Bomber Harris held of oorlogsmisdadiger?

De gevechten en operaties tijdens WOII

Ik vind Bomber Harris een oorlogsmisdadiger

Ja, jammer dat hij niet voor het gerecht gebracht is.
61
47%
Nee, absoluut niet hij gaf de Duitsers "hun verdiende loon"
26
20%
Moeilijk, heb me er nog niet goed in verdiept
43
33%
 
Totaal aantal stemmen: 130

Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

Dan nog een bedenking:
Albert Speer,kreeg 20 jaar gevangenis straf, omdat hij tijdens zijn ministerschap gebruik maakte van de voor handen zijnde slavenarbeid om de oorlog nog even te rekken.

"Sir Arthur 'Bomber' Harris" krijgt een standbeeld nadat hij oa bevel geeft tot het uitmoorden van tienduizenden weerloze vrouwen, kinderen,vluchtelingen,oudjes,......
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

smaug: ik zeg nergens dat het geen oorlogsmisdaad is. Ik doe het niet af met "jullie zijn begonnen", ik spreek echter tegen dat je Harris volkomen los moet zien van de voorgeschiedenis. Het vergelijken van tonnages als maatstaf is overigens al helemaal absurd.

bollebekboerke: als de Duitsers hadden gewonnen dan was het andersom geweest. Dat jullie daar hier over kunnen klagen bewijst dat de geallieerden gewonnen hebben.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

Harro schreef: Dresden is een oorlogsmisdaad, natuurlijk,...
Harro, je geeft idd zelfs toe dat het een oorlogsmisdaad is. Maar heb je gestemd op de pol ?

mijn bedenking die ik plaatste, is geen geklaag, maar een zuivere vaststelling hoe oorlogsmisdadigers soms een vrijgeleide krijgen.
Harris zou goed gepast hebben tussen de oorlogsmisdadigers die sommige nazi's waren.
Degene die op B stemmen, staan die wel eens goed stil wat in Dresden gebeurde? WAT EEN MONSTERACHTIGE UITVOERING.
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Hoezo, ik geef het zelfs toe? Uit mijn eerste post in deze discussie...
Harro schreef:Dresden is een oorlogsmisdaad, natuurlijk
Alsof daar twijfel over zou bestaan. Ik plaats slechts kanttekeningen bij de kritiek dat mensen Harris niet los willen zien van misdaden van de Duitsers.

En ik doe niet aan stemmen in polls.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Jeeper704
Lid
Berichten: 1223
Lid geworden op: 05 jun 2005, 13:05
Locatie: Dendermonde (België)

Bericht door Jeeper704 »

Als de Duitsers gewonnen hadden, dan lag London plat en Manchester en Leeds en waren er ook veel Britse burgers gedood geweest (om van de rest van Europa te zwijgen).
En dan zaten wij hier nu niet te discussiëren naar alle waarschijnlijkheid.

Je kan nu éénmaal niet iets in de geschiedenis gaan loskoppelen zonder de voorgeschiedenis te (willen) kennen.
Bring in the Hellcats! (M18 TDs)
World War II - European Theater of Operations
http://www.ww2-eto.com
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

Jeeper704 schreef:Als de Duitsers gewonnen hadden, dan lag London plat en Manchester en Leeds en waren er ook veel Britse burgers gedood geweest (om van de rest van Europa te zwijgen).
En dan zaten wij hier nu niet te discussiëren naar alle waarschijnlijkheid.
idd, want forums zouden dan verboden zijn.

En het enige in deze thread is het feit dat we moeten kunnen toegeven dat bomber Harris een oorlogsmisdadiger is, net zoals sommige Duitsers dat waren.
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
Jeeper704
Lid
Berichten: 1223
Lid geworden op: 05 jun 2005, 13:05
Locatie: Dendermonde (België)

Bericht door Jeeper704 »

Ik zeg niet dat ie dat niet zou zijn, maar niet over de hele lijn.
Door zijn strategische bombardementen zijn er ook niet meer Geallieerde soldaten gesneuveld.
Stel dat bv spoorwegen niet platgegooid werden, en dus Duitse versterkingen wel op tijd ter plaatse zouden kunnen komen, wat een impact zou dat niet op het verloop van de strijd hebben gehad.

En sommige delen van steden weren ook geraakt, maar vergeet niet dat men toen niet over telegeleide raketten beschikte of over "smart bombs" (alhoewel dat ook niet feilloos is, zie maar naar de recente conflicten) en ook niet over laser-richttoestellen.

Bij mij is het gewoon "Is Bomber Harris een misdadiger? Ja, MAAR ....".
En dat staat er niet tussen, dus stemde ik ook niet.
Bring in the Hellcats! (M18 TDs)
World War II - European Theater of Operations
http://www.ww2-eto.com
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Precies, tussen ja, jammer dat hij niet voor het gerecht gebracht is en nee, absoluut niet hij gaf de Duitsers "hun verdiende loon" zit een te groot gat waarin heel veel nuance mogelijk is en dat kun je niet afdoen met keuze drie: moeilijk, heb me er nog niet goed in verdiept.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Jeeper704
Lid
Berichten: 1223
Lid geworden op: 05 jun 2005, 13:05
Locatie: Dendermonde (België)

Bericht door Jeeper704 »

Harro schreef:Precies, tussen ja, jammer dat hij niet voor het gerecht gebracht is en nee, absoluut niet hij gaf de Duitsers "hun verdiende loon" zit een te groot gat waarin heel veel nuance mogelijk is en dat kun je niet afdoen met keuze drie: moeilijk, heb me er nog niet goed in verdiept.
Voila, daar komt het dus op neer. :)
Bring in the Hellcats! (M18 TDs)
World War II - European Theater of Operations
http://www.ww2-eto.com
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Misschien zou keuze vier: moeilijk, heb me er te goed in verdiept een optie :mrgreen:
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Jeeper704
Lid
Berichten: 1223
Lid geworden op: 05 jun 2005, 13:05
Locatie: Dendermonde (België)

Bericht door Jeeper704 »

:lol: Of gewoon "D. andere". :lol:
Bring in the Hellcats! (M18 TDs)
World War II - European Theater of Operations
http://www.ww2-eto.com
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

ieder zijn keuze.....
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

bollebekboerke schreef:idd, want forums zouden dan verboden zijn.
Waarom denk je dat? Ik denk dat er dan ook gewoon zeer veel fora zouden zijn hoor. Enkel geen fora waarin we openlijk kunnen zeggen dat door de winnaars ook oorlogsmisdaden zijn begaan. Dus als de Duitsers hadden gewonnen zaten we hier mogelijk ook over de misdaden van Harris te praten.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Jeeper704
Lid
Berichten: 1223
Lid geworden op: 05 jun 2005, 13:05
Locatie: Dendermonde (België)

Bericht door Jeeper704 »

Ik denk niet dat ik hier zou zitten, want dan zou mijn grootmoeder weggevoerd geweest zijn en nooit meer teruggekomen zijn, waardoor dus mijn moeder nooit zou geboren zijn ...........
Bring in the Hellcats! (M18 TDs)
World War II - European Theater of Operations
http://www.ww2-eto.com
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Vandaar "mogelijk". Dat zware feit staat los van wat ik probeer te zeggen.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Plaats reactie