Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
De allerleukste film met daarin wo2 vind ik de Sound of Music. De oorlog speelt een belangrijke rol in de film, maar dit bedoelen jullie vast niet met wo2 films.
Band of Brothers vond ik erg goed, omdat je de hoofdfiguren steeds beter leerder kennen. Dat vond ik een zwak punt van SPR en Schindler's list. De meeste mensen kon ik niet uit elkaar houden.
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.
The great escape
Guns of navarone
Force 10 from navarone
A bridge too far
The pianist
Cross of iron
The dirty dozen
Where eagles dare
Battleground
The desert fox
The Bridge at remagen
Memphis belle
Heroes of the telemark
Patton
Battle of the bulge
The train
Sahara
Tobruk
The longest day
Saving private ryan
Von ryans express
Raid on rommel
The dam busters
The wild geese
Hell is for heroes
Paths of glory
When trumpets fade
Saints and Soldiers (ondanks het amateuristische karakter)
"Any trouble boy?" "No old man. Thought I was having trouble with my adding, it's all right now."
Simon schreef:Klopt is echt indrukwekkend filmpje.
Verhaal is prachtig en het deed me wel wat toen ik hem de eerste keer zag...
Echt wel!
Vooral toen die tank op het laatst de hoek omkwam.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb." http://odeon.xs4all.nl/
Shifty schreef:Heb gisteren de verfilming van "Het Dagboek Van Anne Frank" gezien.
Best wel aangrijpende en mooie film.
Shifty
Welke versie was dat? De verfilming van het toneelstuk komt regelmatig op tv. Die eindigt bij de ontdekking door de SS. Zelf vond ik de versie die loopt tot het einde in Bergen-Belsen het heftigste.
Het was me net eens opgevallen, maar het lijkt alsof de acteurs in oudere oorlogs klassiekers (The Longest day, Battle of the Bulge enz.) niet "dood" kunnen spelen. Ze doen altijd zo raar als ze neergeschoten worden vindt. Neem bijv. eens die Duitse soldaat in The Longest Day die in die rivier die vrouw probeert te doden. Als hij in zijn rug geschoten word, staat hij een seconde stil, en dan steekt hij zijn armen omhoog en valt stijf achterover. Het kan ook aan mij liggen maar in vergelijking met film als Saving Private Ryan en Band of Brothers vind ik het maar raar uitzien.
- Voorheen: Lt. Tim_NL
A man is not dead, until he is forgotten.
Tja, ik heb geen idee. Nog nooit iemand dood zien gaan.
Gelukkig.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route" The Lorraine offensive 1944
Lt. Tim_NL schreef:Het was me net eens opgevallen, maar het lijkt alsof de acteurs in oudere oorlogs klassiekers (The Longest day, Battle of the Bulge enz.) niet "dood" kunnen spelen. Ze doen altijd zo raar als ze neergeschoten worden vindt. Neem bijv. eens die Duitse soldaat in The Longest Day die in die rivier die vrouw probeert te doden. Als hij in zijn rug geschoten word, staat hij een seconde stil, en dan steekt hij zijn armen omhoog en valt stijf achterover. Het kan ook aan mij liggen maar in vergelijking met film als Saving Private Ryan en Band of Brothers vind ik het maar raar uitzien.
Ja dat vind ik ook altijd zo wazig, altijd zo overdeven doen als ze geraakt zijn
Lt. Tim_NL schreef:Het was me net eens opgevallen, maar het lijkt alsof de acteurs in oudere oorlogs klassiekers (The Longest day, Battle of the Bulge enz.) niet "dood" kunnen spelen. Ze doen altijd zo raar als ze neergeschoten worden vindt. Neem bijv. eens die Duitse soldaat in The Longest Day die in die rivier die vrouw probeert te doden. Als hij in zijn rug geschoten word, staat hij een seconde stil, en dan steekt hij zijn armen omhoog en valt stijf achterover. Het kan ook aan mij liggen maar in vergelijking met film als Saving Private Ryan en Band of Brothers vind ik het maar raar uitzien.
Ja dat vind ik ook altijd zo wazig, altijd zo overdeven doen als ze geraakt zijn
In Battle of the Bulge, dáár gaan ze pas raar dood. Iedereen doet precies van. Oh neen, here jezus, ik ben geraakt. Laat me nog een keer de 'Mexican Wave' doen.