Concrete voorstellen voor een WO2-film

Films, series en documentaires over WOII
Narcolepticus
Lid

Bericht door Narcolepticus »

Het zou inderdaad interessant zijn :) er zijn echt veel mogelijkheden erbij te mengen, jouw V2 verhaaltjes ook :) een miniserie is zelfs mogelijk :)
Jurryt
Lid

Bericht door Jurryt »

Een paar voorstellen dan maar :)

Een vrij grote film/serie over zowel de Russen als de Duitsers aan het oostfront. Je volgt dan zowel de Russen als de Duitsers. Niet met hero's o.i.d. Maar wel de standaart "hoofdpersonen" Een film zodat je van bijde kanten kan zien wat er gebeurde, dat je als het ware medelijden krijgt wanneer er een Duitser word neergeschoten of een Rus word neer geschoten. Als het ware een levende Actie/drama documentaire.

Aangezien we al vrij veel van de Amerikanen hebben gezien wil ik eens Brits zien, niet airborne, maar de infanteristen. Dat begint met oorlog dat ze te horen krijgen in Engeland (...) verwoeste London etc ziet, ook Duinkerken en de Woestijnoorlog. D-Day voor de Britse infanteristen (Gold/Juno/Sword, ik weet zo niet uit mijn hoofd op welke de Canadesen landden) En dan zo door naar Ardennen/Nederland etc etc. Dit ook in een lange serie/film.

Wat mij ook erg leuk lijkt om het boek "Het ardennenoffensief" van Alex Kershaw (documentaire) op het doek te zien. Je volgt dan een stuk of 18 mannen in het zelfde regiment/peleton etc etc. Lijkt mij ook zeer mooi!

Wat het hoofddoel van zo'n film zou moeten zijn is dat je een bepaalde groep(en) volgt zodat je medelijden krijgt wanneer iemand dood gaat (zoals eerder gezegt, ook al is het een Duitser)

Niet hollywood, Amerika de best, maar gewoon van echt meerdere perspectieven.
vincent
Lid

Bericht door vincent »

er zijn maar weinig oorlogsfilms op hoog niveau over de Duitse kant, een film over de kinderen van de 12de SS divisie "Hitlerjugend" bijv. ;)
Ik heb er geen kracht meer voor
Jelle H.
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht door Jelle H. »

Ik zou een mooie film maken over het Nederlandse verzet!
I am unaware of any such activity or operation, nor would I be disposed to discuss such an operation if it did in fact exist.
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

US 1st "Big Red One" divisie op het grote scherm brengen. En goed ook, banden tussen soldaten, alledaags leven ook weergegeven.. de training!

zoveel ideeën... zou ze graag willen zien!
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Zitadelle
Lid
Contacteer:

Bericht door Zitadelle »

D'r is toch al een film over the Big Red One :?
http://www.t-kwadraat.nl/

It takes one tree to make a thousand matches, and it takes one match to burn a thousand trees.
Peter M
Lid

Bericht door Peter M »

Iemand de boeken 'Wereld in oorlog - de Afgrond' en 'de Dageraad' van Herman Wouk gelezen? Eén familie verspreid over Europa en Amerika in WOII...ideaal voor een miniserie!
vincent
Lid

Bericht door vincent »

Jelle H. schreef:Ik zou een mooie film maken over het Nederlandse verzet!
Zie ik daar nou soldaat van oranje liggen? :shock:
YPPY
Lid
Contacteer:

Bericht door YPPY »

De boeken van Primo Levi mogen van mij wel verfilmd worden. En dan door elkaar heen verweven. En dan vooral omdat hij in zijn boeken uitlegt waarom 'voorheen-gewone-Duitsers-en-joden' ertoe kwamen elkaar zoveel vreselijks aan te doen. De joden staan erbij, omdat hij ook aangeeft dat er duidelijk rangen waren binnen de Buma waar hij zat. De film hoeft niet voor gruwelijkheden, vooral het 'waarom-doet-iemand-dat' gedeelte mag van mijn uitgebreid vertelt worden.
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.

*Weer alleen*
jeroen1944
Lid

Re: Concrete voorstellen voor een WO2-film

Bericht door jeroen1944 »

Zitadelle schreef:Ik heb in verscheidende topics al gehoord dat er behoefte is aan meer WO2-films over meer verschillende onderwerpen. Maak nou eens een voorstel van welke film/films jij graag op het witte doek zal willen zien verschijnen??

Ik heb twee ideeën:

Een film gebaseerd op het boek "Pegasus Bridge" van Stephen E. Ambrose
Dan krijg je ook een minder bekende actie van de Britse airbornes te zien (althans bij het grote publiek) èn het onderzoek is in feite al klaar...

The Last Battle
Gebaseerd op het gelijknamige boek van Cornelius Ryan. Hoewel dit op zekere hoogte toch wel lijkt op Der Untergang... lijkt me het gewoon mooi om de ruzie tussen Guderian en Hitler (natuurlijk gespeelt door Bruno Ganz) verfilmd te zien... bovendien zitten er wel meer mooie stukken in die verfilmd dienen te worden.
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee, niet verfilmen met de tegenwoordige special effects moet het wel een zeer goede film worden!!!!!
Gaat het de zelfde kant uit als met BoB, nog meer para collectors!!! :evil:
John Rambo
Lid

Bericht door John Rambo »

Geef mij maar een mooie Fallschirmjäger film. Of iets met het ardennenoffensief.
Plaats reactie