Rare voorwerpen in Irak - "LOST"
- Harro
- Lid
Ieder zijn mening maar het moet wel ergens op slaan.
Er zijn twee overgebleven voertuigen. In het tank museum in Kubinka in Rusland en in de collectie in Aberdeen in Amerika. Even logisch denken. Hoe krijg je twee onbekende, loodzwaren voertuigen van Europa naar Californië zonder dat iemand dit opmerkt?
Er zijn tientallen reenactment groepen in Amerika die de meest uiteenlopende voertuigen nabouwen.
Er zijn twee overgebleven voertuigen. In het tank museum in Kubinka in Rusland en in de collectie in Aberdeen in Amerika. Even logisch denken. Hoe krijg je twee onbekende, loodzwaren voertuigen van Europa naar Californië zonder dat iemand dit opmerkt?
Er zijn tientallen reenactment groepen in Amerika die de meest uiteenlopende voertuigen nabouwen.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
- Jasper J
- Lid
Denk je als er 2 van deze voertuigen over gebracht worden dat het op breaking nieuws is op cnn? Kijk ik zeg niet dat de voertuigen echt zijn maar het is zeker wel een mogelijkheid.Niet zoveel mensen zijn meer geintereseert in ww2 en niet veel mensen zullen ze herkennen de voertuigen.Maarjah of ze echt of replica zijn zullen we nooit weten helaas.
Aude Audenda
- Harro
- Lid
Breaking news op CNN is het andere uiterste maar ik ben al tien jaar op allerlei fora en daarop melden ze zo ongeveer elke nieuwe ontdekking. Nee, wat het zijn weet ik niet, maar het zijn geen echte.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
- Harro
- Lid
Heren, er zijn 3 opties....:
- Authentiek
- Replica
- CGI (3D-model)
Ten eerste heeft Harro hier gelijk; het zijn geen authentieke Ferdinand's. De serie is in Californië opgenomen. Beide bestaande voertuigen staan nog steeds op hun plek in de musea. Verder is het domweg onmogelijk om eventjes voor een filmopname een Ferdinand te verschepen, dat kost minstens het dubbele van het bouwen van een replica ter plekke, laat staan het weet terug verschepen en, uitgaande van Schaarleider's argument dat ze in een weiland midden in rusland zouden staan, het opknappen. Dit is dus géén optie.
Een CGI echter is wél mogelijk. Kijk eens naar het rechter voertuig. Een ander forumlid (ander forum) merkte op dat de rupsbanden 100% vlak/horizontaal op de wielen liggen. Als je een tank in stilstaande positie ziet dan zie je duidelijk dat de rubsbanden naar beneden buigen tussen de wielen in, ook al is het maar een klein beetje. Dit zou dus ook voor een Replica gelden.
Verder kloppen de schaduwen niet helemaal.
Dus nu is de vraag: Replica of CGI?
- Authentiek
- Replica
- CGI (3D-model)
Ten eerste heeft Harro hier gelijk; het zijn geen authentieke Ferdinand's. De serie is in Californië opgenomen. Beide bestaande voertuigen staan nog steeds op hun plek in de musea. Verder is het domweg onmogelijk om eventjes voor een filmopname een Ferdinand te verschepen, dat kost minstens het dubbele van het bouwen van een replica ter plekke, laat staan het weet terug verschepen en, uitgaande van Schaarleider's argument dat ze in een weiland midden in rusland zouden staan, het opknappen. Dit is dus géén optie.
Een CGI echter is wél mogelijk. Kijk eens naar het rechter voertuig. Een ander forumlid (ander forum) merkte op dat de rupsbanden 100% vlak/horizontaal op de wielen liggen. Als je een tank in stilstaande positie ziet dan zie je duidelijk dat de rubsbanden naar beneden buigen tussen de wielen in, ook al is het maar een klein beetje. Dit zou dus ook voor een Replica gelden.
Verder kloppen de schaduwen niet helemaal.
Dus nu is de vraag: Replica of CGI?
-
- Lid
ik denk dat het CGI's zijn ik bedoel het is een serie en die maken snel eff twee 3d tanks simpel ik betwijfel echt of het uberheupt geen CGI's zijn mijn menig
http://www.1st-Regiment.tk is nog niet af moeten nog foto's bij en meer info
- Zitadelle
- Lid
- Contacteer:
Het is overduidelijk CGI. De tanks zien er nl. te perfect uit om echt gebruikte voertuigen te zijn. Als je denk aan Irak - zandstormen en wind en nog meer zand zouden die voertuigen binnen no-time stoffig zijn. Ook al is Irak in dit geval Californië. Bovendien: waarom zou je voor 4-5 seconden twee dure replica's maken, als je ook ff snel (en goedkoop) 3D modellen kan (laten) maken...
http://www.t-kwadraat.nl/
It takes one tree to make a thousand matches, and it takes one match to burn a thousand trees.
It takes one tree to make a thousand matches, and it takes one match to burn a thousand trees.
Jawel, maar dan blijft de vraag: waarom zou een televisie-producent die blijkbaar bewust een 3D-model zoekt en weet dat de scéne zich afspeelt in Irak van de jaren '90 een tank uit de 2e wereldoorlog uitzoeken? 5 minuutjes googlen en hij zou in grote lijnen weten welke tanks de Iraqi's gebruikten. Kijk, als er nou een russische tank (die gebruikten de Iraqi's) tussen zou zitten met bijv. een kanon dat pas later werd geïntroduceerd werd, ok. Maar 2 zeldzame Duitse tanks uit WO2? Dat is gewoon dom.Zitadelle schreef:Bovendien: waarom zou je voor 4-5 seconden twee dure replica's maken, als je ook ff snel (en goedkoop) 3D modellen kan (laten) maken...
Laatst gewijzigd door Opgeheven account 1427 op 14 okt 2005, 18:21, 1 keer totaal gewijzigd.
- Marss911
- Lid
- Contacteer:
Het is idd een 3d model, zoals koch al zei, zijn er een paar dingen
die niet klopte. Zelf zit ik ook nog met iets raars... na het bekijken
van de foto vond ik dit ook nog een beetje raar, deze sodlaat die rechts
onder de tunnel loopt, zo vanaf deze kant lijkt het mij op een duitse
helm. Aan de vorm te zien.
die niet klopte. Zelf zit ik ook nog met iets raars... na het bekijken
van de foto vond ik dit ook nog een beetje raar, deze sodlaat die rechts
onder de tunnel loopt, zo vanaf deze kant lijkt het mij op een duitse
helm. Aan de vorm te zien.