De documentaire is dus per streaming te zien. Een pauze per deel is aangeraden.. ook al lees je zoveel boeken en krijg je je eigen beeld dmv foto's en dergelijke, deze beelden zijn niet te beschrijven.
wouter.
Waarschuwing Yppy: bekijk onderstaande link niet als je een gevoelige maag hebt, of kijk samen met je ouders
http://www.pbs.org/wgbh/pages/frontline/camp/
Neem de waarschuwing van Yppy serieus, het zijn schokkende beelden. Het is werkelijkheid en daarom vind ik het oke om naar te kijken. Je moet er wel rekening mee houden dat de werkelijkheid niet altijd rooskleurig is.
Documentaire Concentratiekamp(en)
- Pauli
- Lid
- pieter_pba
- Lid
- Contacteer:
- Sjoerd
- Lid
De beelden zijn inderdaad erg aangrijpend. De staff beraad zich op dit moment of de link geschikt is voor een forum waar ook veel kinderen op komen. Daarom is de link tijdelijk verwijderd en is het topic tijdelijk gesloten.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Stephen E. Ambrose
- Martijn
- Lid
- Contacteer:
- Pauli
- Lid
Ook al zijn het schokkende beelden het is en blijft de 2de wo. Deze beelden zijn schokkend maar laten je wel een ding denken:
dit
nooit
meer
overigens ben ik het wel met jullie eens hoor, "Het is werkelijkheid en daarom vind ik het oke om naar te kijken. Je moet er wel rekening mee houden dat de werkelijkheid niet altijd rooskleurig is". !!!
wouter.
dit
nooit
meer
overigens ben ik het wel met jullie eens hoor, "Het is werkelijkheid en daarom vind ik het oke om naar te kijken. Je moet er wel rekening mee houden dat de werkelijkheid niet altijd rooskleurig is". !!!
wouter.
"Even a fool is thought wise when he keeps his mouth shut"
- Mich
- Lid
Ik begrijp erg goed waarom er eerst overlegd moest worden of dit topic geopend moest blijven of niet. Toch vind ik het goed dat de link weer openbaar is gemaakt. Als mensen (zelfs al zijn sommige misschien wat aan de jonge kant) dit zien, denken ze voortaan misschien twee keer na voordat ze bepaalde (in hun ogen grappige) opmerkingen maken over de tweede wereldoorlog en alle verschrikkingen die daarmee gepaard gingen.
"They'll know that you've fought for your country
And no one will worry a bit..."
Siegfried Sassoon
And no one will worry a bit..."
Siegfried Sassoon
- YPPY
- Lid
- Contacteer:
Van de ene kant is het zo erg dat je het niet wil laten zien, van de andere kant is het ook zo gebeurt en is het een belangrijke les. In een film over het Nuremberg proces zie je ook zo'n soort filmpje en dat was voor mij een reden om het te laten staan. Toch vond ik het nog moeilijk er naar te kijken. Na twee filmpjes vond ik het dan ook wel geneog.
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.
*Weer alleen*
*Weer alleen*
- Mich
- Lid