Bospartizanen van Baarlo

Films, series en documentaires over WOII
jeroen1944
Lid

Re: bospartizanen

Bericht door jeroen1944 »

killerbeast schreef:dan weet je nog niet half hoe wij als figuranten onder mekaar gelachen hebben, ook stiekem tijdens de opnamen, alleen dat al vergeet ik nooit meer, hahaha :) :)
Nog iemand uit Helden, ik ken wel iemand uit Beringe die meesgespeeld heeft.
Meijelse
Lid
Contacteer:

Bericht door Meijelse »

Weet iemand of er nog iets terug te vinden is van de schuilplaats in de bossen, aangezien het in de buurt is en ik me al vaker voorgenomen heb om eens te gaan zoeken/kijken.?

Werner
The first casualty of war is innocence
jeroen1944
Lid

Hoi Werner,

Er moeten nog gedeelten van de verblijven van toen zijn maar waar???
Ben laatst wel bij Bovensbos in Helden wezen kijken maar kan daar niks meer vinden van het onderduikkamp wat in 1943 verraden is.

mvg Jeroen
killingspree
Lid

Bericht door killingspree »

dat hol is zeker niet meer te vinden want daar zijn 100 tanks overheen gegaan !
is het niet zo dat ze dat kamp plat hebben gebrand !

btw
ik heb deze week een DVD serie gekregen over roermond !
dvd's met allemaal opnames en van mensen die dit mee hebben gemaakt ! ook over die 13 die daar dood zijn geschoten !
ook wel intressant
alleen jammer dat ze daar niet zoiets van hebben gemaakt zoals de bospartizanen !
daar zou ik graag eens figurant in willen spelen met m'n kloffie !

niels
Meijelse
Lid
Contacteer:

Bericht door Meijelse »

Het is bij mijn weten zeker niet platgebrand. Ik kan me herinneren dat toen de serie werdt uitgezonden er ook een soort van documentaire is geweest en dat er destijds nog zeker sporen aanwezig waren. In het boek van Hofwijk staat een plattegrond van het kamp, maar geen exacte locatie. Trouwens Jeroen, Bovensbos is verraden door een Meijelse NSB'er :shock: , maar die is hiervoor bij de Meijelse/Heldense brug geliquideerd.
gr. werner
jeroen1944
Lid

Meijelse schreef:Het is bij mijn weten zeker niet platgebrand. Ik kan me herinneren dat toen de serie werdt uitgezonden er ook een soort van documentaire is geweest en dat er destijds nog zeker sporen aanwezig waren. In het boek van Hofwijk staat een plattegrond van het kamp, maar geen exacte locatie. Trouwens Jeroen, Bovensbos is verraden door een Meijelse NSB'er :shock: , maar die is hiervoor bij de Meijelse/Heldense brug geliquideerd.
gr. werner
Ja dat klopt, maar tis Meijelse/Beringse brug, op de Meijelse weg :wink:
Meijelse
Lid
Contacteer:

Bericht door Meijelse »

jeroen1944 schreef:
Meijelse schreef:Het is bij mijn weten zeker niet platgebrand. Ik kan me herinneren dat toen de serie werdt uitgezonden er ook een soort van documentaire is geweest en dat er destijds nog zeker sporen aanwezig waren. In het boek van Hofwijk staat een plattegrond van het kamp, maar geen exacte locatie. Trouwens Jeroen, Bovensbos is verraden door een Meijelse NSB'er :shock: , maar die is hiervoor bij de Meijelse/Heldense brug geliquideerd.
gr. werner
Ja dat klopt, maar tis Meijelse/Beringse brug, op de Meijelse weg :wink:
idd LOL :P

gr. werner
Mooyman
Lid

Re: bospartizanen

Bericht door Mooyman »

killerbeast schreef:dan weet je nog niet half hoe wij als figuranten onder mekaar gelachen hebben, ook stiekem tijdens de opnamen, alleen dat al vergeet ik nooit meer, hahaha :) :)
Daar kan ik best inkomen :) , welke "Duitse" soldaat was je als ik vragen mag, zal ik er eens extra op letten :) .
Collector of uniforms of the enemy
Plaats reactie