Je nieuwste aankopen - Films

Films, series en documentaires over WOII
Plaats reactie
sobel
Lid

Re: Je nieuwste aankopen - Films

Bericht door sobel »

Wat is je onderbouwing?
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
DBloc
Lid

Bericht door DBloc »

Onderbewouing? Waarom ik hem leuk vondt? De reden?
101st Airborne Division A.K.A “Screaming Eagles”
No Retreat!! COWARDS WILL BE SHOT!!
sobel
Lid

Bericht door sobel »

ja
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
DBloc
Lid

Bericht door DBloc »

De hele mooie intro,(dat ze in dat woud lopen) en dan zo snel mogelijk naar de bunker lopen,geldt ook voor die andere man schappen die er later nog achter aan komen. Dat stukje ondergronds vindt ik wel stom, want ze schieten elkaar neer omdat ze verward raken, en schietgraag op alles wat ze zien. Waarom riepen ze elkaar niet? Of hadden ze een herkennings geluid,licht E.D.

Ook de flashbacks vindt ik mooi, waarom werden Deserteurs vermoordt? ik weet dat het wel zo was bij de russen,.. maar ook bij de amerikanen en engelsen weet ik niet.

En ja dat laatste stukje, dat die jonge Duitse jongen met een doekje stond te zwaaien van overgave, en aan de andere kant het bos, waar de amerikanen gebukt uit kwamen lopen.

zoiets ongeveer. greetsZz pieter
Jasper J
Lid

Bericht door Jasper J »

Thin red line gekregen wat een slecht film begng gaat nog wel,ik vind het verhaal zo verschrikkelijk langdradig een dikke nee van mij.

mvg
Aude Audenda
okke
Lid
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Jasper J schreef:Thin red line gekregen: wat een slecht film. Begin gaat nog wel. Ik vind het verhaal zo verschrikkelijk langdradig. Een dikke nee van mij.
Dat vond ik juist een erg mooie film. Dat-ie niet snel gaat (na het begin) stoorde mij niet.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Cas
Lid

Bericht door Cas »

Ik vond the tin red line helemaal niks !
Adoptant van:
T/5 Raymond Leon Miller 327th Glider Infantry Regiment 101st Airborn Division
Sgt Kurt Franzman 28th Inf. Reg 8th Infantry Division
John S. Williams 120th Inf. Reg 30th Infantry Division
Harrold Rogers 119th Inf. Reg 30th Infantry Division
Jasper J
Lid

Bericht door Jasper J »

okke schreef:
Jasper J schreef:Thin red line gekregen: wat een slecht film. Begin gaat nog wel. Ik vind het verhaal zo verschrikkelijk langdradig. Een dikke nee van mij.
Dat vond ik juist een erg mooie film. Dat-ie niet snel gaat (na het begin) stoorde mij niet.

Hahaha smaken verschillen gelukkig ,ik hou van films met een best wel snel verloop dat had deze duidelijk niet :lol:
Aude Audenda
DBloc
Lid

Bericht door DBloc »

Archangel, ook een mooi film, gaat over de Memoires van Stalin wat uiteindelijk iets anders blijkt te zijn volgens mij, vindt het in de verloop van de film een beetje verwarrend.
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Re:

Bericht door asjemenou »

Lucky-Angel schreef:
Lucky-Angel schreef:Enemy at the gate
The longest day
Hart's war
Deze had ik dus gekocht

Afbeelding
The longest day blijft een mooie film ondanks de fouten die er in zitten. Voor die tijd (zestiger jaren) zeker een spectaculaire film. Ook wanneer je bedenkt dat er in de film veel Hollywood grootheden meespeelden.
Enemy at the gates vind ik minder. Zeker wat het verhaal betreft. De film laat dan ook de Amerikaanse visie op de slag om Stalingrad zien (namen zij deel aan deze slag dan?). Zelfs de DVD box inlay klopt niet. Ik heb nog nooit van een Mosin Nagant gehoord met een linkse grendel. Maar goed, dit zal de grafisch ontwerper wel beter zijn uitgekomen. De Duitse filmvariant "Stalingrad" vind ik beter.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
karell
Lid

Bericht door karell »

hallo, ik zag even de discussie over 'the bunker', ik meot zeggen dat ik hem niet heb gezien, dus kan er niet over oordelen.
maar als de vergelijking wordt getrokken met deathwatch, kan het best een goede film zijn. Het is moeilijjk een film te maken
waarin de psychologische kant van de soldaat als metafoor naar voor komt, ik moest aan deathwatch ook wennen, maar vond het een 'mooie' (voor in hoeverre je zoiets mooi mag of kan noemen, maar jullie begrijpen mij wel) metafoor. Dat hier aspecten soms historisch niet helemaal kloppen, is voor een film minder erg, omdat dat niet helemaal de bedoeling is. Maar wat ik zo hoor over duiveels en dergleijjkke lijjkt 'the bunker' mij helemaal niks. Maar je weet niet.

btw. dat ik zeg dat het voor zo'n soort film niet helemaal historisch hoeft te kloppen, wil niet zeggen dat ik me daar niet aan stoor! maar daar zullen er meer heir op dit forum last van hebben. maar gewoon verstand op nul, en kijken maar!
asjemenou

Bericht door asjemenou »

karell schreef:...maar gewoon verstand op nul, en kijken maar!...
Dat is 'm nu juist het probleem. Dat moet je vandaag de dag al teveel als televisiekijker. Maar ieder z'n meug hoor.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
karell
Lid

Bericht door karell »

asjemenou schreef:
karell schreef:...maar gewoon verstand op nul, en kijken maar!...
Dat is 'm nu juist het probleem. Dat moet je vandaag de dag al teveel als televisiekijker. Maar ieder z'n meug hoor.
oja? leg uit....

ik denk dat je zoveel keus hebt deze dagen dat je zelf verantwoordelijjk bent als je tv-programma's kijjkt waarbij verstand op nul moet. Ik moet toegeven dat er veel onzin tv is zoals 'de gouden kooi', maar er zijn alternatieven....
asjemenou

Bericht door asjemenou »

karell schreef: oja? leg uit....
Zo'n 23 jaar geleden was ik voor het eerst op bezoek bij m'n familie in de Verenigde Staten. Ik heb daar toen ook wel TV gekeken. Men had daar toen al reclameblokken tussen de films/televisieprogramma's door. Ik werd er vreselijk moe van. Toen dacht ik bij mijzelf; "Gelukkig hebben we dat in Nederland niet." Inmiddels is dit ook in Nederland niet anders. Het heeft er bij mij alleen maar toe geleid dat ik steeds minder TV ben gaan kijken. Het NOS journaal kijk ik dan wel en momenteel volg ik de serie "In Europa" en voor de rest volg ik niets. Een programma als "Idols" volg ik dus ook niet, maar toch weet ik wie de winnares is. Zover gaat het dus. Of je het nu wilt of niet, je krijgt het van alle kanten te horen. Een mooi woord voor in de Van Dale; mediamoeheid!

Maar gelukkig is er nog zo iets als een videorecorder/DVD speler. Dan kan je iets kijken wanneer het jou uitkomt, en zonder reclameblokken.
wo2-freak
Lid

Bericht door wo2-freak »

Wat een gezeik allemaal, het gaat over ''Je nieuwst aankopen''. Wil je discusseren over films? Dan weet ik nog een leuke site: http://www.moviemeter.nl

Ik heb de afgelopen tijd, de volgende OORLOGSFILMS gekocht:
1 - The Thin Red Line
Guadalcanal
The African Queen
Casablanca
The Great Escape
Letters From Iwo Jima
[/b]

Dat waren ze!
Plaats reactie