Rare voorwerpen in Irak - "LOST"
-
- Lid
hey koch heb je deze foto, direct genomen van de tv serie, of heb je hem ergens op een website gevonden, vind het nameljik een beetje een "gameachtige" uitstraling hebben. en er zijn toch niet mensen die na deze foto echt gaan denken dat de irakies 60 jaar oud materieel gebruiken uit WoII of nagemaakt van WOII voortuigen?
-
- Lid
vervallen wapens? Dat de wapens enkele tientallen jaren oude zijn betekend nog niet gelijk dat ze afgescheven zijn, vooral niet als het om wapens gaat die het uitstekend doen in hun rol.stengun schreef:echt geschift dat amerikanen in Irak nog verliezen lijden met hi-tech apperatuur vs. 60 jaar oude wapens (of in ieder geval vervallen wapens)
Bovendien verliezen ze niet, dat je een guerilla-oorlog niet kunt winnen zijn de Amerikanen allang uit, hun hoop is gevestigd dat Irak snel genoeg stabiliseerd om zelf tegen hun rebellen te vechten en te zorgen dat de huidige regering blijft.
Ik heb er geen kracht meer voor
- Harro
- Lid
Gezien het beperkte aantal gebouwde Elefanten/Ferdinanden is het zeer onwaarschijnlijk dat we hier met een origineel voertuig te doen hebben, laat staan twee! Bovendien hebben deze voertuigen in "Lost" niet noodzakelijkerwijs een verband met Irak.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
... Een scéne op het eiland, waar lost zich afspeelt, eindigt bij Sayid. In de eerste aflevering wordt al duidelijk dat hij een ex republiekeinse garde-NCO is. We krijgen een stukje van Sayid's verleden te zien. We zien een militaire basis, waar we de 2 Ferdinand's zien. Afgezien van het feit dat Sayid's verleden duidelijk is, zien we o.a. soldaten en officieren in Iraakse uniformen conform de '90 stijl, een Iraakse vlag (links in beeld van het screenshot) en... de Ferdinands.Harro schreef:Bovendien hebben deze voertuigen in "Lost" niet noodzakelijkerwijs een verband met Irak.
Ik ga je de 1e 21 afleveringen nog sturen omdat je geen commerciëlen kijkt, dus ik neem je niks kwalijk

- Harro
- Lid
Ik bedoel het is toch een serie? Dan zijn het waarschijnlijk geen echte beelden van een Irakese basis maar gewoon een set ergens in Marokko, de Sierra Nevada of iets dergelijks.
Hoi Blue,blue schreef:hey koch heb je deze foto, direct genomen van de tv serie, of heb je hem ergens op een website gevonden, vind het nameljik een beetje een "gameachtige" uitstraling hebben. en er zijn toch niet mensen die na deze foto echt gaan denken dat de irakies 60 jaar oud materieel gebruiken uit WoII of nagemaakt van WOII voortuigen?
Ik heb dit screenshot zélf genomen nadat ik met een schreeuwtje van verbazing iets zag in deze scéne dat niet helemaal klopte. Toen ik terugspoelde en het beeld stil zette, heb ik (in BSplayer) met shift-p deze screenie genomen.
Harro:
Nee, dat snap ik, het is Californië, maar het moet toch écht Irak voorstellen...
Ja, de PzKpfw IV werd inderdaad na de oorlog in het midden-oosten ingezet. Maar de Ferdinand/Elephant was zó zeldzaam, zelfs na de oorlog, dat ze allemaal naar testing-grounds zijn gegaan. Er zijn er momenteel nog maar 2 over.schaarleider schreef:IK dacht dat er in de oorlog in het midden oosten israel en de rest van de arabische wereld , er ook panzer iv gebruikt zijn door egypte duz het zou kunnen?
- Harro
- Lid
- Harro
- Lid
Als ze niet echt kunnen zijn, gewoon omdat ze niet meer bestaan, en als het ook geen replica's zijn, wat kunnen het dan zijn Schaarleider?
- Jasper J
- Lid
Ik weet het niet maar het zou kunnen dat ze echt zijn natuurlijk denk niet dat alle voertuigen bekent zijn?Denk dat ergens diep in rusland ze ook nog wel te vinden zijn natuurlijk niet op groote schaal.Ik zag ooit eens een programma over rusland en bij een oud ijzer boer diep in rusland stond nog een sturmgeschutz in de hoek je weet nooit.
Aude Audenda
- Harro
- Lid
- Harro
- Lid