The Devil's Arithmetic
- gvdbor
- Lid
- Contacteer:
- gvdbor
- Lid
- Contacteer:
het verhaal:
Kirsten Dunst speelt hierin de hoordrol van Hannah een moderne Joods-Amerikaanse tiener, die maar wat halfslachtig de religieuze tradities van haar familie accepteert. Wanneer zij op magische wijze terug wordt getransporteerd in de tijd naar de vernietigingskampen van de Nazi's in WW II. ervaart zij zonder dat ze het voordeel heeft van het historische perspectief op een niets verhullende manier de verschrikkingen die de joden in die tijd hebben ondergaan. Hierdoor krijgt zij een dieper inzicht in deze lijdensweg van haar volk en haar eigen rol hierin.
Kirsten Dunst speelt hierin de hoordrol van Hannah een moderne Joods-Amerikaanse tiener, die maar wat halfslachtig de religieuze tradities van haar familie accepteert. Wanneer zij op magische wijze terug wordt getransporteerd in de tijd naar de vernietigingskampen van de Nazi's in WW II. ervaart zij zonder dat ze het voordeel heeft van het historische perspectief op een niets verhullende manier de verschrikkingen die de joden in die tijd hebben ondergaan. Hierdoor krijgt zij een dieper inzicht in deze lijdensweg van haar volk en haar eigen rol hierin.
- YPPY
- Lid
- Contacteer:
Ik heb de film gezien, in het kort gaat het over een jong Amerikaans meisje die via een soort van tijdreis terecht komt in een KZ en daar haar eigen tante ontmoet en de waarde van het leven leert kennen en bovendien de geschiedenis leert kennen. Het is vooral gericht aan de Amerikaanse jongeren, het is op zich geen slechte film maar ik vind het gegeven op een vreemde manier uitgewerkt. Een tijdreis van een "arrogante" jonge meid naar Auschwitz om een belangrijke les te leren over de waarde van het leven vind ik persoonlijk agogie met de botte bijl. Een typisch amerikaanse moraaltje, waarin "alles" goed komt..... 

Daar is 'ie weer!
- YPPY
- Lid
- Contacteer:
- gvdbor
- Lid
- Contacteer:
Ze gaat het kamp inderdaad niet redden, maw ze wordt vergast om later weer in de tegenwoordige tijd terug te komen met een nieuw besef. Het besef dat het hverschrikkelijk was allemaal, en bovendien heeft ze een hechte vriendschap gevonden met haar tante die ze in het kamp ontmoette. Ik vind het een merkwaardige film, niet slecht maar ook niet goed.... Ik vind het vreemd om "fantasy" in een dergelijke film te zien.YPPY schreef:Vooral dat stukje dat "alles" goed komt...
Ze gaat het kamp toch niet redden he?
Daar is 'ie weer!
- gvdbor
- Lid
- Contacteer:
- gvdbor
- Lid
- Contacteer: