Heb net naar deze Finse film zitten kijken en ik moet zeggen dat ik het wel een goeie film vond. De hoeveelheid artillerievuur ze in deze film gebruiken is gewoon niet normaal hehe
Kon het verhaal soms wat moeilijk volgen door de nl-ondertiteling die ik had gedownload, maar voor de rest een puik oorlogsverhaal. Ga er mischien is wat over lezen aangezien er niet zo heel veel bekend is over deze fins-russische oorlog.
Kennen jullie deze film en wat vond je ervan?
Talvisota oftewel Winter war
-
- Lid
lijkt mij een vette film vet veel artilerie 

http://www.1st-Regiment.tk is nog niet af moeten nog foto's bij en meer info
- Zhukov
- Lid
- Contacteer:
Re: Talvisota oftewel Winter war
Als je pro-Russisch bent kun je het beter niet lezen, was niet echt een succes namelijkCor schreef:Ga er mischien is wat over lezen aangezien er niet zo heel veel bekend is over deze fins-russische oorlog.

Enorme Russische verliezen tegen een taaie Finse tegenstander, die slim gebruik maakte van de omgeving. Witte camouflagepakken en skies om in de bossen tussen de sneeuw snel te kunnen verdwijnen en dergelijke, tegen de logge Russische oorlogsmachine, die in dezelfde bossen compleet vast kwam te zitten en tamelijk afgeslacht werd.

Вместе мы непобедимы
-
- Lid
- Zhukov
- Lid
- Contacteer:
Nee, bij het grote publiek is deze oorlog niet erg bekend. Zelfde geldt voor de Russische burgeroorlog en de Sovjet-campagne in Azië (Khalkin Gol). Allen zijn kleine (maar belangrijke) oorlogen geweest voor de ontwikkeling van het Rode Leger en in dat oogpunt erg interessant om je in te verdiepen!!
Вместе мы непобедимы