Strijdkreet in The Longest Day...

Films, series en documentaires over WOII
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Hey, een knipoogje!
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
overlord
Lid

Bericht door overlord »

hallo,

jullie kennen allemaal de Brug over het kanaal van Caen, "Pegasus bridge" wel hè?

Ik heb altijd gedacht dat dit type brug alleen maar hier in Bénouville lag, maar een tijdje geleden zag ik een of ander reis programma waarin een brug te zien was die er sprekend op leek, dus ik in de computer gekropen en gezocht op de plaatsnaam, maar die wist ik wel te zeggen alleen hoe schreef men die......Set, Sette, Setes?????

Maar toch gevonden.

Zie foto's hier onder:

Afbeelding de nieuwe, langere, brug

Afbeelding de oude ,"de langste dag"/1944, brug

Afbeelding de brug in Sete (zuid Frankrijk)

Hij heeft wel wat meer ijzere balken aan de zijkant, maar hij is helemaal van het zelfde brugtype als de Pegasus Bridge.

Marco
Jim
Lid
Ontvangen: 28 keer

Bericht door Jim »

Harro schreef:Is het Howard zelf. Okay. Dat hij zelf veteraan is wist ik. Sterker nog, hij praat in de film tegen "zichzelf" omdat hij als Howard iets tegen een soldaat zegt dat de echte Howard die nacht tegen hem zei :)
Als je dat gedeelte bedoelde van How long should we hold? Hold on til releave, hold on till releave.

In een Intervieuw zei Howard dat, dat Hollywood tekst was. Hij had op dat moment totaal andere dingen aan zijn hoofd. Zijn (voormalige) mannen hebben vele jaren daarna dat ze hem zagen hem daar nog mee voor de gek gehouden. :lol:
Plaats reactie