Je nieuwste aankopen - Films

Films, series en documentaires over WOII
Plaats reactie
Mr Mojo Risin
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 8 keer

Re: Je nieuwste aankopen - Films

Bericht door Mr Mojo Risin »

2 weken geleden het 1ste seizoen van 'Secret Army' gekocht. Fantastische reeks! Hopelijk zijn de andere 2 seizoenen ook snel beschikbaar.
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
Bachrah
Lid

Bericht door Bachrah »

Wel nieuw, niet gekocht maar gedownload. Het is maar een mof. Een nederlandse docu over de Duitse soldaat Karl Heinz Rosch die in in goirle tijdens ww2 2 nerderlandse kinderen heeft gered. Deze docu is ooit bij de EO uitgezonden.
Sjoerd
Lid

Bericht door Sjoerd »

Is dat die documentaire van Netwerk, over die Duitse soldaat die een kind had gered ofzo?
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Rick de G.
Lid

Bericht door Rick de G. »

Volgens mij zijn ze ook bezig met een standbeeld voor de beste man.
Grenadier Markus Schenk
fallschirmjager
Lid

Bericht door fallschirmjager »

jah wel al een tijdje terug maar
mss ouwe bekende voor de meeste

the LONGEST DAY
wo2-freak
Lid

Bericht door wo2-freak »

Ik zal binnenkort wel even een lijst plaatsen met een groot deel van mijn oorlogsfilms :)
Mr Mojo Risin
Lid

Nadat ik hem lang in bezit had opgenomen van tv heb ik me onlangs 'Das Boot' The original extended version aangeschaft. 5 uur film en dus veel meer beeldmateriaal waardoor het verhaal nog beter te begrijpen wordt. Heel goede film.
Verder nog 'Patton' met George C. Scott en de eerste 2 seizoenen van 'Allo 'Allo in mijn bezit gekregen.
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
fallschirmjager
Lid

[quote="paratrooper"]Nadat ik hem lang in bezit had opgenomen van tv heb ik me onlangs 'Das Boot' The original extended version aangeschaft. 5 uur film en dus veel meer beeldmateriaal waardoor het verhaal nog beter te begrijpen wordt. Heel goede film.

klopt vind ik ook wel een schitterende film en het sleept je mee in het verhaal...
Bram.T.
Lid

Bericht door Bram.T. »

fallschirmjager schreef:
paratrooper schreef:Nadat ik hem lang in bezit had opgenomen van tv heb ik me onlangs 'Das Boot' The original extended version aangeschaft. 5 uur film en dus veel meer beeldmateriaal waardoor het verhaal nog beter te begrijpen wordt. Heel goede film.

klopt vind ik ook wel een schitterende film en het sleept je mee in het verhaal...
duitsers die ITS A LONG WAY TO TIPPERARY zingen klinkt logisch :P
"You can manufacture weapons and you can purchase ammunition, but you can't buy valor and you can't pull heroes off an assembley line"
http://www.35thinfantrydivisionbelgium.be/
fallschirmjager
Lid

SPEARHEAD schreef:
fallschirmjager schreef:
paratrooper schreef:Nadat ik hem lang in bezit had opgenomen van tv heb ik me onlangs 'Das Boot' The original extended version aangeschaft. 5 uur film en dus veel meer beeldmateriaal waardoor het verhaal nog beter te begrijpen wordt. Heel goede film.

duitsers die ITS A LONG WAY TO TIPPERARY zingen klinkt logisch :P
jah er kunnen mss wel een paar fouten in voorkomen :)
maar voor de rest is het wel een vrij goed geslaagde film ... :P
Mr Mojo Risin
Lid

Volgens mij is dit geen fout maar hadden ze het plaatje gewoon in hun bezit en draaiden ze het om wat te lachen met de Engelsen ofzoiets. Voor mij klinkt het aannemelijk. Indien je zeker wilt zijn zul je het boek moeten lezen waarop de film gebaseerd is.
fallschirmjager
Lid

paratrooper schreef:Volgens mij is dit geen fout maar hadden ze het plaatje gewoon in hun bezit en draaiden ze het om wat te lachen met de Engelsen ofzoiets. Voor mij klinkt het aannemelijk. Indien je zeker wilt zijn zul je het boek moeten lezen waarop de film gebaseerd is.
ah er is een boek van?
ok zal eens op zoek gaan lijk me dan wel eens leuk
om dingen te lezen die je in de film niet te zien krijgt .....
dit komt vrij vaak voor...
Bram.T.
Lid

Bericht door Bram.T. »

paratrooper schreef:Volgens mij is dit geen fout maar hadden ze het plaatje gewoon in hun bezit en draaiden ze het om wat te lachen met de Engelsen ofzoiets. Voor mij klinkt het aannemelijk. Indien je zeker wilt zijn zul je het boek moeten lezen waarop de film gebaseerd is.
ik denk dat ze beginnen te zingen zonder plaatje.
de duitsers praten ook alleen maar engels in de film misschien ligt het daaraan
"You can manufacture weapons and you can purchase ammunition, but you can't buy valor and you can't pull heroes off an assembley line"
http://www.35thinfantrydivisionbelgium.be/
Charly1975
Lid

Bericht door Charly1975 »

SPEARHEAD schreef:
ik denk dat ze beginnen te zingen zonder plaatje.
de duitsers praten ook alleen maar engels in de film misschien ligt het daaraan
Volledig off-topic maar toch wat meer info over het liedje "It's a long way to Tipperary"
Het nummer is geschreven in 1912 door Jack Judge. Het nummer werd door Ierse soldaten ten tijde van WO I als marslied gebruikt. Wat later in de Eerste Wereldoorlog werd het nummer ook 'bekend' onder de overige soldaten aan beide zijden van het front. Het nummer was ten tijde van WO II dus allang bekend onder de Duitsers.

De werkelijke reden waarom juist dat nummer op dat moment in Das Boot wordt gezongen is mij niet duidelijk. Ik kan het niet vinden op internet :wink:

http://homepage.tinet.ie/~tipperaryfame/longway1.htm
We're fools to make war
On our brothers in arms

(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Peter
Lid
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

WALL-E. 8) Géén oorlogsfilm, maar wél erg mooi! Het zijn ware kunstenaars, daar bij Pixar!
Daar is 'ie weer!
Plaats reactie