Je nieuwste aankopen - Films

Films, series en documentaires over WOII
Plaats reactie
Moengoman
Lid

Bericht door Moengoman »

Mijn favorieten:

Paths of Glory
Die Brücke
Hamburger Hill.
Robbert M
Lid

Bericht door Robbert M »

Vandaag gekregen:

The Bridge at Remagen.

en 20 series over wo2 in woord en beeld
Mobilisatie 1939
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

Vanmiddag gekocht: Stalingrad
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Sjoerd
Lid

Bericht door Sjoerd »

Vorige week iets voor school gedaan en als beloning een VVV bon van €25,- gekregen. Meteen naar Van Leest (3 DVD's voor €25,-) en de volgende films gekocht:

* Saving Private Ryan (tig keer gezien, nu heb ik hem eindelijk op DVD! )
* Stalingrad
* Heat (Weliswaar geen WO2, maar wel een goede film)
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Jan v.d. Laan
Lid

Bericht door Jan v.d. Laan »

Vanaf vandaag beschikbaar en dus maar direct aangeschaft: "The flags of our fathers/Letters from Iwo Jima" (als dubbel DVD). Clint Eastwoods epische- en aangrijpende verfilming van de aanval op- en de verovering van Iwo Jima. Gezien door de ogen van zowel de Amerikanen als de Japanners. Deze films hebben helaas maar heel kort in maar een klein aantal Nederlandse bioscopen gedraaid. Eeuwig zonde!
"Those who ignore history, are condemned to repeat it"
Eric
Lid

Bericht door Eric »

-Ghetto
-D-day
-The Pianist
-World Wat 2 in Colour
-Jarhead
-Berlin Airlift
-Napola
-WWII The Complete History
-Warbox van BBC
-Stalingrad

Dat zijn ze wel van de laatste tijd.
"Hey, bloody bucket division, our bucket, your blood."
gvdbor
Lid
Contacteer:

Bericht door gvdbor »

Jan v.d. Laan schreef:Vanaf vandaag beschikbaar en dus maar direct aangeschaft: "The flags of our fathers/Letters from Iwo Jima" (als dubbel DVD). Clint Eastwoods epische- en aangrijpende verfilming van de aanval op- en de verovering van Iwo Jima. Gezien door de ogen van zowel de Amerikanen als de Japanners. Deze films hebben helaas maar heel kort in maar een klein aantal Nederlandse bioscopen gedraaid. Eeuwig zonde!
Ik heb gisteren hetzelfde gedaan. Had voor mijn verjaardag wat geld gekregen waar ik zo niet direct een doel voor wist.
Het leek me leuk voor mijn verzameling.
En met name de Japanse film vond ik erg boeiend.
mastermindmichel
Lid

Bericht door mastermindmichel »

Jan v.d. Laan schreef:L.S.,

In 1973 bracht Thames Television de 26-delige serie "The World at War" uit op TV. Geproduceerd door Jeremy Isaacs, van advies voorzien door dr. Noble Frankland en verteld door Sir Laurence Olivier is deze serie, hoewel meer dan dertig jaar oud, nog steeds de absolute topper op het gebied van WO2 documentaires.

Het concept van deze serie was afgekeken van de, eveneens 26-delige, serie "The Great War" die in 1964 door de BBC op de Britse TV werd vertoond (uiteraard met WO1 als onderwerp). Ook weer uitmuntende filmbeelden, deskundig commentaar, veel kaartjes, interviews met direct betrokkenen en dit keer ingesproken door Sir Michael Redgrave. Evenals in het geval van "World at War" werd "The Great War" van advies en beeldmateriaal voorzien door het "Imperial War Museum". Dit laatste staat m.i. garant voor de geloofwaardigheid en accuratesse van een dergelijke documentaire.

Na enig speurwerk heb ik deze documentaire via http://www.amazon.co.uk kunnen aanschaffen. Hij kostte meer dan € 120,00 maar is die prijs méér dan waard. Zeven DVD's met een informatief boekje in een prachtige "hardbox". Voor iedereen die is geïnteresseerd in de Tweede Wereldoorlog is kennis m.b.t. de Eerste Wereldoorlog een "must". Op het gebied van bewegende beelden is "The Great War" beslist een aanrader en, naar mijn persoonlijke mening. een absolute nummer één.

Met vriendelijke groet,

Jan.
Ik weet bijna zeker dat ik deze serie laatst in de bakken ben tegengekomen bij Van Leest of Free Record Shop.
En voor een schijntje van de 120 euro die hierboven genoemd wordt.
Ik zal eens kijken of ik ze terug kan vinden...
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill
special air service
Lid

Bericht door special air service »

vanmiddag gekocht bij blokker voor 16 euro. the world at war series. 4 dvd's met 4 boekjes over para's en commando's, speciale operaties, kamikazes en de oorlog in de woestijn.
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

Gistermiddag gekocht: The Longest Day.. Eindelijk deze geweldige klassieker op DVD. Mijn videoband had ik een beetje grijs gedraaid. :P

(Daarnaast ook Sin City (geweldige film) en Lock Stock & 2 Smoking Barrels (ook een geweldige film))
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
special air service
Lid

Bericht door special air service »

heb nu de films para's en commando's gekeken en special operations. best grappig dat ik sommige herkende uit een docu van discovery. ook wat zelfde stukjes uit de dvd D-Day to Berlin. alle bij BBC dus vandaar :P
Jan v.d. Laan
Lid

Bericht door Jan v.d. Laan »

mastermindmichel schreef:
Jan v.d. Laan schreef:L.S.,

In 1973 bracht Thames Television de 26-delige serie "The World at War" uit op TV. Geproduceerd door Jeremy Isaacs, van advies voorzien door dr. Noble Frankland en verteld door Sir Laurence Olivier is deze serie, hoewel meer dan dertig jaar oud, nog steeds de absolute topper op het gebied van WO2 documentaires.

Het concept van deze serie was afgekeken van de, eveneens 26-delige, serie "The Great War" die in 1964 door de BBC op de Britse TV werd vertoond (uiteraard met WO1 als onderwerp). Ook weer uitmuntende filmbeelden, deskundig commentaar, veel kaartjes, interviews met direct betrokkenen en dit keer ingesproken door Sir Michael Redgrave. Evenals in het geval van "World at War" werd "The Great War" van advies en beeldmateriaal voorzien door het "Imperial War Museum". Dit laatste staat m.i. garant voor de geloofwaardigheid en accuratesse van een dergelijke documentaire.

Na enig speurwerk heb ik deze documentaire via http://www.amazon.co.uk kunnen aanschaffen. Hij kostte meer dan € 120,00 maar is die prijs méér dan waard. Zeven DVD's met een informatief boekje in een prachtige "hardbox". Voor iedereen die is geïnteresseerd in de Tweede Wereldoorlog is kennis m.b.t. de Eerste Wereldoorlog een "must". Op het gebied van bewegende beelden is "The Great War" beslist een aanrader en, naar mijn persoonlijke mening. een absolute nummer één.

Met vriendelijke groet,

Jan.
Ik weet bijna zeker dat ik deze serie laatst in de bakken ben tegengekomen bij Van Leest of Free Record Shop.
En voor een schijntje van de 120 euro die hierboven genoemd wordt.
Ik zal eens kijken of ik ze terug kan vinden...
Als het inderdaad waar is (even voor de duidelijkheid: ik heb die € 120,00 dus betaald voor de serie over de Eerste Wereldoorlog) dan word ik daar héél verdrietig van......
"Those who ignore history, are condemned to repeat it"
Charly1975
Lid

Bericht door Charly1975 »

gvdbor schreef:
Jan v.d. Laan schreef:Vanaf vandaag beschikbaar en dus maar direct aangeschaft: "The flags of our fathers/Letters from Iwo Jima" (als dubbel DVD). Clint Eastwoods epische- en aangrijpende verfilming van de aanval op- en de verovering van Iwo Jima. Gezien door de ogen van zowel de Amerikanen als de Japanners. Deze films hebben helaas maar heel kort in maar een klein aantal Nederlandse bioscopen gedraaid. Eeuwig zonde!
Ik heb gisteren hetzelfde gedaan. Had voor mijn verjaardag wat geld gekregen waar ik zo niet direct een doel voor wist.
Het leek me leuk voor mijn verzameling.
En met name de Japanse film vond ik erg boeiend.
Ook ik heb deze sinds vorige week in bezit en ik heb ze beiden bekeken. Letters from Iwo Jima vond ik persoonlijk sterker qua verhaal en regie. Flags of our fathers vond ik een beetje rommelig in beeld gebracht.
We're fools to make war
On our brothers in arms

(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Spitfire236
Lid

Bericht door Spitfire236 »

Gisteren voor mijn verjaardag gekregen:

- Saving private ryan
en
- Tot El Alamein zullen wij verder marcheren (2 delen)
Lucky-Angel
Lid

Bericht door Lucky-Angel »

Oorlogs films die ik heb;

- The longest day
- Enemy at the gate
- Saving Private Ryan
Gezocht; Amerikaans klein spul ( Ook Bajonetten )
Plaats reactie