Historische fouten in Der Untergang
- John Rambo
- Lid
-
- Lid
- Contacteer:
- Roel R.
- Lid
- Contacteer:
- Harro
- Lid
Dat is geen fout. Ze hadden gewoon geen echte.antwerpx schreef:Iemand op de Sd.Kfz.251's gelet? Duidelijk naoorlogse Tsjechen.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
- Tex
- Lid
- Contacteer:
denk wel dat swing een echte muziek stijl is. Zelf vind ik het goede muziek, ga maar eens luisteren naar benny goodman, arti shaw. Beide hebben goede liedjes gemaakt.John Rambo schreef:mij lijkt swing niet echt een muziek stijl, maar is dit meer de naam die gegeven werd aan de jeugd die zich onttrok aan de hitlerjugend om lekker te kunnen feesten en swingen. de muziek lijkt mij populaire amerikaanse muziek, jazz enzo.
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
- Peter M
- Lid
- Harro
- Lid
Dan blijf je aan de gang want vrijwel geen omgebouwd naoorlogs voertuig lijkt honderd procent op het origineel.antwerpx schreef:Ze hadden wel de moeite mogen doen om de zijkanten af te snijden. Een puur naoorlogs voertuig beschouw ik als een anachronisme -> fout
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
- Peter M
- Lid
Omgebouwd misschien wel, naar wat ik kon zien waren deze gewoon voorzien van een ander laagje verf. De omgebouwde Tiger I die je in Spaving Private Ryan, Band of Brothers, en in Der Untergang ziet vind ik daarom ook minder fout dan deze OT's.Harro schreef:Dan blijf je aan de gang want vrijwel geen omgebouwd naoorlogs voertuig lijkt honderd procent op het origineel.
Er is voor mij dus een verschil tussen slechte namaak en zuiver naoorlogs.
-
- Lid
Een klein deel van Charlemagne (ca. 300 vrijwilligers) werd, kort voordat de ring rond Berlijn gesloten werd, Berlijn ingevoerd. O.a. Beevor geeft aan dat zij tot op het laatst in de 'Reichstag' gevochten hebben en dus niet in de buurt van de bunker. Andere bronnen geven aan dat zij zelfs niet in de buurt van de 'Reichstag' geweest zijn (Tieke).jr. schreef:Foutje: de Charlemange Divisie (De Franse-SS'ers vermeend) moesten als laatsten de bunker verdedigen... waar zaten zij in de film?
Junior
- Frankie
- Lid
- Contacteer:
- lt. Tim
- Lid
- lt. Tim
- Lid
In het boek Hitler dat is uitgebracht door Elsevier staat een foto van toen hij dood was, ik weet niet of deze foto wel echt is, maar als hij echt is zag ik geen fotograaf in Der Untergang. Het onderschrift luidde: Nog snel kreeg een fotograaf de kans het lijk van Adolf Hitler te Fotograferen.
-A man is not dead, until he is forgotten-