Strijdkreet in The Longest Day...
- overlord
- Lid
hallo,
jullie kennen allemaal de Brug over het kanaal van Caen, "Pegasus bridge" wel hè?
Ik heb altijd gedacht dat dit type brug alleen maar hier in Bénouville lag, maar een tijdje geleden zag ik een of ander reis programma waarin een brug te zien was die er sprekend op leek, dus ik in de computer gekropen en gezocht op de plaatsnaam, maar die wist ik wel te zeggen alleen hoe schreef men die......Set, Sette, Setes?????
Maar toch gevonden.
Zie foto's hier onder:
de nieuwe, langere, brug
de oude ,"de langste dag"/1944, brug
de brug in Sete (zuid Frankrijk)
Hij heeft wel wat meer ijzere balken aan de zijkant, maar hij is helemaal van het zelfde brugtype als de Pegasus Bridge.
Marco
jullie kennen allemaal de Brug over het kanaal van Caen, "Pegasus bridge" wel hè?
Ik heb altijd gedacht dat dit type brug alleen maar hier in Bénouville lag, maar een tijdje geleden zag ik een of ander reis programma waarin een brug te zien was die er sprekend op leek, dus ik in de computer gekropen en gezocht op de plaatsnaam, maar die wist ik wel te zeggen alleen hoe schreef men die......Set, Sette, Setes?????
Maar toch gevonden.
Zie foto's hier onder:
de nieuwe, langere, brug
de oude ,"de langste dag"/1944, brug
de brug in Sete (zuid Frankrijk)
Hij heeft wel wat meer ijzere balken aan de zijkant, maar hij is helemaal van het zelfde brugtype als de Pegasus Bridge.
Marco
Als je dat gedeelte bedoelde van How long should we hold? Hold on til releave, hold on till releave.Harro schreef:Is het Howard zelf. Okay. Dat hij zelf veteraan is wist ik. Sterker nog, hij praat in de film tegen "zichzelf" omdat hij als Howard iets tegen een soldaat zegt dat de echte Howard die nacht tegen hem zei
In een Intervieuw zei Howard dat, dat Hollywood tekst was. Hij had op dat moment totaal andere dingen aan zijn hoofd. Zijn (voormalige) mannen hebben vele jaren daarna dat ze hem zagen hem daar nog mee voor de gek gehouden.