. Een dikke 10.
http://www.t-kwadraat.nl/
It takes one tree to make a thousand matches, and it takes one match to burn a thousand trees.
It takes one tree to make a thousand matches, and it takes one match to burn a thousand trees.