Band of Brothers, Kort samengevat

Films, series en documentaires over WOII
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

En als dat nou niet mocht omdat het bijvoorbeeld een boerderij is die op de monumentenlijst staat?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Robert
Lid
Contacteer:

Bericht door Robert »

ze habben alles zelf nagebouwd in engeland.
er is niks echt al die gebouwen stond nog geen 6 maanden toen ze de film gingen opnemen
ze hebben 1 dorp gemaakt.
van de ene kant gefilmt lijkt het frankrijk.
van de andere kant nederland van de andere kant belgie
van de andere kant weer duitsland
en alles wat inde sneeuw is opgenomen dat is in een groote hangar gedaan waar veel grond en bomen zijn geplant en nep sneeuw is gebruikt.
en die boerderij hebben ze ook na gebouwd dus dat hadden ze best wel kunnen verbouwen.

MVG Robert
Verzamel gebied Arnhem-Nijmegen
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Dus er is niets in Nederland gefilmd? Dan zaten ze mogelijk al over hun budget voor set dressing. Maar echt, dat zijn niet de dingen die "niet kloppen" waar ik mij aan zou ergeren.
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Robert
Lid
Contacteer:

Bericht door Robert »

nee er is niet in Nederland gefilmt ook niet in frankrijk en ook niet in belgie of duitsland.
het is allemaal op 1 locatie gefilmt.

MVG Robert
Verzamel gebied Arnhem-Nijmegen
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Dat wist ik allemaal niet. Heb die afleveringen ook nooit gezien. Kun je nagaan hoe interessant ik die serie vind.

Maar nu ga ik naar het niews over de aanslagen in Londen luisteren!
mark
Lid

Bericht door mark »

even zeuren......

stom gezeik dat dingen niet kloppen! drie keer dezelfde boerderij bla bla bla, volgende keer regelen jullie de locaties goed?
Als je de serie 'gewoon' bekijkt merk je er niets van, ik heb er in ieder geval niets van gemerkt. En het zorgt niet voor haperingen in t verhaal ofzo.
En van die opmerkingen over twee keer dezelfde Duitse pantservoertuigen wordt ik ook een beetje gek, als je twee keer dezelfde jeep ziet begin je ook niet te janken, ik vond de Duitse voertuigen in de serie behoorlijk overtuigend, beter als oude M-48 tanks die grijs worden geschilderd met een duits kruis erop zoals in battle of the bulge. De producenten van BoB hebben behoorlijk hun best gedaan.

Ik bedoelde ook: geen magazijnen die nooit herladen hoeven worden, geen gigantische vuurballen als er een handgranaat wordt gegooid, het zijn niet alleen de 'slechten' die dood gaan, er is bloed te zien!, uniformen die vies zijn na een dag vechten, gezichten die ongeschoren zijn. Wat wel weer storend is zijn de kinbandjes van de Amerikaanse helmen die ALTIJD loshangen tijdens het rennen en de helm blijft op t hoofd :P

En de locaties waar gefilm is zijn perfect! Niet authentiek nee, maar om zo'n serie te maken hebben ze maanden gefilmd volgens mij en om dat op locatie te doen, daar hebben de locals erg veel last van, en het is erg duur. En alles draait uiteindelijk natuurlijk om geld.
Nick
Lid

Bericht door Nick »

Tsja, het is ook de duurste serie ooit.
Infanterie: Königin aller Waffen!
Simon
Lid

Bericht door Simon »

de nepsneuw is trouwens versnipperd papier...
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
vincent
Lid

Bericht door vincent »

Simon schreef:de nepsneuw is trouwens versnipperd papier...
m'n complimenten aan de makers :shock:
Ik heb er geen kracht meer voor
Simon
Lid

Bericht door Simon »

inderdaad, ik zal eens wat getallen zoeken van Band of Brothers...

zal ik straks even posten
Simon
Lid

Bericht door Simon »

700 echte wapens werden gebruikt, en nog eens 400 namaakwapens.
2 weken moesten de acteurs trainen om er echt uit te zien
2000 figuranten deden mee aan de serie
125.000.000 dollar (ongeveer 100.000.000 euro) bedroeg het budget, een record voor een tv reeks

150.000 kilo gerecycleerd papier werd gebruikt om sneuw te maken voor de scenes in Bastogne

4 weken waren er nodig om de set aan te kleden (bastogne) het merendeel van de opnames vond plaats op een luchthaven in Hertforshire in Engeland waar ook een deel van saving private ryan is opgenomen, Engeland, Belgie,Frankrijk, Nederland en zelfs een rivier werden er nagemaakt. het was een set van 400 hectare groot...

500 rollen met dialoog telt de serie

22.700.000 dollar betaalde BBC voor de uitzenrechten van de reeks, nog nooit heeft een Britse zender zoveel gespendeerd aan een dramareeks.

Bron, Gazet van Antwerpen (ofwel Het Nieuwsblad, ik weet het niet meer, het staat ook niet op het artikel :( )

mvg
Simon
Thunderdome
Lid
Contacteer:

Bericht door Thunderdome »

Volgens mij hebben jullie allemaal de making of gezien;)

ik trouwens ook hoor:P. Maarja ze hebben ook wel erg veel eraan verdiend en ik denk dat dat ook komt omdat het allemaal onbekende acteurs waren. Van mij mag het wel wat kosten want anders was het ook zon kutfilm geweest. Als je veel wil verdienen aan een film moet het ook wat kosten:D
biertje?
YPPY
Lid
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Uit het tv topic:
Thunderdome schreef:Ik heb niet de tinbox editie maar ik heb ze wel zo allemaal op dvd gekocht met the making of en diary of... noem maar op, echt te leip jonge. Ik ben ook een huge fan van die winters, wat vinden jullie eigelijk de vetste officier op winters na? Ikke Speirs
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.

*Weer alleen*
Dean-
Lid
Contacteer:

Bericht door Dean- »

Robert schreef:nee er is niet in Nederland gefilmt ook niet in frankrijk en ook niet in belgie of duitsland.
het is allemaal op 1 locatie gefilmt.

MVG Robert
2, dat meer was te duur om na te maken, dus daar is wel echt gefilmd, (volgens mij is dat gedeelte wat in Oostenrijk speelt in Zwitserland opgenomen, weet niet zeker)
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
Shifty
Lid
Contacteer:

Bericht door Shifty »

Sommige vergeten dat de Serie 60 jaar later is opgenomen.
De producers kunnen nooit iets perfect reconstruren.
Wat ik hier dat sommige mensen zich al ergeren aan boerderijen en bossen met nepsneeuw. Sorry maar dat vind ik bullsh*t. Dan kan je de dag van vandaag moeilijk nog een Hollywood-productie normaal bekijken. :| :roll:
Plaats reactie