Documentaire Concentratiekamp(en)

Films, series en documentaires over WOII
Plaats reactie
Pauli
Lid

Documentaire Concentratiekamp(en)

Bericht door Pauli »

De documentaire is dus per streaming te zien. Een pauze per deel is aangeraden.. ook al lees je zoveel boeken en krijg je je eigen beeld dmv foto's en dergelijke, deze beelden zijn niet te beschrijven.

wouter.

Waarschuwing Yppy: bekijk onderstaande link niet als je een gevoelige maag hebt, of kijk samen met je ouders

http://www.pbs.org/wgbh/pages/frontline/camp/

Neem de waarschuwing van Yppy serieus, het zijn schokkende beelden. Het is werkelijkheid en daarom vind ik het oke om naar te kijken. Je moet er wel rekening mee houden dat de werkelijkheid niet altijd rooskleurig is.
"Even a fool is thought wise when he keeps his mouth shut"
pieter_pba
Lid
Contacteer:

Bericht door pieter_pba »

Ik heb ze inderdaad gisteravond bekeken, beelden zijn ontzettend aangrijpend.
Inderdaad niet met woorden te beschrijven.
Whoever saves one life, saves the world entire. Whoever destroys one life, destroys the whole universe.
Peter
Lid
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Ik heb ze zojuist bekeken, erg aangrijpend, hoewel de beelden bekend zijn ben ik er erg ontdaan over.... wat een waanzin...
Daar is 'ie weer!
Sjoerd
Lid

Bericht door Sjoerd »

De beelden zijn inderdaad erg aangrijpend. De staff beraad zich op dit moment of de link geschikt is voor een forum waar ook veel kinderen op komen. Daarom is de link tijdelijk verwijderd en is het topic tijdelijk gesloten.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Martijn
Lid
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Topic heropend, waarschuwing staat in openingspost. Tevens verplaatst naar Films en televisie, omdat het om bewegende beelden gaat.
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
Pauli
Lid

Bericht door Pauli »

Ook al zijn het schokkende beelden het is en blijft de 2de wo. Deze beelden zijn schokkend maar laten je wel een ding denken:

dit
nooit
meer

overigens ben ik het wel met jullie eens hoor, "Het is werkelijkheid en daarom vind ik het oke om naar te kijken. Je moet er wel rekening mee houden dat de werkelijkheid niet altijd rooskleurig is". !!!

wouter.
"Even a fool is thought wise when he keeps his mouth shut"
Mich
Lid

Bericht door Mich »

Ik begrijp erg goed waarom er eerst overlegd moest worden of dit topic geopend moest blijven of niet. Toch vind ik het goed dat de link weer openbaar is gemaakt. Als mensen (zelfs al zijn sommige misschien wat aan de jonge kant) dit zien, denken ze voortaan misschien twee keer na voordat ze bepaalde (in hun ogen grappige) opmerkingen maken over de tweede wereldoorlog en alle verschrikkingen die daarmee gepaard gingen.
"They'll know that you've fought for your country
And no one will worry a bit..."

Siegfried Sassoon
YPPY
Lid
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Van de ene kant is het zo erg dat je het niet wil laten zien, van de andere kant is het ook zo gebeurt en is het een belangrijke les. In een film over het Nuremberg proces zie je ook zo'n soort filmpje en dat was voor mij een reden om het te laten staan. Toch vond ik het nog moeilijk er naar te kijken. Na twee filmpjes vond ik het dan ook wel geneog.
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.

*Weer alleen*
Mich
Lid

Bericht door Mich »

YPPY schreef:
In een film over het Nuremberg proces zie je ook zo'n soort filmpje
Inderdaad je. Al waren de reacties van sommigen daar lang niet altijd in overeenstemming met de onze. :|
"They'll know that you've fought for your country
And no one will worry a bit..."

Siegfried Sassoon
Plaats reactie