Beste Film(s)

Films, series en documentaires over WOII
Gesloten
Robin V
Lid

Bericht door Robin V »

Inderdaad een mooi verhaal erachter, oa de vriendschap tussen de Amerikaan en Duitser... :)
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
Shifty
Lid
Contacteer:

Bericht door Shifty »

Inderdaad erg pakkend.
Ook erg pakkend is dat het feit dat een van de personages zo aangedaan is van hij had gedaan en langzamerhand eronderdoor begint te graken.
micky
Lid

Bericht door micky »

1.Band-of-brothers
2.Saints and soldiers
3.der untergang
maar er zijn nog veel meer mooie films hoor
Julian
Lid

Bericht door Julian »

Band of Brothers, Stalingrad en Der Untergang
E.T
Lid

Bericht door E.T »

Hell-Fire schreef:Ik heb meerdere favoriete films.

Bridge to far, Band of Brothers, Saving Private Ryan zijn een paar voorbeelden.

Maar welke ik ook heel goed vind, is geen WOII film, "We Were Soldiers". Vind ik absoluut ook een goede oorlogsfilm.

nog zo'n bagger film! USA - Hollywood crap!!! Totaal USA verheerlijkend, bah.

Deze film gaat over USA soldaten die voor het eerst in de jungle vechten, en al meteen het zwaargetrainde jungleleger van generaal Nguyen verslaan.. belachelijke film. voorbeeldje van de belachelijkheid van deze film:

Mel gibson staat in openveld.. stafmeeting, een NVA rent met bajo op hem af *niemand ziet die NVA*...en net op het goede moment draait Mel zich om en schiet de NVA dood vanuit de heup.. :oops: bushfilm..

Alleen de 1e scene heb ik honderd keer gezien, 'de franse kolone' :lol:
Undur e undur e e! Katong djangan undur e
Mari madju sama sama e, djangan undur e
Apa datang dari muka, katong djangan undur e!
vincent
Lid

Bericht door vincent »

de film was entertainment, je moet niet over de verheerlijkheid van de slag denken dan is 'ie wel aardig :)
Ik heb er geen kracht meer voor
symen
Lid

Bericht door symen »

Saving private Rayen
Der untergang is ook heel erg goed
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

E.T schreef:nog zo'n bagger film! USA - Hollywood crap!!! Totaal USA verheerlijkend, bah.

Deze film gaat over USA soldaten die voor het eerst in de jungle vechten, en al meteen het zwaargetrainde jungleleger van generaal Nguyen verslaan.. belachelijke film. voorbeeldje van de belachelijkheid van deze film:

Mel gibson staat in openveld.. stafmeeting, een NVA rent met bajo op hem af *niemand ziet die NVA*...en net op het goede moment draait Mel zich om en schiet de NVA dood vanuit de heup.. :oops: bushfilm..

Alleen de 1e scene heb ik honderd keer gezien, 'de franse kolone' :lol:

Zoals ik al eens heb gezegd, moet realisme soms worden opgeofferd ten bate van het entertainment-gehalte. Maar aangezien je zo'n SPR-fan bent:

- +- 10 man troopers decimeren een stuk of 100 Duitsers
- Tigertanks in een klein, smal dorpje. Zeer onrealistisch.
- Stielhandgranaten ontploffen pas zodra ze weer teruggeworpen zijn (hoelang dit ook duurt)
- De Duitsers blijven rondrennen als kippen zonder kop terwijl de .30 en Jackson overduidelijk bepaalde gebieden bestrijken

Heel realistisch inderdaad...
- Jackson mist, van de 30 keer, maar 2x in de film en hoeft nooit te herladen (een springfield had toch echt ruimte voor 5 kogels)
Bert-Jan
Lid
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 14 keer

Bericht door Bert-Jan »

Sbf.Koch dan moet je windtalkers eens zien dat is erg !!!!

die 2 schieten ongveer 300 man dood
vincent
Lid

Bericht door vincent »

en dan heeft Koch het nog geeneens over het ontbreken van Duitse verkenners...
E.T
Lid

Bericht door E.T »

SPR, het gaat me meer om de sfeer die het uitstraalt. Ok stielhandgranate + Tigers in klein stadje daar let ik niet op.

Maar believe me, een handjevol mannen kunnen een peleton uitroeien, wie kent de slag van Tremopolye niet???

Ik geef toe dat deze slag waarna Marathon zo bekend is geworden wel beetje anders is, maar een groepje mensen ver in de minderheid kunnen met gemak een veel groter leger aan. In mijn directe omgeving zijn er genoeg voorbeelden van. :wink:
Undur e undur e e! Katong djangan undur e
Mari madju sama sama e, djangan undur e
Apa datang dari muka, katong djangan undur e!
Timo
Lid

Bericht door Timo »

1. A bridge to far
2. Longest day
3. Meer om de special effects dan om het verhaal Shaving Private Ryan
Starting up again
Richard1976
Lid
Contacteer:

Bericht door Richard1976 »

Al dat gezeur over SPR. Waar maken jullie je druk om. Persoonlijk vind ik dit een van de toppers. Tiger tanks die niet in een dorpje zullen rijden!!! Natuurlijk hoort een tank niet in de stad thuis, maar toch gebeurt en gebeurde het. Zo zijn er genoeg voorbeelden van te vinden.
Volgens mij zit elke film vol met onwaarschijnlijkheden en zaken die anders gefilmd zijn dan werkelijk gebeurt. Het lijkt mij ook niet dat (film The longest day, fragment met John Wayne) het 82ste zo St Mere Eglise intrekt. Een grote polonaise en John Wayne zich rustig laat rondrijden op een karretje. Terwijl The Longest Day toch een goede film is. Het zal in hoofdlijnen wel gebeurt zijn, maar durf er zeker van te zijn dat het zo niet helemaal gelopen is.
Och ja met elke film is wel iets aan de hand.
harvester
Lid

Bericht door harvester »

Bij de longest day heb ik zo de indruk, dat als de bres geslaan is, in ene keer al die mannekes dat op het strand liggen opstaan en naar voor lopen. volgens mij moesten da wel lijkskes voorstellen, want elke mens met gezond verstand gaat niet zomaar voor de korrel van de MG-schutter gaan liggen.

voor de rest wel ne goeie film
Hell no, we don't die, We just go to hell to regroup
vincent
Lid

Bericht door vincent »

Shaft schreef:Al dat gezeur over SPR. Waar maken jullie je druk om. Persoonlijk vind ik dit een van de toppers. Tiger tanks die niet in een dorpje zullen rijden!!! Natuurlijk hoort een tank niet in de stad thuis, maar toch gebeurt en gebeurde het. Zo zijn er genoeg voorbeelden van te vinden.
Volgens mij zit elke film vol met onwaarschijnlijkheden en zaken die anders gefilmd zijn dan werkelijk gebeurt. Het lijkt mij ook niet dat (film The longest day, fragment met John Wayne) het 82ste zo St Mere Eglise intrekt. Een grote polonaise en John Wayne zich rustig laat rondrijden op een karretje. Terwijl The Longest Day toch een goede film is. Het zal in hoofdlijnen wel gebeurt zijn, maar durf er zeker van te zijn dat het zo niet helemaal gelopen is.
Och ja met elke film is wel iets aan de hand.
het is ook een topfilm, maar het realistisch noemen?
Gesloten