Documentaire over Traudl Junge (secr. Hitler) ned 3. 20.25

Films, series en documentaires over WOII
Plaats reactie
RLS
Lid

Documentaire over Traudl Junge (secr. Hitler) ned 3. 20.25

Bericht door RLS »

Documentaire over de secretaresse van Hitler. Het is wel een herhaling.

' Toen heeft Hitler zijn blondie vergiftigd. Hij vertrouwde het gif niet dat Himmler hem gegeven had en probeerde het op zijn hond uit. Het vergif werkte heel goed' Traudl Junge.
In deze documentaire spreekt de 81-jarige Traudl Junge voor het eerst voor de camera over haar leven. Junge was vanaf 1942 tot aan de dood van Hitler zijn prive-secretaresse. Ye werkte met hem in yijn hoofdkwartier Obersalzberg, yijn Beierse residentie in Berchtesgaden en ook tijdens de laatste weken van het nazi regime in Hitlers bunkers in Berlijn. Hij dicteerde zijn laatste wil en testament aan haar.
(bron http://www.tvgids.nl )
Marc 82 Recon
Lid

Bericht door Marc 82 Recon »

goh denk dat die ook op DVD te verkrijgen is kheb hem overlaatst bij de videotheek effe gehuurd
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
RLS
Lid

Bericht door RLS »

Marc 82 Recon schreef:goh denk dat die ook op DVD te verkrijgen is kheb hem overlaatst bij de videotheek effe gehuurd
Dat is natuurlijk mogelijk, ik wou alleen even ter attentie brengen dat deze doc. vandaag wordt uitgezonden.
YPPY
Lid
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Net heb ik dit gekeken en het is duidelijk dat Der Untergang voor een heel groot deel op haar verhaal gebaseerd is. Wel goed dat ze dit toch nog vertelde, voordat ze overleed.
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.

*Weer alleen*
Mich
Lid

Bericht door Mich »

Een paar maanden geleden was deze documentaire ook al op de televisie. Toen heb ik er al naar gekeken, maar ik kon me er ook deze keer niet van weerhouden. :) Je ziet duidelijk hoe zenuwachtig Junge is en dat vond ik zo sneu. Ook in haar boek schrijft ze dat ze nooit het idee had voor een monster gewerkt te hebben en dat ze zich dat erg aanrekende.

Inderdaad mooi dat ze alles nog net heeft kunnen vertellen. Een paar maanden na het opnemen van deze documentaire overleed ze namelijk al.
"They'll know that you've fought for your country
And no one will worry a bit..."

Siegfried Sassoon
Mr_Flibble
Lid
Contacteer:

Bericht door Mr_Flibble »

Het gaf inderdaad een heel goed beeld van de laatste dagen in de Hitler Bunker door haar ogen.

De DVD eens een keer opsnorren.
In Tabulas Argenteas Refero
Plaats reactie