Net5 verpest Schindlers List
Goed, als ik jou begrijp wil je terug naar de jaren '70 en het publieke stelsel een monopolie geven op de TV-markt. Jij wilt dus alle zenders, van RTL4 tot en met 'ten' uit de lucht halen, alleen omdat zij reclames plaatsen wanneer het hen uitkomt. Het kan aan mij liggen, maar Nederland 1, 2 en 3 het alleenrecht op uitzenden geven lijkt me geen goed idee en ik hoef denk ik ook niet uit te leggen waarom.
Vreemd, dat jij als tv-iets (weet niet wat je bent maar je doet iets in de tv-wereld) beweert dat ze hun reclame-prijzen maar moeten verhogen zodat ze films niet hoeven te onderbreken. Ik snap dus niet dat je niet door hebt dat het grootste deel van de inkomsten juist uit die reclame-blokken komen omdat juist tijdens films mensen zitten te kijken. Zouden ze dit afschaffen en alleen voor en na films reclames gaan uitzenden kun je er de donder op zeggen dat de prijzen vervier-voudigen en een heel groot deel van de bedrijven/instanties meteen afhaken omdat het dan niet meer rendabel is. Vervolgens zijn de zenders gedwongen om B en C-films in te kopen en op het niveau van RTL5 terecht komen. Dit betekent, gegarandeerd, het instorten van de nederlandse tv-wereld en kun je er de donder op zeggen dat we voortaan alleen maar filmhuis-films te zien krijgen op ons oh-zo-geliefde publieke stelsel, aangezien zij de enigen zullen zijn die geen financieele zorgen hebben. Willen ze, net als de BBC, andere films gaan uitzenden dan moet dus de subsidie omhoog en gaan wij, de kijkers, dit voelen in onze portemonnee. Andere oplossing is dan reclames tussendoor, en dan zijn we weer terug bij af.
Ja, prima idee Marloes, die reclames afschaffen... Je hebt blijkbaar geen idee hoe de commercieele wereld in elkaar zit, óf de manier waarop je er naar kijkt is rood gekleurd (you know what I mean).
Vreemd, dat jij als tv-iets (weet niet wat je bent maar je doet iets in de tv-wereld) beweert dat ze hun reclame-prijzen maar moeten verhogen zodat ze films niet hoeven te onderbreken. Ik snap dus niet dat je niet door hebt dat het grootste deel van de inkomsten juist uit die reclame-blokken komen omdat juist tijdens films mensen zitten te kijken. Zouden ze dit afschaffen en alleen voor en na films reclames gaan uitzenden kun je er de donder op zeggen dat de prijzen vervier-voudigen en een heel groot deel van de bedrijven/instanties meteen afhaken omdat het dan niet meer rendabel is. Vervolgens zijn de zenders gedwongen om B en C-films in te kopen en op het niveau van RTL5 terecht komen. Dit betekent, gegarandeerd, het instorten van de nederlandse tv-wereld en kun je er de donder op zeggen dat we voortaan alleen maar filmhuis-films te zien krijgen op ons oh-zo-geliefde publieke stelsel, aangezien zij de enigen zullen zijn die geen financieele zorgen hebben. Willen ze, net als de BBC, andere films gaan uitzenden dan moet dus de subsidie omhoog en gaan wij, de kijkers, dit voelen in onze portemonnee. Andere oplossing is dan reclames tussendoor, en dan zijn we weer terug bij af.
Ja, prima idee Marloes, die reclames afschaffen... Je hebt blijkbaar geen idee hoe de commercieele wereld in elkaar zit, óf de manier waarop je er naar kijkt is rood gekleurd (you know what I mean).
- Harro
- Lid
Sbf.Koch schreef:Goed, als ik jou begrijp wil je terug naar de jaren '70 en het publieke stelsel een monopolie geven op de TV-markt. Jij wilt dus alle zenders, van RTL4 tot en met 'ten' uit de lucht halen, alleen omdat zij reclames plaatsen wanneer het hen uitkomt.
Dat zegt ze toch helemaal niet?Sbf.Koch schreef:Ja, prima idee Marloes, die reclames afschaffen... Je hebt blijkbaar geen idee hoe de commercieele wereld in elkaar zit, óf de manier waarop je er naar kijkt is rood gekleurd (you know what I mean).

Waar heeft ze het over het afschaffen van reklame of het uit de lucht halen van zenders?marloes schreef:Het gaat om onderbreken van films voor reclame, daar heeft commercie van alles mee te maken. Ik heb overigens niets tegen commercie, zolang het maar niet te ranzig word en dat is het nu.

De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
- Harro
- Lid
Nou, hier heeft ze het over het afschaffen van reclames tijdens films, iets waar de hele discussie om draait!Harro schreef: Waar heeft ze het over het afschaffen van reklame of het uit de lucht halen van zenders?
Het uit de lucht halen van de zenders is nodig als de inkomsten met 50% verminderen, dat heet een logisch gevolg... Zeker aangezien de commercieele zenders het nu al moeilijk hebben met hun financieen. Ontneem ze de (zeer grote) inkomsten van film-reclameblokken en ze hebben geen poot meer om op te staan. Zo simpel is het.Overigens vind ik dat alle speelfilms ononderbroken uitgezonden moeten worden
-
- Lid
Ik zou al die zenders niet missen.Sbf.Koch schreef:Goed, als ik jou begrijp wil je terug naar de jaren '70 en het publieke stelsel een monopolie geven op de TV-markt. Jij wilt dus alle zenders, van RTL4 tot en met 'ten' uit de lucht halen, alleen omdat zij reclames plaatsen wanneer het hen uitkomt. Het kan aan mij liggen, maar Nederland 1, 2 en 3 het alleenrecht op uitzenden geven lijkt me geen goed idee en ik hoef denk ik ook niet uit te leggen waarom.
Overigens heb ik alleen een probleem met het plaatsen van reclame midden in speelfilms...
Nee hoor, vroeger gind het nog heel redelijk met die commercielen toen ze 'slechts' 1 of 2 maal een film onderbroken.Vreemd, dat jij als tv-iets (weet niet wat je bent maar je doet iets in de tv-wereld) beweert dat ze hun reclame-prijzen maar moeten verhogen zodat ze films niet hoeven te onderbreken. Ik snap dus niet dat je niet door hebt dat het grootste deel van de inkomsten juist uit die reclame-blokken komen omdat juist tijdens films mensen zitten te kijken. Zouden ze dit afschaffen en alleen voor en na films reclames gaan uitzenden kun je er de donder op zeggen dat de prijzen vervier-voudigen en een heel groot deel van de bedrijven/instanties meteen afhaken omdat het dan niet meer rendabel is. Vervolgens zijn de zenders gedwongen om B en C-films in te kopen en op het niveau van RTL5 terecht komen.
Het gaat erom dat ze meer en meer winst willen maken en daardoor geen zier meer geven om wat ze uitzenden.
Nee hoor, zonder die commercielen zakt de boel niet in.Dit betekent, gegarandeerd, het instorten van de nederlandse tv-wereld
Eh dat doet het publieke stelsel nu ook niet alleen maar en de BBC al zeker niet.en kun je er de donder op zeggen dat we voortaan alleen maar filmhuis-films te zien krijgen op ons oh-zo-geliefde publieke stelsel,
Lijkt me perfect, meer geld, hogere kwaliteit, minder rotzooi.aangezien zij de enigen zullen zijn die geen financieele zorgen hebben. Willen ze, net als de BBC, andere films gaan uitzenden dan moet dus de subsidie omhoog en gaan wij, de kijkers, dit voelen in onze portemonnee. Andere oplossing is dan reclames tussendoor, en dan zijn we weer terug bij af.
Invoeren die hap.
Eh...reclames afschaffen?Ja, prima idee Marloes, die reclames afschaffen...
Die midden in films ja, graag.
Ah dus omdat je iets commercieels niet leuk vind ben je gelijk een rooie?Je hebt blijkbaar geen idee hoe de commercieele wereld in elkaar zit, óf de manier waarop je er naar kijkt is rood gekleurd (you know what I mean).
Beetje simplistisch.
Ik weet prima hoe de film en tv wereld in elkaar steekt, weet hoe de commercie werkt, heb zelfs voor een reclamebureau gewerkt.
Dat betekend nog niet dat ik alles maar prima vind dat de commercielen doen met hun zendtijd.
Hoe dan ook, zaai onderwerp reclame.
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht"
HM van Randwijk 1909-1966
Ik zei niet dat je een rooie bent, ik zei dat je dit onderwerp (commerciele zenders) met een rode bril bekijkt (rood getint, niet rood).
Het overgrote deel van de Nederlanders is erg blij met de commerciële zenders (zeker omdat er zenders als Net5 en RTL4 zijn). Ja, het ten onder gaan van de commercieele zenders betekent wel de ondergang van de TV-wereld in Nederland omdat alleen Ned 1, 2 en 3 zou betekenen dat we weer terug bij af zijn en de Regering grote invloed kan blijven uitoefenen over wat wij al dan niet te zien krijgen (denk alleen al aan het idee van mevrouw van der Laan).
Werkelijk onvoorstelbaar dat je blij zult zijn als de comercieele zenders op de fles gaan, ze zijn verschrikkelijk belangijk in het verschaffen van zowel actualiteiten als entertainment (incl. films) en dit is iets wat we gewoonweg niet kunnen missen, want je weet donders goed dat Ned 1, 2 en 3 deze taken simpelweg niet in hun eentje aankunnen.
Het overgrote deel van de Nederlanders is erg blij met de commerciële zenders (zeker omdat er zenders als Net5 en RTL4 zijn). Ja, het ten onder gaan van de commercieele zenders betekent wel de ondergang van de TV-wereld in Nederland omdat alleen Ned 1, 2 en 3 zou betekenen dat we weer terug bij af zijn en de Regering grote invloed kan blijven uitoefenen over wat wij al dan niet te zien krijgen (denk alleen al aan het idee van mevrouw van der Laan).
Werkelijk onvoorstelbaar dat je blij zult zijn als de comercieele zenders op de fles gaan, ze zijn verschrikkelijk belangijk in het verschaffen van zowel actualiteiten als entertainment (incl. films) en dit is iets wat we gewoonweg niet kunnen missen, want je weet donders goed dat Ned 1, 2 en 3 deze taken simpelweg niet in hun eentje aankunnen.
- Harro
- Lid
Niet iedereen Sbf. 
http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=7751

http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=7751
Harro schreef:Als dit een "waar kijk je naar" topic gaat worden dan het volgende:
- Ready Steady Cook (BBC Prime)
- Bargain Hunt (BBC Prime)
- Cash in the Attic (BBC Prime)
- Top Gear (BBC Prime)
- Histories (Canvas)
- Poirot (Canvas)
- Inspector Morse (Canvas)
- Midsummer Murders (Canvas)
- tot voor kort: de wereld van Tarantino (Canvas)
- Ter Zake (Canvas)
- Green Wing (Canvas)
- Holland Sport (NED 3)
- Nova (NED 3)
- Zembla (NED 3)
- Premtime (NED 3)
- The League of Gentlemen (NED 3)
- tot voor kort: Kopspijkers (NED 3)
- VARA live (NED 3)
- TV3 (NED 3)
- Per seconde wijzer (NED 3)
- tot voor kort: Papaul (NED 3)
- Dit was het nieuws (NED 2)
- Netwerk (NED 1)
En ik mis Black Books en Murder Rooms!
Sjoerd schreef:Daar begint het inderdaad op te lijken, dus ik heb de topictitel iets aangepast.Als dit een "waar kijk je naar" topic gaat worden
Verder vind ik dat Harro een goede smaak heeft wat betreft tv-programma's. Ik kijk zelf graag naar de volgende programma's:
- Ready Steady Cook (BBC Prime)
- Top Gear (BBC Prime)
- Histories (Canvas)
- Inspector Morse (Canvas)
- Midsummer Murders (Canvas)
- Nova (NED 3)
- Zembla (NED 3)
- tot voor kort: Kopspijkers (NED 3)
- Dit was het nieuws (NED 2)
- Netwerk (NED 1)
- Andere Tijden
Nee Harro, dat snap ik ook wel, het gaat mij er om dat de commercielen gewoon erg belangrijk zijn in het hele tv-stelsel. Programma's als RTL Nieuws (informatie van 2 kanten is erg belangrijk, mijn leraren Journalistiek zijn het er roerend over eens), Barend & van Dorp, series als 24, Lost, Gilmore Girls, Desperate Houswives en dergelijke zijn een belangrijke bron van vermaak voor miljoenen mensen, evenals de vele kwaliteitsfilms van Net5, Yorin en soms SBS en Veronica, maar (helaas) ook de vele B-films en B-series. Denk aan RTL-Z, onmisbaar voor beleggers, denk aan kinder-series, waar haast alle kinderen naar kijken.
Feit is gewoon dat deze zenders naast pulp ook een ruim aanbod hebben van kwalitatief hoogstaande programma's, en het blijft nu eenmal 'ieder z'n meug'. Het wegvallen van de reclameblokken tijdens films en series betekent onherroepelijk de ondergang van deze zenders. Punt.
Feit is gewoon dat deze zenders naast pulp ook een ruim aanbod hebben van kwalitatief hoogstaande programma's, en het blijft nu eenmal 'ieder z'n meug'. Het wegvallen van de reclameblokken tijdens films en series betekent onherroepelijk de ondergang van deze zenders. Punt.
-
- Lid
Tuurlijk is het uiteindelijk een kwestie van smaak, ik zou niets van die pulpzenders missen, zou het ook geen kwaliteit noemen en kan prima zonder hun 'nieuws' programmas.
En verder is 99% van wat ik kijk daar toch niet te vinden.
En verder is 99% van wat ik kijk daar toch niet te vinden.
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht"
- Harro
- Lid
Kom hier dan even langs met wat je wel kijkt: http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=7751
Marloes, mag ik je dan (mijn naam eer aan doende volgens Harro
) vragen wat je wél onder kwaliteit verstaat, of beter: wat is volgens jou nodig om een programme het label 'kwaliteit' te geven? aangezien het RTL nieuws, alle series en dergelijke dat volgens jou niet zijn?

Laatst gewijzigd door Opgeheven account 1427 op 16 mei 2005, 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.
- Harro
- Lid
Jacob, daar hebben we deze thread voor: http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=7751 

-
- Lid
Door de bomen het bos niet meer zien is op mij van toepassingHarro schreef:Jacob, daar hebben we deze thread voor: http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=7751