De familie van Hitler.

Films, series en documentaires over WOII
Hauptmann
Lid
Contacteer:

De familie van Hitler.

Bericht door Hauptmann »

Afleveringsinfo
Aflevering 2: De familie van Adolf Hitler
Hij was, samen met Jozef Stalin, de grootste dictator van de vorige eeuw. Toen hij zelfmoord pleegde, stierf ook het geslacht Hitler uit. Of niet?

Katja gaat op zoek naar nog levende familieleden van Adolf Hitler. Ze belandt in een Engelse kroeg waar hij vaak een biertje dronk en ze ontdekt dat er ooit een William Patrick Hitler aan de kant van de Amerikanen tegen oom Adolf vocht. Maar leeft zijn familie nog? Het antwoord vanavond in aflevering 2 van Mission Unfindable.

Maandag 22 november van 21.00 - 21.25 uur op Ned. 2

Zie verder bnn.nl
timberwolfje
Lid

Bericht door timberwolfje »

ja, ik zag het op een voorstukje...
lijkt me wel interessant!
Mich
Lid

Bericht door Mich »

Ja, Hitler heeft inderdaad nog drie half- achter, achter neven in Amerika wonen. Zij hebben alledrie besloten om geen kinderen te nemen, om zo de Hitler tak voorgoed uit te laten sterven. Een vrij moeilijke beslissing lijkt me.
Ze vermijden echter elk contact met de pers, dus ik ben benieuwd of 'onze' Katja hen wel te zien krijgt...
"They'll know that you've fought for your country
And no one will worry a bit..."

Siegfried Sassoon
YPPY
Lid
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Er was een tijdje geleden toch in het nieuws dat iemand uit zijn 'familie' de opbrengt van Mein Kampf weigerde?

Ik hoop dat ik vanavond niet vergeet te kijken, het klinkt interessant.
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.

*Weer alleen*
Peter M
Lid

Bericht door Peter M »

Spijtig dat men die mensen ermee wilde lastigvallen, maar al bij al toch een interessante reportage.
Roel R.
Lid
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Smakeloos..
mario
Lid
Contacteer:

Bericht door mario »

Smakeloos... Inderdaad.
Hoe ze daar over die begraafplaats heen liep .

Die vrouw achter de bar in Liverpool was nog het beste: " Ja , Hitler is hier geweest, maar we hebben ook geesten hoor".
Help mee met het aanleggen van de Eerste Wereldoorlog boekendatabase.
http://www.boekenlijst1418.nl
YPPY
Lid
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Wat een ontzettend slecht programma. Ik had net zo goed wat nuttigers kunnen doen. En ze gaven alsnog hun nieuwe naam weg. Hoeveel mensen waren nou een inspiratiebron voor Hitler? Ze lieten zelfs een foto en site zien. En dan maar zeggen dat ze onherkenbaar moesten blijven.
Peter Verdun
Lid

Bericht door Peter Verdun »

Helaas de aflevering wegens omstandigheden gemist.

Ik had de aflevering graag gezien, helaas biedt de "Wij zijn de meest verniewende omroep van Nederland" de mogekijkheid niet om de aflevering online te bekijken. Jammer. Ondanks dat ik n.a.w. niets gemist heb.
Brianlinden
Lid
Lid

Bericht door Brianlinden »

Hij komt online!
Hauptmann
Lid
Contacteer:

Bericht door Hauptmann »

Ik heb geeneens gekeken maar had van BNN ook geen uitstekende documentaire verwacht. Blijft toch een beetje een goedkoop scoren omroep vind ik. Zoals er wel meer zijn trouwens.
Brianlinden
Lid
Lid

Bericht door Brianlinden »

KevinP
Lid
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Ik kan er niks aan doen maar ik vond het best een leuke documentaire. BNN maakte geschiedenis hiermee laagdrempelig en dat vind ik hartstikke goed. Daarnaast is dit geen geschiedenisprogramma en verwachtte ik dus ook niet zoveel hiervan.

De naam die ze volgens YPPY weggaven is niet door iedereen te achterhalen, Hitler had wel meer voorbeelden dan één en wat heeft het verder voor Nederlandse kijkers voor nut om dit verder te onderzoeken? Dus smakeloos vond ik het niet echt. Die Hitler nazaten hebben geeneens wat gemerkt van dit onderzoek en hun privacy is niet geschonden.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
mario
Lid
Contacteer:

Bericht door mario »

Peter Verdun schreef:Helaas de aflevering wegens omstandigheden gemist.

Ik had de aflevering graag gezien, helaas biedt de "Wij zijn de meest verniewende omroep van Nederland" de mogekijkheid niet om de aflevering online te bekijken. Jammer. Ondanks dat ik n.a.w. niets gemist heb.
Weet je dat wel zeker? :wink:
mario
Lid
Contacteer:

Bericht door mario »

KevinP schreef:Ik kan er niks aan doen maar ik vond het best een leuke documentaire. BNN maakte geschiedenis hiermee laagdrempelig en dat vind ik hartstikke goed. Daarnaast is dit geen geschiedenisprogramma en verwachtte ik dus ook niet zoveel hiervan.

De naam die ze volgens YPPY weggaven is niet door iedereen te achterhalen, Hitler had wel meer voorbeelden dan één en wat heeft het verder voor Nederlandse kijkers voor nut om dit verder te onderzoeken? Dus smakeloos vond ik het niet echt. Die Hitler nazaten hebben geeneens wat gemerkt van dit onderzoek en hun privacy is niet geschonden.
Het smakeloze zat hem mij meer in de manier waarop ze op dat kerkhof banjerde.
Plaats reactie