Je nieuwste aankopen - Films

Films, series en documentaires over WOII
Plaats reactie
okke
Lid
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

To Tall schreef:Ik had trouwens laatst een film gezien die nagenoeg op dezelfde plek zich afspeeld. Deze gaat over een jongetje die zich moet verstoppen en zijn vader belooft daar in het getto te blijven tot hij weer terug keert. Ik weet niet meer hoe die film heet. Misschien iemand anders?
Jakob the Liar misschien? Hoewel dat gaat over een meisje dat verstopt wordt in het Getto van Warschau.
Afbeelding
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Cor
Lid

Bericht door Cor »

Het is zoals eerder al gezegd Island on the birdstreet.
de korte golf
Lid
Contacteer:

Re: Je nieuwste aankopen - Films

Bericht door de korte golf »

ik heb laatst gekregen:
Forgotten Heroes & Volunteers of World war II
van de BBC
I'm not Colorblind, I know the world is just Black and White...
Robbert M
Lid

Bericht door Robbert M »

de korte golf schreef:ik heb laatst gekregen:
Forgotten Heroes & Volunteers of World war II
van de BBC
Heb ik zelf ook gehaald.

Robbert,
Mobilisatie 1939
Arachnide
Lid

Re:

Bericht door Arachnide »

okke schreef:
To Tall schreef:Ik had trouwens laatst een film gezien die nagenoeg op dezelfde plek zich afspeeld. Deze gaat over een jongetje die zich moet verstoppen en zijn vader belooft daar in het getto te blijven tot hij weer terug keert. Ik weet niet meer hoe die film heet. Misschien iemand anders?
Jakob the Liar misschien? Hoewel dat gaat over een meisje dat verstopt wordt in het Getto van Warschau.
Afbeelding
Daar heb ik toch zo'n hekel aan, als acteurs in verschillende films zowel Joden als Nazi's spelen.
Haalt de 'realiteitenwaarde' van de film, naar mijn mening, wat meer naar beneden.

Zoals te zien op je afbeelding, zie je een Joodse man staan met een Joods meisje op de arm. Die man speelt echter ook Ernst Hanfstaengl in the film Hitler rise of Evil.
Men moet de waarheid niet verwarren, met de mening van de meerderheid.
Is op zoek naar Duitse foto's, voor in mijn Duits fotoalbum. Verkoop je foto's? PB aub!
sobel
Lid

Bericht door sobel »

Speelt hij geen Albert Speer in de film the rise of hitler?
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
okke
Lid
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Nee, Liev Schrieber speelt Ernst Hanfstaengl in Hitler: The Rise of Evil en speelt Misha in Jakob the Liar.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
wo2-freak
Lid

Bericht door wo2-freak »

Ik heb paar kleine inkopen gedaan...

1 - Battle Of Britain
2 - Sink The Bismarck
3 - The Bluemax
4 - Entrusted
5 - Battleground
6 - Battle Of The Bulge
7 - The McKenzie Break
8 - The Grey Zone
9 - Out Of The Ashes
10 - In Enemy Hands
11 - Varian's War
12 - Edges Of The lord
13 - The Enemy Below

Dit waren de losse dvd's ik had ook nog een paar boxen:

Schindler's List - Limited Edition : Met o.a.: Fotoboek, originele soundtrack, 2 dvd-special edition, een originele zeldzame Senitype van de film.
Der Untergang - Limited Edition : Met o.a.: Special Edition van Der Untergang en 28 Minuten extra nooit vertoonde beelden
Band of Brothers - (5 dvd box)

Dit waren tot nu toe de boxen en losse dvd's. Ik had ook een paar documentaires gekocht:

1 - Forgotten Heroes & (2e dvd) =
2 - Forgotten Volunteers
Ook nog:

World War II Series: WARRIORS:
Met op dvd:
1 - Waffen-SS + Special Operations Executive SOE & Dvd 2 =
2 - The SAS + The Paras and Commandos

Was niet echt goedkoop allemaal maar ja, ik spaar ook gewoon andere dvd's (naast wo2-item verzamelaar, wo2-kenner heb ik ook nog een best grootte dvd-collectie :P ''sorry moest ik nodig zeggen!!")

Van andere dvd's heb ik:

300 aangeschaft
ArjenS
Lid
Gegeven: 1 keer

Bericht door ArjenS »

Band of brothers 8)
DBloc
Lid

Bericht door DBloc »

Het is niet echt een oorlogs film, maar gaat er wel over "The Bunker." Ik weet niet of iemand er van gehoord heeft maar beslist een aanrader om te zien. :)
101st Airborne Division A.K.A “Screaming Eagles”
No Retreat!! COWARDS WILL BE SHOT!!
sobel
Lid

Bericht door sobel »

Een aanrader? Dat vond ik de meest slechte en belabberde film die ik ooit heb gezien! Een duitse soldaat die iets met de duivel temaken heeft, het is gewoon een misselijke film met duitsers die plat engels praten, onwerkelijke acties niets klopt of is gewoon mooi aan deze film! Ik heb hem zelfs weggegeven.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
ArjenS
Lid
Gegeven: 1 keer

Bericht door ArjenS »

Ik vind het ook de meest slechtste oorlogsfilm die ik ooit heb gezien. Het begin was wel leuk. Maar later begon het saai te worden, het op het laatst gewoon helemaal onwerkelijk met zombies uit de grond ofzo :?
Rednas
Lid

Bericht door Rednas »

:roll: Het is ook totaal niet een oorlogsfilm! Het is een horrorfilm en in dat opzicht vond ik hem nog wel leuk. Je denkt eerst dat er allemaal geesten of zombie's zijn, maar uiteindelijk zijn het alleen de soldaten zelf die gewoon door draaien. Echter is een andere film die er sterk op lijkt veel beter, Deathwatch, over een groep Britten die ttv de 1e wereldoorlog in een verlaten loopgraaf (of tenminste, dat denken ze) terecht komen.
sobel
Lid

Bericht door sobel »

Rednas schreef::roll: Het is ook totaal niet een oorlogsfilm! Het is een horrorfilm en in dat opzicht vond ik hem nog wel leuk. Je denkt eerst dat er allemaal geesten of zombie's zijn, maar uiteindelijk zijn het alleen de soldaten zelf die gewoon door draaien. Echter is een andere film die er sterk op lijkt veel beter, Deathwatch, over een groep Britten die ttv de 1e wereldoorlog in een verlaten loopgraaf (of tenminste, dat denken ze) terecht komen.

Vreemd, er komen mensen in nazi uniformen in voor, het speelt zich af in de periode 1940/1945 en het is oorlogsperiode, dat de nadruk niet ligt op ww2 dat is volkomen duidelijk maar het verband tussen dingen klopt van geen kant, zelfs al speelde het in de middeleeuwen af dan had het een lompe film geweest.
DBloc
Lid

Bericht door DBloc »

Nou ik vondt het wel een goeie film.
101st Airborne Division A.K.A “Screaming Eagles”
No Retreat!! COWARDS WILL BE SHOT!!
Plaats reactie