Net5 verpest Schindlers List
- Tim Y.
- Lid
Jah, dat komt omdat top-films langer dan 1 uur 30 minuten duren... Als een film de uitzendtijd van HvN (ruim) overlapt, onderbreken ze hem gewoon. Vraag maar aan iemand van SBS zelf...
En ik vind niet dat omdat Shindler's list in amerika toevallig wel zonder onderbrekingen is uitgezonden (op 1 zender, heb je überhaupt enig idee hoeveel zenders ze daar hebben...??? Juist, en SHindler's list is daar meerdere malen vertoond...) het hier opeens ook moet. Zeuren wij europeanen niet altijd dat we ons juist moeten distancieëren van de VS??
Ja, hij is verschrikkelijk indrukwekkend, ja, zo'n film zie ik PERSOONLIJK ook liever zonder onderbrekingen. Maar ik vind dus wel dat SBS zelf mag bepalen of ze de film al dan niet onderbreken. Ik ben allang blij dat zo'n B-zender zo'n A-film uitzendt, dan zien ook de mensen die hem anders nooit zouden zien hem ook.
**edit** ik zie net dat het Net5 was, een A-zender dus. Mogen ze het nog steeds zelf bepalen, om bovengenoemde redenen!
En inderdaad, waarom mag Uprising, Saving Private Ryan en Bridge over the river Kwai wél met reclame uitgezonden worden? Wie bepaalt wanneer zoiets dan wel goed is? Jij niet, dat weet ik wel.
En vergeet niet: Film is kunst, en kunst is zowat het persoonlijkste wat er bestaat. Jij kan dus niet zeggen dat zoiets schandalig is omdat het zo'n goede film is. Pas als een film een bepaalde boodschap verkeerd uitbeeldt (zich een doel stelt en die op de onjuiste wijze realiseert of probeert te realiseren, zoals bv. het gebruik van histirische voertuigen en uniformen die al dan niet kloppen) kun je terecht commentaar leveren.
/Sbf.Koch
En ik vind niet dat omdat Shindler's list in amerika toevallig wel zonder onderbrekingen is uitgezonden (op 1 zender, heb je überhaupt enig idee hoeveel zenders ze daar hebben...??? Juist, en SHindler's list is daar meerdere malen vertoond...) het hier opeens ook moet. Zeuren wij europeanen niet altijd dat we ons juist moeten distancieëren van de VS??
Ja, hij is verschrikkelijk indrukwekkend, ja, zo'n film zie ik PERSOONLIJK ook liever zonder onderbrekingen. Maar ik vind dus wel dat SBS zelf mag bepalen of ze de film al dan niet onderbreken. Ik ben allang blij dat zo'n B-zender zo'n A-film uitzendt, dan zien ook de mensen die hem anders nooit zouden zien hem ook.
**edit** ik zie net dat het Net5 was, een A-zender dus. Mogen ze het nog steeds zelf bepalen, om bovengenoemde redenen!
En inderdaad, waarom mag Uprising, Saving Private Ryan en Bridge over the river Kwai wél met reclame uitgezonden worden? Wie bepaalt wanneer zoiets dan wel goed is? Jij niet, dat weet ik wel.
En vergeet niet: Film is kunst, en kunst is zowat het persoonlijkste wat er bestaat. Jij kan dus niet zeggen dat zoiets schandalig is omdat het zo'n goede film is. Pas als een film een bepaalde boodschap verkeerd uitbeeldt (zich een doel stelt en die op de onjuiste wijze realiseert of probeert te realiseren, zoals bv. het gebruik van histirische voertuigen en uniformen die al dan niet kloppen) kun je terecht commentaar leveren.
/Sbf.Koch
-
- Lid
Ja, maar schindlers list duurd iets van 2,5 uur of iets dergelijks. En dan om het half uur pauze betekend wel 4 á 5 keer die rotreclame wat gauw een minuut of 8 duurd!Sbf.Koch schreef:Jah, dat komt omdat top-films langer dan 1 uur 30 minuten duren... Als een film de uitzendtijd van HvN (ruim) overlapt, onderbreken ze hem gewoon. Vraag maar aan iemand van SBS zelf...
/Sbf.Koch
-
- Lid
reclame is zowieso ranzig en stupide, beste tv komt nog altijd van de BBC en zonder reclame.
Ik betaal liever extra geld voor een goede zender zonder reclame dan nog meer comerciele rotzooi.
Daarnaast is degene bij de commericiele zenders die de reclameblokken plaatst een eerste klas randdebiel want waar ze er in het buitenland rekening mee houden waar reclame het best past gooit onze jan met de korte achternaam de reclame er gewoon hupsakee doorheen.
Gaan er net mensen naar de gaskamer?
Ah even reclame, we zien wel hoe het verder gaat.
Ipv dus even nadenken en een passende plek zoeken...
Films onderbreken door reclame, ik heb het nooit begrepen en altijd vreselijk gevonden.
Commerciele zenders kijk ik dus eigenlijk nooit, ik kijk er nooit iets uit want zodra reclame komt ben ik weg.
Wat ik ook niet begrijp is het 'stickertje', oftwel het logo van de zender bovenaan in je scherm.
Dat we dat zonder morren hebben toegestaan...ongelovelijk.
Ik erger me er suf aan en als die schoften domme teksten gaan laten zien over domino day, voetbal of iets anders achterlijks...dan krijg ik moordneigingen...
Ik betaal liever extra geld voor een goede zender zonder reclame dan nog meer comerciele rotzooi.
Daarnaast is degene bij de commericiele zenders die de reclameblokken plaatst een eerste klas randdebiel want waar ze er in het buitenland rekening mee houden waar reclame het best past gooit onze jan met de korte achternaam de reclame er gewoon hupsakee doorheen.
Gaan er net mensen naar de gaskamer?
Ah even reclame, we zien wel hoe het verder gaat.
Ipv dus even nadenken en een passende plek zoeken...
Films onderbreken door reclame, ik heb het nooit begrepen en altijd vreselijk gevonden.
Commerciele zenders kijk ik dus eigenlijk nooit, ik kijk er nooit iets uit want zodra reclame komt ben ik weg.
Wat ik ook niet begrijp is het 'stickertje', oftwel het logo van de zender bovenaan in je scherm.
Dat we dat zonder morren hebben toegestaan...ongelovelijk.
Ik erger me er suf aan en als die schoften domme teksten gaan laten zien over domino day, voetbal of iets anders achterlijks...dan krijg ik moordneigingen...
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht"
HM van Randwijk 1909-1966
-
- Lid
wel schandelijk, net als andere gevoelige films en films in het algemeen.Boroskov schreef:Waarom zou Schindler's List niet onderbroken mogen worden door reclames en een film als The Grey Zone of Uprising wel? Niemand die daar ophef over maakt. Je kan moeilijk alle films die betrekking hebben op, of verhalen over vervolgden ontdoen van reclame; tv-zenders moeten nu eenmaal ook hun geld verdienen om de uitzendrechten van een film als Schindler's List te kunnen kopen. Jammer: ja, schandelijk: nee.
reclame in films is gewoon geen goed idee en zou niet moeten mogen.
Geef mij maar de BBC en desnoods filmnet.
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht"
-
- Lid
Dan betaal ik er liever voor.koen-m schreef:ik zou zeggen wees maar blij met die ''cententrekkers van die commerciële zenders'' want zonder reclame moet jij ervoor betalen zoals kanaal + nouw doe mij dan maar liever een reclame blokje
Ik kijk die films dan dus ook niet op commerciele zenders, dan maar de dvd, in de cinema of op een goede zender.
- Boroskov
- Lid
Zodra je een film kijkt op één van de commerciele zenders, betekend dat dat je gebruik maakt van een door hun verleende dienst/product (hoe je het ook wilt noemen). Aangezien het de bedoeling is van commerciele zenders om geld te verdienen, zenden zij in uiteraard reclame uit. Het is ondoenlijk voor zenders om criteria op te stellen wanneer wel en wanneer geen reclame uit te zenden. Schindler's List is een hele 'gevoelige' film, ....Lassie ook voor sommigen.... Daarnaast is reclame uitgezonden op tv zeer succesvol; het is niet voor niets dat bedrijven tienduizenden euro's aan een reclamespotje uitgeven.
Hic manebimus optime
-
- Lid
ja natuurlijk, film en tv is mijn vak dus ik begrijp hoe het werkt en waarom ze het doen.
Desalnietemin haat ik het en vind ik het onbegrijpelijk hoe ze in sommige gevallen enorm ongevoelig zijn met wanneer ze reclame plaatsen.
Schindlers list valt niet te vergelijken met lassie maar zelfs bij het uitzenden van lassie plaats je geen relcameblok midden in een zielige scene.
Desalnietemin haat ik het en vind ik het onbegrijpelijk hoe ze in sommige gevallen enorm ongevoelig zijn met wanneer ze reclame plaatsen.
Schindlers list valt niet te vergelijken met lassie maar zelfs bij het uitzenden van lassie plaats je geen relcameblok midden in een zielige scene.
- Nick
- Lid
-
- Lid
Zo'n lullige onderbreking bij bijvoorbeeld een scéne van de gaskamer word een cliffhanger genoemdNick schreef:Ja maar weet je wat het is, publieke omroepen zoals Nederland 1 krijgen geld van de overheid.
Commerciele zenders zoals SBS 6, Net 5 en de rest krijgen dit niet, zij moeten zich dmv reclame 'draaiend' houden. Daar verdienen deze zenders geld mee.

Groeten R.
Felix in columna sedet et cogitat: carpe diem.
Felix in columna sedet et cogitat: carpe diem.
Sorry hoor marloes maar je verkondigt je eigen frustratie en 'haat' (:lol:) nu al ware het de enige waarheid. In die zin, je laat duidelijk je anti-commerciële gevoelens blijken, iets waar het feitelijk helemaal niet om gaat in deze discussie. Het gaat hier om het al dan niet onderbreken van een al dan niet aangrijpende film, en of dit nu reclame is of hart van nederland, dat staat buiten deze discussie.
Verder vind ik het raar dat je de commercie zo verschrikkelijk haat. Ten eerste ben je niet gedwongen naar zo'n zender te kijken. Vergeet asjeblieft niet dat de enige reden waarom iedere zender buiten Nederland 1, 2 en 3 deze films überhaupt kan draaien, deze irritante reclameblokken is. Want, zoals jij moet weten, ze krijgen geen subsidie en ook zul je wel een idee hebben wat uitzendrechten kosten...
En omdat de Jan met de lange achternaam in engeland de film niet onderbreekt (wat op de BBC overigens doodnormaal is, het is een publieke zender) wil niet zeggen dat Jan in nederland opeens een korte achternaam heeft omdat hij het wel doet. Please keep in mind dat het 2 totaal verschillende soorten zenders zijn!
Tot slot, wat ik al eerder aangaf, vind ik het absoluut vreemd dat mensen 'Shindler's List' opeens dé film vinden die niet onderbroken mag worden, alleen omdat de film een zo beladen thema uitbeeldt. Iemand die er van baalt dat Band of Brothers onderbroken wordt heeft, volgens jullie, ook gelijk. Ja toch??
Verder vind ik het raar dat je de commercie zo verschrikkelijk haat. Ten eerste ben je niet gedwongen naar zo'n zender te kijken. Vergeet asjeblieft niet dat de enige reden waarom iedere zender buiten Nederland 1, 2 en 3 deze films überhaupt kan draaien, deze irritante reclameblokken is. Want, zoals jij moet weten, ze krijgen geen subsidie en ook zul je wel een idee hebben wat uitzendrechten kosten...
En omdat de Jan met de lange achternaam in engeland de film niet onderbreekt (wat op de BBC overigens doodnormaal is, het is een publieke zender) wil niet zeggen dat Jan in nederland opeens een korte achternaam heeft omdat hij het wel doet. Please keep in mind dat het 2 totaal verschillende soorten zenders zijn!
Tot slot, wat ik al eerder aangaf, vind ik het absoluut vreemd dat mensen 'Shindler's List' opeens dé film vinden die niet onderbroken mag worden, alleen omdat de film een zo beladen thema uitbeeldt. Iemand die er van baalt dat Band of Brothers onderbroken wordt heeft, volgens jullie, ook gelijk. Ja toch??
-
- Lid
?Sbf.Koch schreef:Sorry hoor marloes maar je verkondigt je eigen frustratie en 'haat' (:lol:) nu al ware het de enige waarheid.
Het gaat om onderbreken van films voor reclame, daar heeft commercie van alles mee te maken.In die zin, je laat duidelijk je anti-commerciële gevoelens blijken, iets waar het feitelijk helemaal niet om gaat in deze discussie.
Ik heb overigens niets tegen commercie, zolang het maar niet te ranzig word en dat is het nu.
Met minder reclame kunnen ze de prijs van reclame omhoogschroeven en zo met alleen reclame voor en na de film net zoveel verdienen, maar dat durven ze niet.
Het probleem is in 99% vd gevallen reclame.Het gaat hier om het al dan niet onderbreken van een al dan niet aangrijpende film, en of dit nu reclame is of hart van nederland, dat staat buiten deze discussie.
Nee hoor, het is de manier waarop die rotzooi door de programmas heen geplakt word.Verder vind ik het raar dat je de commercie zo verschrikkelijk haat.
Ja duh!Ten eerste ben je niet gedwongen naar zo'n zender te kijken.
Dat doe ik dus ook niet, maar dat betekend nog niet dat ik niet boos mag zijn over de manier waarop zijn bepaalde dingen doen.
Goed punt, weg met de reclameblokken en weg met die slechte zenders, dan ben ik dubbel tevreden.Vergeet asjeblieft niet dat de enige reden waarom iedere zender buiten Nederland 1, 2 en 3 deze films überhaupt kan draaien, deze irritante reclameblokken is.
Klopt en dus moeten ze vooral reclame blijven gebruiken maar niet tijdens films.Want, zoals jij moet weten, ze krijgen geen subsidie en ook zul je wel een idee hebben wat uitzendrechten kosten...
John bedoel jeEn omdat de Jan met de lange achternaam in engeland

Ja natuurlijk, de ene goed, de ander slecht.de film niet onderbreekt (wat op de BBC overigens doodnormaal is, het is een publieke zender) wil niet zeggen dat Jan in nederland opeens een korte achternaam heeft omdat hij het wel doet. Please keep in mind dat het 2 totaal verschillende soorten zenders zijn!
Ik vind publieke tv veel beter, ookal breekt mijn hart als de BBC in een film snijd of onderbreekt voor nieuws....

En ik vind iedereen die een film onderbreekt voor wat extra centen zeker iemand met een korte achternaam, in Engeland hebben ze ook commerciele zenders, jakkie bah.
Zeker weten!Tot slot, wat ik al eerder aangaf, vind ik het absoluut vreemd dat mensen 'Shindler's List' opeens dé film vinden die niet onderbroken mag worden, alleen omdat de film een zo beladen thema uitbeeldt. Iemand die er van baalt dat Band of Brothers onderbroken wordt heeft, volgens jullie, ook gelijk. Ja toch??
Met het verschil dat BoB gemaakt is voor tv en dus op verschillende plaatsen speciaal zoo gemaakt is voor een recame onderbreking...dat de commerciele hier in holland daar niet op letten is juist het probleem.
Is er een mooie afgeronde scene waar reclame perfect zou passen...krijgen wij pas de reclame voor tampons en de happymeal midden in de scene waarbij het concentratiekamp bevrijd werdt...
Overigens vind ik dat alle speelfilms ononderbroken uitgezonden moeten worden, maar ja het is me vak dus dat is natuurlijk een beroepsdeformatie.
maar het is logisch dat mensen minder boos worden om reclame tijdens een of andere B-film dan midden in scenes over concentratiekampen.