Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Maar welke film is dan nog wel realistisch? In welke zitten geen onwaarschijnlijkheden? U571, Enemy at the Gates, BoB, Saints and Soldiers? Zelfs in A bridge too far zit een fictieve persoon verwerkt.
SPR is een geweldige film als het gaat om de actie. Het blijft voor mij de oorlogsfilm. verzonnen, deels verzonnen of niet verzonnen, maakt mij niet veel uit.
Nee Vincent ik haal ze niet door elkaar. Misschien dat ik het iets te onduidelijk verwoord heb. Ik geef alleen aan dat er bijna geen enkele film voor 100% historisch correct, accuraat, realistisch of wat dan ook allemaal is. In bijna elke film zit wel iets wat niet kan, nooit gebeurd is, sterk overdreven is of i.d..
Dus waarom zou iemand zich hier druk over maken? Dan kun je bijna geen enkele film meer zien. Zelfs Pinokkio niet.
Geen zorgen, ik maak me pas druk als er zoveel fouten in een film zitten dat je er gewoon weg niet meer van kan genieten (zoals bvb Battle of the Bulge), SPR valt daar in mijn ogen niet onder.
vincent schreef:hoezo? omdat er geen honderden soldaten als idioten op de vijand afrennen?
Ja, dat is toch!?
Vergelijk het met TV, de regiseur zit altijd achter de schermen. Hij regelt alles, hij is de grote baas. Maar komt zelf niet in actie/beeld. De acteurs, volgen de commando's van de regiseur op. Zij moeten de film maken. Dus..
Regiseur: Hitler (in dit geval)
Acteurs: De soldaten
Lijkt me logisch...
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.