Een paar voorstellen dan maar
Een vrij grote film/serie over zowel de Russen als de Duitsers aan het oostfront. Je volgt dan zowel de Russen als de Duitsers. Niet met hero's o.i.d. Maar wel de standaart "hoofdpersonen" Een film zodat je van bijde kanten kan zien wat er gebeurde, dat je als het ware medelijden krijgt wanneer er een Duitser word neergeschoten of een Rus word neer geschoten. Als het ware een levende Actie/drama documentaire.
Aangezien we al vrij veel van de Amerikanen hebben gezien wil ik eens Brits zien, niet airborne, maar de infanteristen. Dat begint met oorlog dat ze te horen krijgen in Engeland (...) verwoeste London etc ziet, ook Duinkerken en de Woestijnoorlog. D-Day voor de Britse infanteristen (Gold/Juno/Sword, ik weet zo niet uit mijn hoofd op welke de Canadesen landden) En dan zo door naar Ardennen/Nederland etc etc. Dit ook in een lange serie/film.
Wat mij ook erg leuk lijkt om het boek "Het ardennenoffensief" van Alex Kershaw (documentaire) op het doek te zien. Je volgt dan een stuk of 18 mannen in het zelfde regiment/peleton etc etc. Lijkt mij ook zeer mooi!
Wat het hoofddoel van zo'n film zou moeten zijn is dat je een bepaalde groep(en) volgt zodat je medelijden krijgt wanneer iemand dood gaat (zoals eerder gezegt, ook al is het een Duitser)
Niet hollywood, Amerika de best, maar gewoon van echt meerdere perspectieven.