Band of Brothers, Kort samengevat

Films, series en documentaires over WOII
Peter
Lid
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Shifty schreef:Sommige vergeten dat de Serie 60 jaar later is opgenomen.
De producers kunnen nooit iets perfect reconstruren.
Wat ik hier dat sommige mensen zich al ergeren aan boerderijen en bossen met nepsneeuw. Sorry maar dat vind ik bullsh*t. Dan kan je de dag van vandaag moeilijk nog een Hollywood-productie normaal bekijken. :| :roll:
I rest my case... :)
Daar is 'ie weer!
Michiel M.
Lid
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Shifty schreef:Sommige vergeten dat de Serie 60 jaar later is opgenomen.
De producers kunnen nooit iets perfect reconstruren.
Wat ik hier dat sommige mensen zich al ergeren aan boerderijen en bossen met nepsneeuw. Sorry maar dat vind ik bullsh*t. Dan kan je de dag van vandaag moeilijk nog een Hollywood-productie normaal bekijken. :| :roll:
Idd, dat vind ik ook. Dit is een van de realistische series/film die ik over wo2 heb gezien, ik denk als je het nog realistischer wil, dat je met scherp moet gaan schieten ;) .
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Simon
Lid

Bericht door Simon »

YPPY schreef:Uit het tv topic:
Thunderdome schreef:Ik heb niet de tinbox editie maar ik heb ze wel zo allemaal op dvd gekocht met the making of en diary of... noem maar op, echt te leip jonge. Ik ben ook een huge fan van die winters, wat vinden jullie eigelijk de vetste officier op winters na? Ikke Speirs
toevallig geen andere officier uit een andere divisie dan de 101st?

mij gaat het allemaal wat te ver, ooo winters dit winters dat, hj was een held, hij was moedig,....

ja enzo zullen er zeker geen andere geweest zijn????
ik heb veel respect voor Winters (voor alle veteranen trouwens)
maar om hem nog een Medal Of Honor etc te gaan bezorgen via een website....
om van te walgen...
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
YPPY
Lid
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Ik heb een hoop reacties verwijderd. Bij deze het verzoek anderen niet (met naam en toenaam zelfs) belachelijk te maken. Iedereen is op een bepaalde manier geinteresseerd geraakt in WO2. Geen manier is daarbij beter dan een ander. Dit forum is juist ideaal om behalve je eerste interesse ook nog andere gebieden te verkennen.

Nog wel ontopic:
Jeeper704 schreef: Band of Brothers is een prachtige serie en de echte Veteranen van Easy verdienen alle lof ....... MAAR dit geldt ook voor alle andere Veteranen, of zij nu Paratrooper, Sailor, Infantryman, TD-crewmember, Medic of Truck Driver waren.

Persoonlijk wacht ik op een serie over de 4th Armored Division of de 704th Tank Destroyer Battalion ........ de "echte" die de oorlog hebben gewonnen!
Jeeper704 schreef:D-Day : Down To Earth ; Return of the 507th

Hoe geraak je aan deze DVD?
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.

*Weer alleen*
Michiel M.
Lid
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Simon schreef:
YPPY schreef:Uit het tv topic:
Thunderdome schreef:Ik heb niet de tinbox editie maar ik heb ze wel zo allemaal op dvd gekocht met the making of en diary of... noem maar op, echt te leip jonge. Ik ben ook een huge fan van die winters, wat vinden jullie eigelijk de vetste officier op winters na? Ikke Speirs
toevallig geen andere officier uit een andere divisie dan de 101st?

mij gaat het allemaal wat te ver, ooo winters dit winters dat, hj was een held, hij was moedig,....

ja enzo zullen er zeker geen andere geweest zijn????
ik heb veel respect voor Winters (voor alle veteranen trouwens)
maar om hem nog een Medal Of Honor etc te gaan bezorgen via een website....
om van te walgen...
Ben ik helemaal met je eens! Er zijn een hele hoop officieren die hetzelfde hebben gedaan, en misschien wel meer en gevaarlijkere dingen. Als ze een andere divisie hadden gekozen was Winters ook niet beroemd geworden...
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Easycompany506th
Lid
Contacteer:

Bericht door Easycompany506th »

Ja idd, winters was dan wel een held maar dat zijn alle veteranen uit de tweedewereld oorlog... iedereen die voor onze vrijheid heeft gevochten, dat Winters nou zo bekend is geworden door de serie BoB is geen reden om hem boven de andere helden van wo2 op te heffen, zo wil hij het zelf ook niet, hij vind zichzelf ook geen held zoals de vele veteranen de visie hebben dat de jongens die begraven liggen nadat zij gesneuveld zijn de echte helden zijn, maar toch vind ik het wel eerlijk om hem toch voor te dragen voor de Congressional Medal of Honor hiervoor is hij na zijn actie op 6 juni ook al voorgedragen maar omdat de onderscheiding maar naar 1 man uit de divisie werd uitgedeeld kreeg hij hem niet maar een officier van de 502nd PIR die met een soortgelijke aanval op het geschut in Holdy met (zo gezegt) 350 man een bajonet aanval had ondernomen, Winters deed dit met een groep (12 man) tegen een Duits peloton (50 man) dus vind ik het toch zeker wel eerlijk mocht Winters de MoH ontvangen, want het was het zeker wel waard; zoals in het boek BoB ook beschreven staat: "De actie van Winters is moeilijk op waarde te schatten, maar het heeft toch zeker bijgedragen dat de invasie op Utah Beach makkelijker heeft gemaakt misschien zelfs wel mogelijk, maar om te zeggen dat het de hele invasie redde is zwaar overdreven."
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Hmmm, zit er ook een toets op jouw toetsenbord met een punt?

Verder de herhaling: hij is al voorgedragen en heeft hem niet gekregen dus kan hij hem niet alsnog krijgen. Voordragen is zinloos.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Meijelse
Lid
Contacteer:

Bericht door Meijelse »

Easycompany506th schreef:maar omdat de onderscheiding maar naar 1 man uit de divisie werd uitgedeeld kreeg hij hem niet maar een officier van de 502nd PIR die met een soortgelijke aanval op het geschut in Holdy met (zo gezegt) 350 man een bajonet aanval had ondernomen, Winters deed dit met een groep (12 man) tegen een Duits peloton (50 man)
Die oficier was Luitenant-Colonel Robert G. Cole Co 3rd/502nd. Maar die kreeg hem toch voor de actie in de buurt van Carentan, dit had toch niks met het geschut van Holdy te maken? Winters was niet de enige die de MoH niet kreeg, er waren er meerdere in het 101st die er "recht" op hadden gedurende Normandy. Trouwens Cole heeft nooit mogen genieten van zijn MoH; nog voor hij hem in ontvangst mocht nemen werdt hij in Nederland gedood door een sluipschutter. Hij ligt begraven op Margraten.

werner
The first casualty of war is innocence
Easycompany506th
Lid
Contacteer:

Bericht door Easycompany506th »

Jah dat is zo ja, Cole kreeg zijn MoH postuum idd zoals ook in het boek Band of Brothers vermeldt staat... Maar wat ik bedoel dat Winters wel recht had op een MoH voor zijn actie bij Brecourt maar hij kan ook genoegen nemen met zijn Distinguished Service Cross, de medaille onder de MoH wat hij zelf ook doet maar het is allemaal begonnen door fans en oude Easy kamaraden die van mening zijn dat hij de MoH verdient.
"If you can read this, thank a teacher! If you are reading it in English, Thank a Veteran."

http://www.freewebs.com/easycompany506th
Richard1976
Lid
Contacteer:

Bericht door Richard1976 »

Ben de DVD box van bob aan het bekijken en vond aflevering 7 (the breaking point) en 8 (the last patrol) de beste. De laatste 2 afleveringen moet ik nog kijken. Volgens mij had ik aflevering 7 ook gemist op tv. Kwam mij niet bekend voor.
Ik vind het een mooie serie, maar er zitten voor mij ook een paar minpuntjes aan. Zoals de begintune. Daar stoor ik me steeds aan, duurt veel te lang. Gelukkig kan ik die nu doorspoelen. Maar ook bv de aanval op Foy. Had voor mij toch een paar scene's langer mogen duren.
Verder een goeie verfilming
779
Lid
Lid

Bericht door 779 »

Bij een mini serie heb je altijd een openingsfilmpje Shaft. Net zoals bij Star Trek e.d. Ik vind de muziek bij het introfilmpje prachtig gemaakt door Michael Kamen!
Richard1976
Lid
Contacteer:

Bericht door Richard1976 »

Dat snap ik ook. Ik vind alleen dat de begintune te lang duurt.
carl1944
Lid
Contacteer:

Bericht door carl1944 »

779 schreef:Bij een mini serie heb je altijd een openingsfilmpje Shaft. Net zoals bij Star Trek e.d. Ik vind de muziek bij het introfilmpje prachtig gemaakt door Michael Kamen!
Is net als Steven Armbrose ondertussen ook al overleden.
God hebbe zijn ziel :(

Carl
"106: the hungry and the sick"
IN PRODUCTION<<<VISIT>>>
http://www.goldenlionsthemovie.be.tt
Shifty
Lid
Contacteer:

Bericht door Shifty »

Inderdaad Carl ,

Al een paar jaartjes terug dacht ik wel ?
Prachtige muziek stukken heeft ie geschreven voor Band Of Brothers :!:
Plaats reactie