Je nieuwste aankopen - Films
- Boroskov
- Lid
Ik heb zojuist de film 'Behind The Lines' gekocht (voor E 2,99). De film is gebaseerd op 'De Weg der Geesten'-trilogie van Pat Barker, winnaar van de Booker Prize 1995.
'Behind the lines' vertelt het verhaal van Dr. William Rivers, een succesvol psychiater in Craiglochart, een militair ziekenhuis in Edinburgh, ten tijde van de Eerste Wereldoorlog.
Dr. Rivers heeft drie patienten onder zijn hoede, die hevig getekend zijn door de gebeurtenissen op het slagveld; dichter Siegfried Sassoon, een heldhaftige soldaat die voor straf naar Craiglochart gestuurd is,vanwege het publiceren van een illegaal pamflet, Wilfred Owen, een getraumatiseerde soldaat, die door Sassoon wordt geïnspireerd tot het schrijven van poëzie over zijn belevenissen op de slagvelden en Billy Prior, een officier van lage afkomst, die na een pijlsnelle carriere in het leger, door de gruwelen in de loopgraven, doofstom is geworden.
Dr. Rivers raakt persoonlijk betrokken bij zijn patiënten en raakt verwikkeld in een morele strijd: kiest hij voor zijn eigen menselijke geneeswijze of de brute shocktherapie van de moderne wetenschap? En zijn de patiënten die hij heeft 'genezen' sterk genoeg om wederom de weerzinwekkende oorlogstaferelen mee te maken?
Ik ga de film dit weekend bekijken, zal laten weten wat ik er van vind...
'Behind the lines' vertelt het verhaal van Dr. William Rivers, een succesvol psychiater in Craiglochart, een militair ziekenhuis in Edinburgh, ten tijde van de Eerste Wereldoorlog.
Dr. Rivers heeft drie patienten onder zijn hoede, die hevig getekend zijn door de gebeurtenissen op het slagveld; dichter Siegfried Sassoon, een heldhaftige soldaat die voor straf naar Craiglochart gestuurd is,vanwege het publiceren van een illegaal pamflet, Wilfred Owen, een getraumatiseerde soldaat, die door Sassoon wordt geïnspireerd tot het schrijven van poëzie over zijn belevenissen op de slagvelden en Billy Prior, een officier van lage afkomst, die na een pijlsnelle carriere in het leger, door de gruwelen in de loopgraven, doofstom is geworden.
Dr. Rivers raakt persoonlijk betrokken bij zijn patiënten en raakt verwikkeld in een morele strijd: kiest hij voor zijn eigen menselijke geneeswijze of de brute shocktherapie van de moderne wetenschap? En zijn de patiënten die hij heeft 'genezen' sterk genoeg om wederom de weerzinwekkende oorlogstaferelen mee te maken?
Ik ga de film dit weekend bekijken, zal laten weten wat ik er van vind...
Hic manebimus optime
-
- Lid
- stanley sobotik
- Lid
Volgens de freerecord shop wordt deze niet in kleur uitgebracht.
http://www.freerecordshop.nl/pages/prod ... 89&navid=3
-
- Lid
Ja oke maar hij is wel vaak in kleur op tv geweest. Zou die film niet ergens anders tekrijgen zijnstanley sobotik schreef:Volgens de freerecord shop wordt deze niet in kleur uitgebracht.

- YPPY
- Lid
- Contacteer:
- Richard1976
- Lid
- Contacteer:
- YPPY
- Lid
- Contacteer:
Het gaat erover dat Duitse soldaten in een bunker komen en dan een doolhof vinden. Geen idee of Thom Hoffman mee speelt. Het zag er Engelstalig uit.Shaft schreef:De Nederlandse film met Thom Hoffmann? Zelf nog nooit gezien. Laat maar even weten of dit een goede film is.YPPY schreef:Gisteren eindelijk de Bunker gekocht voor maar liefst 4 euro. Nu nog tijd vinden om een keertje te kijken.
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.
*Weer alleen*
*Weer alleen*
- Richard1976
- Lid
- Contacteer:
Oh The Bunker. Ik dacht dat je het over de nederlandse film De Bunker met Thom Hoffmann had.YPPY schreef:Het gaat erover dat Duitse soldaten in een bunker komen en dan een doolhof vinden. Geen idee of Thom Hoffman mee speelt. Het zag er Engelstalig uit.Shaft schreef:De Nederlandse film met Thom Hoffmann? Zelf nog nooit gezien. Laat maar even weten of dit een goede film is.YPPY schreef:Gisteren eindelijk de Bunker gekocht voor maar liefst 4 euro. Nu nog tijd vinden om een keertje te kijken.
- carl1944
- Lid
- Contacteer:
-
- Lid
Dat is jammer dan bestel ik hem maar in het zwartwitcarl1944 schreef:Bestaat niet in kleur op dvdroy westenbroek schreef:kan iemand mij misschien vertellen waar ik de longest day in kleur kan kopen. Ik kan hem alleen maar vinden in het zwartwit. Maar ik wel graag in kleur hebben.
Al vast bedankt![]()
Carl
- Dodo
- Lid
-
- Lid
- Contacteer:
-
- Lid
- Contacteer:
Ik denk dat je teleurgesteld zal zijn als je die gekocht hebt omwille van het historische. Het is namelijk een horrorfilmYPPY schreef:Gisteren eindelijk de Bunker gekocht voor maar liefst 4 euro. Nu nog tijd vinden om een keertje te kijken.

"Hier liggen hun lijken als zaden in 't zand, hoop op den oogst o vlaanderland"
30th Infantry Division verzamelaar. Altijd geïnteresseerd in voorwerpen uit Belgisch Limburg tijdens de oorlogsjaren.
30th Infantry Division verzamelaar. Altijd geïnteresseerd in voorwerpen uit Belgisch Limburg tijdens de oorlogsjaren.