Historische fouten in Der Untergang

Films, series en documentaires over WOII
John Rambo
Lid

Bericht door John Rambo »

mij lijkt swing niet echt een muziek stijl, maar is dit meer de naam die gegeven werd aan de jeugd die zich onttrok aan de hitlerjugend om lekker te kunnen feesten en swingen. de muziek lijkt mij populaire amerikaanse muziek, jazz enzo.
junior
Lid
Contacteer:

Bericht door junior »

Foutje: de Charlemange Divisie (De Franse-SS'ers vermeend) moesten als laatsten de bunker verdedigen... waar zaten zij in de film?
Junior
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Roel R.
Lid
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Zou je ze herkennen? Als ze er waren?
Peter M
Lid

Bericht door Peter M »

Iemand op de Sd.Kfz.251's gelet? Duidelijk naoorlogse Tsjechen.
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

antwerpx schreef:Iemand op de Sd.Kfz.251's gelet? Duidelijk naoorlogse Tsjechen.
Dat is geen fout. Ze hadden gewoon geen echte.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Tex
Lid
Contacteer:

Bericht door Tex »

John Rambo schreef:mij lijkt swing niet echt een muziek stijl, maar is dit meer de naam die gegeven werd aan de jeugd die zich onttrok aan de hitlerjugend om lekker te kunnen feesten en swingen. de muziek lijkt mij populaire amerikaanse muziek, jazz enzo.
denk wel dat swing een echte muziek stijl is. Zelf vind ik het goede muziek, ga maar eens luisteren naar benny goodman, arti shaw. Beide hebben goede liedjes gemaakt.
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Swing is absoluut een muziekstijl.
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Peter M
Lid

Bericht door Peter M »

Harro schreef:
antwerpx schreef:Iemand op de Sd.Kfz.251's gelet? Duidelijk naoorlogse Tsjechen.
Dat is geen fout. Ze hadden gewoon geen echte.
Ze hadden wel de moeite mogen doen om de zijkanten af te snijden. Een puur naoorlogs voertuig beschouw ik als een anachronisme -> fout :)
vincent
Lid

Bericht door vincent »

het is toch verboden om in historische voertuigen te snijden?
Ik heb er geen kracht meer voor
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

antwerpx schreef:Ze hadden wel de moeite mogen doen om de zijkanten af te snijden. Een puur naoorlogs voertuig beschouw ik als een anachronisme -> fout :)
Dan blijf je aan de gang want vrijwel geen omgebouwd naoorlogs voertuig lijkt honderd procent op het origineel.
Peter M
Lid

Bericht door Peter M »

Harro schreef:Dan blijf je aan de gang want vrijwel geen omgebouwd naoorlogs voertuig lijkt honderd procent op het origineel.
Omgebouwd misschien wel, naar wat ik kon zien waren deze gewoon voorzien van een ander laagje verf. De omgebouwde Tiger I die je in Spaving Private Ryan, Band of Brothers, en in Der Untergang ziet vind ik daarom ook minder fout dan deze OT's.

Er is voor mij dus een verschil tussen slechte namaak en zuiver naoorlogs.
monmax
Lid

Bericht door monmax »

jr. schreef:Foutje: de Charlemange Divisie (De Franse-SS'ers vermeend) moesten als laatsten de bunker verdedigen... waar zaten zij in de film?
Junior
Een klein deel van Charlemagne (ca. 300 vrijwilligers) werd, kort voordat de ring rond Berlijn gesloten werd, Berlijn ingevoerd. O.a. Beevor geeft aan dat zij tot op het laatst in de 'Reichstag' gevochten hebben en dus niet in de buurt van de bunker. Andere bronnen geven aan dat zij zelfs niet in de buurt van de 'Reichstag' geweest zijn (Tieke).
Frankie
Lid
Contacteer:

Bericht door Frankie »

vincent schreef:het is toch verboden om in historische voertuigen te snijden?

Hoe kom je daar nou bij? Iedereen mag toch doen met zijn voertuig wat ie wil!
LEST WE FORGET !
lt. Tim
Lid

Bericht door lt. Tim »

Het is volgens mij geen fout maar ik vind dat ze wat raar met die Mg42 schieten. Ze schieten gewoon kogel voor kogel. En aangezien de hoge vuursnelheid van de Mg42 lijkt het me nogal moeilijk.
-A man is not dead, until he is forgotten-
lt. Tim
Lid

Bericht door lt. Tim »

In het boek Hitler dat is uitgebracht door Elsevier staat een foto van toen hij dood was, ik weet niet of deze foto wel echt is, maar als hij echt is zag ik geen fotograaf in Der Untergang. Het onderschrift luidde: Nog snel kreeg een fotograaf de kans het lijk van Adolf Hitler te Fotograferen.
-A man is not dead, until he is forgotten-
Plaats reactie