Dat vind ik nu juist op "Black Hawk Down" niet van toepassing. Deze film laat eindelijk eens zien dat de Amerikanen niet overwinnelijk zijn. De stoere uitspraken die jij noemt zijn me niet opgevallen, maar zijn dit niet de kreten die je kunt verwachten van soldaten in het heetst van de strijd?Zitadelle schreef:Ondanks dat de operatie mislukt, lijdt de film toch aan het zgn. 'Tom Clancy-syndroom' met uitspraken als "I'm gonna get these boys back" en andere 'stoere' one-liners.
Tis weer typisch Amerikaanse bravoure en daar WALG ik van.
Nieuwe film: The Great Raid
-
- Lid
- Contacteer:
-
- Lid
- Shifty
- Lid
- Contacteer:
Als je daar al van walgt dan kan je tegenwoordig geen een film meer bekijken.Zitadelle schreef:Ondanks dat de operatie mislukt, lijdt de film toch aan het zgn. 'Tom Clancy-syndroom' met uitspraken als "I'm gonna get these boys back" en andere 'stoere' one-liners.Jeeper704 schreef:"Black Hawk Down" chauvinistisch???? Vertel.

- Zitadelle
- Lid
- Contacteer:
Nou, in Shrek kwamen amper pro-Amerikaanse uitspraken in voorShifty schreef:Als je daar al van walgt dan kan je tegenwoordig geen een film meer bekijken.Zitadelle schreef:Ondanks dat de operatie mislukt, lijdt de film toch aan het zgn. 'Tom Clancy-syndroom' met uitspraken als "I'm gonna get these boys back" en andere 'stoere' one-liners.Jeeper704 schreef:"Black Hawk Down" chauvinistisch???? Vertel.

http://www.t-kwadraat.nl/
It takes one tree to make a thousand matches, and it takes one match to burn a thousand trees.
It takes one tree to make a thousand matches, and it takes one match to burn a thousand trees.
- Shifty
- Lid
- Contacteer:
- Peter M
- Lid
Van de distributeur RCV, kreeg ik volgende beschrijving van de film toegestuurd:
THE GREAT RAID
They were left behind… but not forgotten.
Tien uur na de aanval op Pearl Harbor, eind 1941, volgt de grote Japanse aanval op de Filippijnen. Tienduizenden Amerikaanse en Filippijnse soldaten worden gevangen gezet in kampen op schiereiland Bataan Peninsula. Terwijl de oorlog in Europa wordt uitgevochten, zijn de duizenden mannen jarenlang overgeleverd aan de mishandelingen en moordpartijen van de Japanners.
De Filippijnen, januari 1945.
The Great Raid vertelt het waargebeurde verhaal van het 6e Ranger Bataljon. Onder leiding van Lt. Colonel Henry Mucci (Benjamin Bratt) krijgt dit onervaren bataljon de levensgevaarlijke missie het Cabanatuan kamp binnen te vallen en de 500 krijgsgevangenen te bevrijden. Zijn ambitieuze Kapitein Prince (James Franco) komt met een plan om het onmogelijke te doen, maar ze zullen zich diep in vijandelijk gebied moeten wagen…
Intussen worden de gevangenen meer en meer door ziekten geteisterd. Majoor Gibson (Joseph Fiennes) heeft geheime en levensgevaarlijke contacten met het verzet. Daarin zit ook Margaret (Connie Nielsen), een verpleegster die door het vuur gaat om hem en zijn mannen te helpen. Dat er meer is tussen de twee wordt echter overschaduwd door de situatie. Houdt de hoop elkaar na de oorlog te zien hen lang genoeg op de been om de grootste reddingsactie ooit te overleven?
Regie: John Dahl (The Last Seduction, Red Rock West, Rounders)
Cast: Benjamin Bratt (Catwoman, The Woodsman, Traffic, Miss
Congeniality)
James Franco (Spider-Man 1 en 2)
Joseph Fiennes (Elizabeth, Shakespeare in Love, Enemy at the
Gates, Luther)
Connie Nielsen (Mission to Mars, Gladiator, One Hour Photo)
Genre: Actie/oorlogsdrama
Lengte: 127 min.
Release: 12 januari 2006
Site: http://www.miramax.com/thegreatraid
Materialen: http://www.rcvextranet.nl
-
- Lid
had ook dat gevoelPeter Moelans schreef:Die indruk kreeg ik ook.vincent schreef:Van wat ik er tot nu toe van gezien heb lijkt het mij een nogal trotse film, ze lijken wel blij dat ze moeten vechten. :s
Wij zullen nog moeten wachten tot volgend jaar voor hij uitkomt heb ik gehoord, maar ik betwijfel of ik hem in de bioscoop ga zien.
het liefdesaspect enzo ppfff
ik denk dat ik deze laat schieten ...
-
- Lid
Nou, ik heb hem gezien en was er niet ondersteboven van. Ik vond de film wel aardig tot aan de 'raid'. Ik hoopte zo dat deze gevechtscene geen cowboy-achtige taferelen zou vertonen. Ik vond de raid echt te makkelijk, 1 KIA tijdens de hele actie. Vind ik weinig als je ziet hoe dat kamp bewaakt was. En de Japanners vielen allemaal, behalve de leider van het kamp 'de bad guy' die bleef weer als laatste over. Ongeloofwaardig.
Verder zag ik ook geen enkel teken van angst bij de soldaten. Net alsof het een 'walk in the park' was. Voice overs van soldaten zou een goede optie geweest zijn.
Kortom, een te heroische film. BAH.
Verder zag ik ook geen enkel teken van angst bij de soldaten. Net alsof het een 'walk in the park' was. Voice overs van soldaten zou een goede optie geweest zijn.
-
- Lid
?? nou ik heb hem ook gezien en was wel een aardige film..en hoezo ongeloofwaardig? volgens mij was dit echt zo gebeurd.b2-t2 schreef:Nou, ik heb hem gezien en was er niet ondersteboven van. Ik vond de film wel aardig tot aan de 'raid'. Ik hoopte zo dat deze gevechtscene geen cowboy-achtige taferelen zou vertonen. Ik vond de raid echt te makkelijk, 1 KIA tijdens de hele actie. Vind ik weinig als je ziet hoe dat kamp bewaakt was. En de Japanners vielen allemaal, behalve de leider van het kamp 'de bad guy' die bleef weer als laatste over. Ongeloofwaardig.
-
- Lid
Ja, het kan natuurlijk echt gebeurd zijn, maar ik vind de manier waarop ze de film neerzetten niet geloofwaardig.jacob schreef:?? nou ik heb hem ook gezien en was wel een aardige film..en hoezo ongeloofwaardig? volgens mij was dit echt zo gebeurd.b2-t2 schreef:Nou, ik heb hem gezien en was er niet ondersteboven van. Ik vond de film wel aardig tot aan de 'raid'. Ik hoopte zo dat deze gevechtscene geen cowboy-achtige taferelen zou vertonen. Ik vond de raid echt te makkelijk, 1 KIA tijdens de hele actie. Vind ik weinig als je ziet hoe dat kamp bewaakt was. En de Japanners vielen allemaal, behalve de leider van het kamp 'de bad guy' die bleef weer als laatste over. Ongeloofwaardig.
- Robert-Jan
- Lid
- Contacteer:
waneer komt hij uit op dvd of bios??
-What if the hunter becomes the hunted?-
check out my collection: http://www.our-ww2-collection.tk
check out my collection: http://www.our-ww2-collection.tk
- YPPY
- Lid
- Contacteer:
Uit: http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=14444
mark schreef:heeft iemand eigenlijk 'the great raid' gezien in die ene week dat ie draaide in de bios?
(amerikanen bevrijden POW kamp op fillipijnen)
Ik wilde m wel zien maar hij draaide zo kort dat ik m gemist heb
Markoz schreef:Ik heb hem volgens mij wel op DVD, telt dat ook?
mark schreef:Hoe was 'ie?
paratrooper schreef:Ik vond 'The Great Raid' een er mooie en realistische film over wo2. Echt een aanrader. Maar ik heb wel een ranger of twee met een M1 Carbine met plooikolf zien schieten. Hadden de Rangers zo'n Carbines?
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.
*Weer alleen*
*Weer alleen*
-
- Lid
Mijn eerste opvatting was ook dat black hawk down niet chauvinistisch was. Maar daar kom ik snel op terug.
chauvinistisch volgens Kramers Nederlands woordeboek is: overdreven vaderrlandslievend. Dit is best terug te zien in BHD. Hoewel de missie misgaatt, kan het wel degelijk een chauvinisitsche film zijn. Dit is onder meer terug te vinden zoals boven aangegeven in de 'kreten'. Vaaak juist wanneer een land wordt bedreigd, in dit geval door Milities van Somalie, gaat de bevolking zich chauvinistisch gedragen. Ze hebben een gezamelijjke vijand. dit is ook (wel in een iets ander opzicht natuurlijk:S) terug te zien op iets dergelijks als het WK voetbal.
nou tot zover dit iets wat off-topic onderdeel. hoop dat het zo iets duidelijekr is
chauvinistisch volgens Kramers Nederlands woordeboek is: overdreven vaderrlandslievend. Dit is best terug te zien in BHD. Hoewel de missie misgaatt, kan het wel degelijk een chauvinisitsche film zijn. Dit is onder meer terug te vinden zoals boven aangegeven in de 'kreten'. Vaaak juist wanneer een land wordt bedreigd, in dit geval door Milities van Somalie, gaat de bevolking zich chauvinistisch gedragen. Ze hebben een gezamelijjke vijand. dit is ook (wel in een iets ander opzicht natuurlijk:S) terug te zien op iets dergelijks als het WK voetbal.
nou tot zover dit iets wat off-topic onderdeel. hoop dat het zo iets duidelijekr is