Klopt, ze vonden de vlag die eerst gehezen was te klein. En daarna zijn deze 6 mannen met een grotere flag naar boven gegaan.Jeeper704 schreef:I stand corrected.
Hayes was wel degelijk een Pima-Indiaan.
Maar er waren ook veel Navajo-Indianen in die eenheid.
"After another night of drinking and still lamenting over his fallen "buddies", Ira fell drunk in an irrigation ditch and froze to death, alone and forgotten by a country that had called him a hero. The ditch where he died was the single source of water that was provided for his people by the same government he'd proudly served."
Bron: http://thegoldweb.com/voices/irahayes.htm
De beroemde foto was wel niet de eerste flag raising, die gebeurde op 23 februari 1945.
nieuws over Band of Brothers Pacific
- J Bishop
- Lid
-
- Lid
-
- Lid
- Contacteer:
-
- Lid
- Contacteer:
Ik heb een heel groot boek over WO2 en er staan veel plaatjes in ook over de pacific en dat boeit me nu dan ook veel en veel meer als eerst. het boek heet:De Tweede Wereldoorlog in foto's. Het is van David Boyle, uitgeverij is REBO productions, ik heb een 9e druk uit 2003.
Het heet origineel World War ll in photographs.
biertje?
- Michiel M.
- Lid
- Contacteer:
- Michiel M.
- Lid
- Contacteer:
- symen
- Lid
- Michiel M.
- Lid
- Contacteer:
Tja, de serie duurt meer dan 10 uur.symen schreef:t'Is maar wat je er voor over heb.101st Michiel schreef:Redelijk mooi ja, maar als je ze allemaal wilt zien, moet je wel even een dagje vrij plannensymen schreef:Is de Band of Brothers egt zon mooie film? dan wil ik hem zeker wel een keer zien.
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
We will remember them.
- mamartijn
- Lid
-
- Lid
- Contacteer:
Heb ik hier ook liggen, en is idd niet slechtThunderdome schreef:Ik heb een heel groot boek over WO2 en er staan veel plaatjes in ook over de pacific en dat boeit me nu dan ook veel en veel meer als eerst. het boek heet:De Tweede Wereldoorlog in foto's. Het is van David Boyle, uitgeverij is REBO productions, ik heb een 9e druk uit 2003.

Wel spijtig dat er zo weinig wordt verteld over het Ardennenoffensief ...
"Hier liggen hun lijken als zaden in 't zand, hoop op den oogst o vlaanderland"
30th Infantry Division verzamelaar. Altijd geïnteresseerd in voorwerpen uit Belgisch Limburg tijdens de oorlogsjaren.
30th Infantry Division verzamelaar. Altijd geïnteresseerd in voorwerpen uit Belgisch Limburg tijdens de oorlogsjaren.