Band of Brothers, Kort samengevat

Films, series en documentaires over WOII
timberwolfje
Lid

Bericht door timberwolfje »

leuke quotes :)
mijn favo series zijn aflevering 6 en 7! heel mooi!!
Marcfire
Lid

Bericht door Marcfire »

Wat ik naast de mooie beelden en geluiden zo mooi vind, is de begin tune van de serie.

Telkens als ik dat hoor en die veteranen op mijn netvlies heb, krijg ik kippevel.

Het mooiste aan de serie vind ik dat de verhaallijn waargebeurd is en de koppeling met de intervieuws van de veteranen aan het begin van elke aflevering maakt het super
Tank Destroyer
Lid

Bericht door Tank Destroyer »

Vind dat stuk van dat concentratiekamp ook heel indrukwekkend.
Wel indrukwekkend, maar wel weer erg dik erbovenop.

Ik wil niet de concentratie kampen goed praten hoor, maar tsja...

De regisseur van desbetreffende aflevering was persoonlijk betrokken bij het onderwerp omdat familie van hem was omgekomen in een kamp.

Altijd als ik die aflevering zie skip ik ff door, want na twee keer heb je het wel gezien... de 6e of 7e keer is dan heel erg boring.

De aflevering die ik het mooist vind is denk ik Points... (ook omdat die als enige op een échte lokatie is opgenomen denk ik, CH).
Michiel M.
Lid
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Nog een goede kant, je ziet het verhaal uit verschillende "ogen". Dit maakt het niet saai om naar te kijken.
LEO
Lid
Contacteer:

BoB kort samengevat

Bericht door LEO »

Alle scenes die zich afspelen tijden de aftiteling voor de afleveringen.

Leo
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Ik heb twee afleveringen gezien en haakte toen af. Wat een suffe serie.

(trekt zijn flamejacket aan).
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Michiel M.
Lid
Contacteer:

Harro schreef:Ik heb twee afleveringen gezien en haakte toen af. Wat een suffe serie.
Waarom vindt je dat? Ik heb wel respect voor je mening hoor, maar zou het gewoon graag willen weten. :)
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Tsja, na twee afleveringen dacht ik "goh, wat belachelijk allemaal" en bij de derde aflevering had ik geen belangstelling meer en ben ik naar een andere zender gaan kijken. Weet echt niet meer wat het precies was in die twee afleveringen, hoe lang is het al geleden? Te klef, de heroïsch, te Amerikaans. Zal zoiets geweest zijn.
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Michiel M.
Lid
Contacteer:

Ok, bedankt voor de toelichting :)
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

Je moet eigenlijk de hele serie zien om daar over te kunnen oordelen, want aflevering 1 en 2 zijn helemaal niet representatief voor de hele serie... Maar och :wink:
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Tsja, maar 1 en 2 konden mij zo weinig boeien dat ik geen zin heb ik de hele serie :)
Michiel M.
Lid
Contacteer:

Als ik jou was zou ik aflevering 5,6 en 7 maar eens kijken. Op het einde van 5 zie je een hele stoet verslagen soldaten lopen.... daarna zie je Easy de bossen in lopen, klaar om te vechten....
En dan die muziek erbij, de rillingen liepen de eerste keer over mijn rug...
LEO
Lid
Contacteer:

BoB kort samengevat

Bericht door LEO »

Nou ja.....

Stel dat een Duits produktiehuis de toelating zou krijgen om 10 afleveringen te maken over de "Fallschirmjager" van Noorwegen via Eben-Emael naar de Nederlandse operaties. Over de Balkan naar Korintié, De rustpauzes daartussen en daarna de aanval op Kreta. Hoe moeten zij de onderwaardering door Hitler ervaren hebben. Hoe was hun teamgeest bij Monte Cassino en in de velden van Nomandié. Hoe vochten ze in Rusland en op de oevers van de Rijn ?

Was een Von Der Heydte niet evenwaardig aan een Winters ?

Neem me mijn beoordeling niet kwalijk, maar ook I/ FJ1 waren vrijwilligers.

Leo
Jeeper704
Lid

Bericht door Jeeper704 »

Tank Destroyer schreef: Ik wil niet de concentratie kampen goed praten hoor, maar tsja...
En wat bedoel je daarmee?

Zij hebben wel degelijk zo'n kamp "ontdekt" en dus is er alle reden toe om dit ook weer te geven.

Wat was er over the top aan?
Het feit dat men zulke wandelende lijken tegenkwam?
Het feit dat men niet wist hoe men ze moest verzorgen?

Of het feit dat men liever dit moet doodzwijgen, want ocharme die arme Duitsertjes maar weer :!: :!: :!: :x

Band of Brothers is een degelijke reeks die goed weergeeft wat je als Amerikaanse parachutist kon meemaken tijdens WOII. Dat ook weergeeft dat de Geallieerden ook geen lieverdjes waren (oa doodschieten van Duitse PoWs, beroven van lijken, etc).
Dat men op de reeks is gesprongen en deze commercieel heeft uitgemolken en nu doet alsof Easy Company alleen de oorlog heeft gewonnen, dat is natuurlijk de andere zijde van de medaille ...... maar dit doet geen afbreuk aan de serie.
Bring in the Hellcats! (M18 TDs)
World War II - European Theater of Operations
http://www.ww2-eto.com
Michiel M.
Lid
Contacteer:

Re: BoB kort samengevat

LEO schreef:Nou ja.....

Stel dat een Duits produktiehuis de toelating zou krijgen om 10 afleveringen te maken over de "Fallschirmjager" van Noorwegen via Eben-Emael naar de Nederlandse operaties. Over de Balkan naar Korintié, De rustpauzes daartussen en daarna de aanval op Kreta. Hoe moeten zij de onderwaardering door Hitler ervaren hebben. Hoe was hun teamgeest bij Monte Cassino en in de velden van Nomandié. Hoe vochten ze in Rusland en op de oevers van de Rijn ?

Was een Von Der Heydte niet evenwaardig aan een Winters ?

Neem me mijn beoordeling niet kwalijk, maar ook I/ FJ1 waren vrijwilligers.

Leo
Het gaat er toch niet alleen om dat het toevallig US para's en infanteristen zijn!? Ik kreeg rillingen bij het beeld en niet bij de soldaten.... :?

Dus ik zou het evengoed bij duitsers kunnen krijgen hoor.....
Plaats reactie